2010’da 790 milyon TL’lik net ciro yapan Makro, 2011’de ciroda 1 milyar TL’nin üzerine çıkmayı hedefliyor. Fortune Türkiye’nin en büyük 500 şirket araştırması 2009 yılı verilerine göre ciro sıralamasında ilk 100 firma arasında yer alan Makro, 2011 sonuna kadar İstanbul’da 15, Türkiye genelinde 170 mağazaya ulaşmayı planlıyor.
2011 yılı için belirledikleri 80 milyon TL’lik yatırım bütçesinin 30 milyon TL’sini İstanbul’a ayırdıklarını belirten Şeref Songör, Türkiye’de perakende ticaretinin üçte birinin gerçekleştiği İstanbul’a gelmenin kendileri için bir dönüm noktası olduğunu söylüyor.
2023’te Cumhuriyet’in 100. yılında Türkiye’nin 1 numaralı perakendecisi olacaklarını ifade eden Şeref Songör, Makro’nun 5 yıllık büyüme hedeflerini de şu şekilde açıkladı: “Önümüzdeki 5 yılda ciromuzu 4 milyar TL’ye yükseltmeyi hedefliyoruz. Yatırım bütçemizi 500 milyon TL’ye, 148 olan mağaza sayımızı 450’ye yükseltmek için çalışıyoruz. Bugün yılda 70 milyon müşteriye hizmet veriyoruz, bu sayıyı 5 yılda 250 milyona çıkarma hedefindeyiz. 4 bin 350 çalışan ile Türkiye’de istihdamda 39. sıradayız. 5 yılda istihdamımızı 15 bine çıkarmayı planlıyoruz.”
Popüler Yayınlar
-
Osmanlı modernleşmeye başladığı andan itibaren Anadolu insanının yabancı ürünlere olan talebi de ortaya çıktı. Bon Marche, ilk büyük mağazay...
-
Perakende sektöründe kullanlılan terimler ve anlamları. 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( F...
-
Ziraat Bankası, Vakıfbank, Halkbank, Garant BBVA kredi veya kredi kartı borcu olan vatandaşların merak ettiği konuların başında borçların e...
-
Batı’da eski bir uygulama. Türkiye’de de biraz geçmişi var. Ancak, gelişmesi son yıllarda oldu. “Private label” (Market markası) olarak adla...
-
Migros firması, Coca-Cola, Ülker, Arko’nun da aralarında bulunduğu birçok markanın ürününü 50 yıl önceki ambalaj ve fiyatla satışa çıkarıyo...