Japonya'da perakende satışlar, mayıs ayında yıllık bazda yüzde 1,3'le beklentilerin altında geriledi.
Ekonomistler, perakende satışların geçen ay yüzde 2,2 düşeceğini tahmin ediyordu.
Japonya Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre, büyük ölçekli perakende satışlar mayıs ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,4 geriledi.
Perakende satışlar, mart ayında yüzde 8,3, nisan ayında ise yüzde 4,8 gerilemişti.
Perakende satış verileri, 11 Mart'ta meydana gelen deprem ve tsunami felaketinin ardından ekonominin toparlanmaya başladığının işareti olarak değerlendirildi.
Shinkin Asset Management Company'den Hioshi Miyazaki, ekonomideki daralma hızının yavaşlamaya başladığını, bunun da arz zincirlerindeki hızlı toparlanmadan kaynaklandığını belirtti.
Popüler Yayınlar
-
Osmanlı modernleşmeye başladığı andan itibaren Anadolu insanının yabancı ürünlere olan talebi de ortaya çıktı. Bon Marche, ilk büyük mağazay...
-
Perakende sektöründe kullanlılan terimler ve anlamları. 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( F...
-
Ziraat Bankası, Vakıfbank, Halkbank, Garant BBVA kredi veya kredi kartı borcu olan vatandaşların merak ettiği konuların başında borçların e...
-
Batı’da eski bir uygulama. Türkiye’de de biraz geçmişi var. Ancak, gelişmesi son yıllarda oldu. “Private label” (Market markası) olarak adla...
-
Migros firması, Coca-Cola, Ülker, Arko’nun da aralarında bulunduğu birçok markanın ürününü 50 yıl önceki ambalaj ve fiyatla satışa çıkarıyo...