22 Temmuz 2011 Cuma

Best Buy Türkiye’yi aldı, mağaza sayısını 260’a yükseltti

Teknosa, Best Buy Türkiye’yi satın alma sürecini tamamladı. İzmir ve Ankara’daki en büyük mağazalarını eş zamanlı olarak törenle açtı. Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane, “Müşterilerimize daha iyi hizmet için biz bunu hep yapıyoruz” dedi. Teknosa’nın son açılışlarından sonra mağaza sayısı 260’a yükseldi.

ABD merkezli Best Buy’ın Türkiye’deki iştiraklerini satın alarak bünyesine katan Teknosa, İzmir ve Ankara mağazalarının açılışlarını gerçekleştirdi. Eş zamanlı olarak gerçekleştirilen açılışlara İzmir Valisi Mustafa Cahit Kıraç, Gaziemir Kaymakamı Şerafettin Tuğ ile Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane, Ankara’da Teknosa Satış Direktörü Mehmet Necil Oyman ve diğer Teknosa yöneticileri katıldı.

Teknosa, geçtiğimiz Şubat ayında Türkiye pazarından çekilme kararı alan ABD’li Best Buy’ın Türkiye’de faaliyet gösteren iştirakini satın alarak dikkatleri üzerine çekmişti. Teknosa, Best Buy Türkiye’nin İzmir ve Ankara mağazalarının açılışını yeni formatlarında yaparak bu operasyonu tamamladı. Teknosa, 2007 yılında da Uzelli Müzik Marketleri ile Türkiye pazarından çekilen Almanya’nın iki numaralı elektronik perakendecisi Electronic Partners’ın beş büyük mağazasını devralmıştı.


Teknosa’nın bünyesine kattığı Best Buy’ın 4 bin 200 metrekarelik İzmir ve 3 bin 400 metrekarelik Ankara mağazaları, bu kentlerde bulunan en büyük Teknosa mağazaları olarak hizmet verecek.

Mağazalarının açılışında düzenlenen çok özel indirim kampanyalarında tüketiciler LCD’den dizüstü bilgisayarlarına, cep telefonundan ev sinema sistemlerine kadar pek çok ürüne yüzde 50’lere varan indirimlerle birçok ürüne avantajlı fiyatlarla sahip olma şansı buldu.

“Tüm Türkiye’yi hizmet kalitesiyle buluşturuyoruz”
İzmir mağazasının açılış töreninde konuşan Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane, Best Buy’ın Türkiye’deki iştiraklerini satın alarak sektördeki liderliklerini pekiştirdiklerini söyledi. İzmir ve Ankaralı tüketicilerin Teknosa kalitesini ve hizmet anlayışını yakından bildiklerini belirten Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane: Best Buy döneminde İzmir ve Ankara mağazalarından alışveriş yapmış olan tüketicilerin de Teknosa güvencesi ile yanlarında olacaklarını dile getirdi.

“Teknoloji perakendeciliği açısından dağınık ve geleneksel bir pazar yapısının hâkim olduğu günlerin üzerinden çok sular aktı” diye konuşan Mehmet T. Nane, Türkiye’yi organize teknoloji perakendeciliği ile 2000 yılında Teknosa’nın tanıştırdığını, kuruldukları ilk günden itibaren de en yeni ürünleri, en son teknolojiyi dünya ile aynı anda Türk tüketicisi ile buluşturduklarını söyleyerek şöyle devam etti: “Teknosa olarak müşterilerimizin en iyiyi hak ettiğini düşünüyor, bunun için biz de en iyi olmak için çalışıyoruz. Sektörde sürekli olarak ‘icat’ çıkartmamız, yenilikler üretmemiz bundan.”

Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane, satın alma ile 2011 yılının ilk yarısını hedeflerinin üzerinde bir metrekare artışı ile tamamladıklarını belirterek, “İzmir ve Ankara’da gerçekleşen açılışla mağaza sayımız Türkiye’nin 71 ilinde 260’ın üzerinde mağazaya ulaştı. Doğru adımlar ile yakın zamanda Türkiye’nin 81 ilinde tüketicilerimizi Teknosa kalitesi ve hizmet anlayışıyla tanıştırmak istiyoruz” diye konuştu.

Mehmet T. Nane, sektörün lider markası olarak yeni satın alma ve yatırımlar için de aktif olacaklarını belirtti. Mehmet Nane; “Best Buy’ın Türkiye’deki iştiraklerini satın alarak iç pazardaki gücümüzü artırdık. Sektörün lider markası olarak oyun kurucu pozisyonumuzu sürdürüyoruz. Bundan sonrasında da de uygun fırsatlar için kapımızı her zaman aralık tutacağız. Geçmişte sektörde iki önemli satın alma daha oldu, bunları da Teknosa gerçekleştirdi. İstikrarlı büyümemizi sürdürmek, müşterilerimize daha iyi hizmet için biz bunu hep yapıyoruz; yapmaya da devam edeceğiz” diye konuştu.

“Kalıcı olmak, dinamik hizmette istikrardan geçiyor”
Türkiye’nin perakende alanında dünyanın 10’uncu, Avrupa’nın ise yedinci büyük ekonomisi olduğuna değinen Mehmet Nane, hem yerli hem de yabancı oyuncuların boy gösterdiği teknoloji perakendeciliği sektörünün hareketli ve dinamik yapısını uzun vadede koruyacağını söyledi. Mehmet Nane, “Türkiye’de teknoloji perakendeciliği alanında hizmet veren mağazaların sayısının 2012 yılında daha da artacağına inanıyorum. Rekabetin oldukça yoğun olduğu pazarda, kalıcı olma konusunda en belirleyici dinamiğin tüketiciye etkin, istikrarlı ve kaliteli hizmet olduğunu düşünüyorum.” dedi.

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik