5 Ağustos 2011 Cuma

A-101'in yüzde 10'u satılacak

Memorial Hastaneleri'nin sahibi olan Aydın ailesinin büyük hissedar olduğu ucuzluk marketi konseptiyle hizmet veren perakende zinciri A101'in satış sürecinde sona doğru yaklaşılıyor.

A101'in taliplileri arasındaki TPG, Capital Group, Permira ve Mid Europa Partners yer alıyor. Şirket yetkililerinden aldığımız bilgiye göre sanıldığının aksine firmanın büyük bir yüzdesi değil maksimum yüzde 10'u satılacak. Yani Aydın ailesi büyük hissedar olmaya devam edecek. Uzmanlara göre A101'in satış bedeli Şok'un 600 milyon liralık satış bedelinden daha yüksek. Yani 800 milyon- 1 milyar lira arasında.

Kaynak | Sabah

Mopaş’tan 2 şube birden

Mopaş, geçtiğimiz günlerde hizmet halkasına 2 mağaza daha ekledi. Erenler ve Adatepe şubeleriyle birlikte Mopaş’ın toplam mağaza sayısı 82’ye ulaştı.

Mopaş Erenler Sakarya şubesi 650 metrekarelik alanda 3 kasa ve 22 çalışanla hizmete girdi. Adatepe Maltepe şubesi ise 830 metrekarelik alanda 4 kasa ve 28 çalışanla faaliyet gösteriyor. Erenler şubesi Sakarya ilindeki 3’üncü, Adatepe şubesi ise İstanbul’daki 41’inci mağaza.

Mopaş bugün İstanbul’da 41, Kocaeli’nde 18, Yalova‘da 2, Sakarya’da 3 ve Bursa’da 18 olmak üzere toplam 82 şubesiyle ve Pendik/Kurtköy’de 13 bin metrekarelik kapalı alan üzerine kurulu genel müdürlük&antrepo binaları ile hizmet veriyor.

Ramazanda fıstık gibi ihracat

Ramazan siparişlerini artıran Ortadoğu ülkeleri kuru meyve ve mamulleri ihracatını patlattı. En fazla satış Antep fıstığında yaşanırken ihracatta ise Lübnan yüzde 343, Suriye yüzde 217 ile artış rekoru kırdı.

Ramazan ayı dolayısıyla özellikle oruç tutan Müslüman ülkelerin kuru meyve ve mamulleri talebinde ciddi bir artış olunca bu, ihracat rakamlarına yansıdı. Ege Kuru Meyve ve Mamul İhracatçıları Birliği’nin verilerine göre Temmuz ayının ilk 3 haftası içinde yapılan satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 100’ün üzerinde artış gösterdi. Özellikle Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinin ramazan ayı dolayısıyla yaklaşık 3 ay öncesinden sipariş vermeye başladıklarını dile getiren yetkililer, en büyük satışı Antep fıstığında yaptıklarını belirttiler. Verilen bilgiye göre geçen yılın Temmuz ayına göre bu yıl Antep fıstığında yüzde 100’lük artış gerçekleşirken, kuru incirde yüzde 34, badem ve cevizde yüzde 50’lik artış yaşandı.

Kim, işitme engellilere sahip çıkıyor

Kim Marketler Zinciri, geçtiğimiz günlerde “Sizi KİM anlar” sloganı ile başlattığı kampanya ile işitme engellilerin kolay alışveriş yapabilmesi için çalışanlarına işaret dili öğretmişti. Projeyi sürüden Kim, şimdi de işitme engelli personel istihdamı için çalışmalara başladı.

Projenin ikinci ayağında işitme engelli personeller ile yapılan toplu mülakatta şirketin finans ve fiyat analiz servisinde görevlendirmek üzere işitme engelli personeller işbaşı yaptırıldı. Kim Gurup İnsan Kıymetleri ve Kalite Müdürü Ahmet Tamahkaroğlu tüm pozisyonlar için uyguladıkları toplu mülakat yönteminde bazen tercümana ihtiyaç duysa da görüşmenin büyük bir bölümünde işitme engelli personellerle işaret dili ile konuştu.

Türkiye’de perakende sektörü çok dinamik

Avrupa’nın en büyük perakende şirketlerinden Metro Group bünyesinde bulunan Real Hipermarketler Zinciri, İstanbul, Ankara, İzmit, Konya, Adana ve Antalya’da bulunan 12 mağazasında, bin 800 çalışanla hizmet veriyor. Türkiye’yi, sektörü ve Real’i Taze Gıda Bölüm Müdürü Max Causse ve Spor&Mevsimsel/Tekstil Bölüm Müdürü Denise Bobaru ile konuştuk. Causse ve Bobaru, Türkiye’deki perakende sektörünün çok dinamik olduğunu düşünüyor
 
Özlem ELGÜN HARPUTLUOĞLU

Real’i konuşmaya başlamadan önce sizleri tanıyabilir miyiz? Profesyonel iş hayatınızda Real’den önce nereler, hangi görevler var? Ne zamandır Türkiye’desiniz? Real’le yollarınız nasıl kesişti?
Max Causse: 48 yaşındayım. Bu yaz iş hayatındaki 32’nci yılım doluyor. Fransa, Monaco’da 10 yıl restoranlarda çalıştım. 19 yıl Carrofour’da kariyer yaptım. 8’inci farklı ülkede yaşıyorum. Real’de çalışmaya önce Romanya’da başladım. 4 yıl boyunca oradaydım. 2010 Ağustos’ta Türkiye’ye geldim. Kariyer hayatıma takım liderliği, satın alma, gıda satın alma departman bölümü ve daha sonra da taze gıdalar bölümler müdürü olarak çalıştım. Şimdi de taze gıda satın alma konusunda gıda satın alma direktörüne raporlama yapıyorum. Denise Bobaru: Romanya vatandaşıyım. Yaklaşık 11 yıldır Metro Group bünyesinde çalışıyorum. Bu 11 yılın 5 yılını Metro Cash & Carry’de 6 yılını ise Real’de çalıştım. Türkiye Real‘e geçen Haziran ayında geldim. Yani henüz 1 aydır burada yaşıyorum. Daha önce Ukrayna Real‘de 4 yıl görev yaptım. Ukrayna’dan önce ise kendi memleketim olan Romanya’da görev yaptım. Romanya’da bulunduğum zaman içerisinde 1 yılda 9 mağaza açtık. Oldukça yoğun ve tempolu günlerdi. Bu süreç gerek benim için gerekse de iş arkadaşlarım için muhteşem bir deneyimdi. Tabi ki kariyerimin gelişimi anlamında bana oldukça olumlu etkisi oldu. Bu deneyimim uluslararası tecrübeme de olumlu yansıdı. Hiç şüphesiz bu süreçte sektöründe lider yöneticiler ve profesyonel insanlarla tanışma ve çalışma fırsatı sağladı. Şimdi aynı imkânı Türkiye Real’de de bulacağıma inanıyorum. Yaklaşık 11 yıllık Metro Group çalışma hayatımda departman müdürü olmak üzere tekstil alanında bayan, erkek, çocuk giyim, ayakkabı ve aksesuar olmak üzere tekstilin tüm alanlarında çalıştım ve profilleriyle ilgilendim.

4 Ağustos 2011 Perşembe

Sosyal medyada şirketlerin ilgisini çeken yeni ağlar

Sosyal medya pazarlama dünyasında Facebook ve Twitter en etkin aktörler. Fakat Pivot Conference'da yürütülen araştırmaya göre; YouTube, LinkedIn ve Foursquare önümüzdeki yıl reklamlara ağırlık vererek bu dünyada daha net bir yere sahip olacaklar.

Araştırmada, şirketlerin üçte ikisi sosyal medyayı çoktan kullanmaya başladıklarını belirtirken, yüzde 18'i önümüzdeki yıl sosyal medya kampanyası hazırlamayı düşündüğünü dile getiriyor. Sosyal medya kampanyalarının başarısı konusunda ise henüz bir açıklık yok. Sosyal medyada reklam yapanların yüzde 54'ü kampanyalarının başarısıyla tatmin olduğunu belirtiyor.

Araştırmaya katılanların yüzde 93'ü Facebook'da bir kampanya üretmiş, yüzde 78'i ise Twitter'da.

Erikli’den özel tasarımlı yeni şişe

Su sektörünün lider markalarından Erikli, 1 litrelik özel tasarımlı yeni şişesiyle raflardaki yerini aldı.

Erikli, geçtiğimiz aylarda, su sektöründe bir ilk olan özel tasarımlı yeni şişesiyle, suyun lezzeti kadar sunumuna da önem veren işletmelere, özenle hazırlanan masalarda şık bir sunum imkânı sağladı. Erikli’ nin 1 litrelik yeni şişesi, tüm Migros, 5M, Tansaş ve Macrocenter mağazalarında tüketicileriyle buluştu.

Uludağ’ın zirvesinden alınarak, el değmeden şişelenen Erikli, yeni şişesiyle, işletmelere, maliyet avantajı, taşıma ve saklama kolaylığı sağlarken, kendini özel hissetmek isteyen tüketicilerin de Türkiye’nin en lezzetli suyuna, yenilikçi ve şık bir ambalajda ulaşmasını sağlıyor.

Ramazan tavuğa ’hoş geldi’

Zarardaki beyaz et sektörüne ramazan umut oldu. İlk üç günde satışlar yükselince firmalar, üretim hedeflerini de yüzde 15 artırdılar.

Tüketim üretimi karşılamayınca yılbaşından bu yana ciddi zarar eden beyaz et sektörü, şimdi ramazan ayına odaklandı. Sektör, ramazana özel üretimini yüzde 15 artırdı, fiyatlar da buna paralel yine yüzde 15 yükseldi. Ramazana kadar sektörün zararına satış yaptığını belirten Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları Birliği Derneği (Besd-Bir) Başkanı Zuhal Daştan, fiyatların yeniden yükselişe geçtiğini söyledi. Ramazanın sektöre soluk aldıracağını ifade eden Daştan, “Her yıl ramazanın ilk ve son haftaları gıda alışverişleri ciddi anlamda artar. Bu nedenle 10 gün öncesine kadar mal satamaz hale gelen sektör, bu ay üretilenin tamamını satacak” dedi. Beypiliç Genel Müdürü Sait Koca da, ramazanda tavuk etinin çok fazla tüketildiğini ve satışları mutlaka arttıracağını ifade etti.

Şimdi de sahte İKEA mağazası yaptılar

Sahte Apple mağazasının bulunduğu kentte şimdi de sahte İKEA mağazası ortaya çıkarıldı.

Çin'in güneybatısındaki Kunming’de bulunan, İngilizce ismi "11Furniture" olan 4 katlı, 10 bin metrekarelik mağazanın İsveç orjinaline tıpa tıp benzediği belirtildi.
Mağazanın, İKEA’nın sarı-lacivert rengini kullandığı, model odaları, mini kurşun kalemleri, sallanan sandalyeleri, işaretler sistemi, minimalist ahşap masalı kafeterya stilindeki lokantası ve diğer pek çok unsuruyla İKEA’nın tıpa tıp taklidi olduğu belirlendi.

Mağazanın orjinalinden tek farkı, lokantada İsveç köfte ve somonu yerine Çin yemekleri servis ediliyor olması.

Mağazanın Çince ismi "Şi Yi Cia Cu"nun da İKEA’nın Çince telaffuzu "Yi Cia Cia Cu"yu andırdığı belirtiliyor.

AVM Yatırımında rota küçük şehirler oldu

Büyük yatırım hareketinde rota küçük şehirler oldu
Büyük şehirlerde doygunluk noktasına doğru giden AVM’lerde gelecekte yatırımın en önemli rotalarından biri küçük şehirler olacak gibi görünüyor. Mardin Kızıltepe, Siirt ve Kırıkkale gibi noktalarda yakın zamanda açılacak AVM’ler bu akımın somut kanıtı olarak değerlendiriliyor.

Alışveriş merkezleri (AVM) yatırımlarında büyük hareketlenme başladı. Artık doyma noktasına yavaş yavaş erişen büyük şehirlerde yatırımlar devam ediyor olsa da küçük şehirlere yapılan yatırımlar bundan sonraki rotanın nasıl ilerleyeceğinin ipuçları olarak değerlendiriliyor. 2010 sonu itibariyle 254 olan AVM sayısının, 2011 sonunda 307’ye, 2012 sonunda 350’ye, 2013 sonunda 368’e ve 2014 sonunda da 378’e ulaşması bekleniyor. Bu kapsamda 70’e yakın AVM’nin daha yapılması planlanıyor.

Yabancı fonların gözü A101'in üzerinde

Kurulduğu 2008 yılından itibaren hızla büyüyerek bin 75 mağazaya ulaşan A101'e yabancı fonların ilgisi artıyor.Ucuzluk marketi konseptiyle faaliyet gösteren A101 perakende zincirini satın almakla ilgilenen özel sermaye fonları arasında TPG, Capital Group, Permira ve Mid Europa Partners yer alırken, konuya yakın kaynaklar şirket için tekliflerin gelecek hafta içinde verileceğini söyledi. Konuya yakın bir kaynak yaptığı açıklamada, "A101'in satışında Şok'un 600 milyon liralık satış bedelinden daha yüksek rakamları konuşacağız. Satış bedelinin 800 milyondan 1 milyar liraya kadar gideceğini tahmin ediyorum." dedi. İnternet sitesinde yer alan bilgiye göre, 2008 yılında kurulan A101'in bin 75 mağazası bulunuyor ve şirket 2015 yılına kadar mağaza sayısını 2 bin adede çıkarmayı hedefliyor. A101'in satışına ilişkin süreci Credit Suisse yürütüyor. A101'de (Yeni Mağazacılık), Bank Asya'nın yüzde 24 payı bulunuyor.

İndirim marketleri konseptinde işletilen zincir marketlerinde; müşterilerine düşük fiyatlarla ve düşük maliyette kaliteli gıda ve tüketim malzemeleri sunuluyor. Satış süreciyle ilgili bilgi veren başka bir kaynak ise Türkiye'deki discount pazarına girmek isteyen çok sayıda fonun şirketle ilgilendiklerini açıkladı. A101'de yapılacak satışın yüzde 10'u geçmeyeceği bilgisini veren kaynak, anlaşma sağlanırsa satın alma işleminin yıl sonuna doğru kesinleşeceğini ve şirket yönetiminde bir değişiklik olmayacağını aktardı. A101 kalite-fiyat performansını dikkate alarak; markalı ürünler yanında kendi markalı ürünlerini de müşterilerine sunuyor.

3 Ağustos 2011 Çarşamba

Tansaş Ağustos 2011 indirimleri

Tansaş Ağustos 2011 indirimleri. Tansaş mağazalarında 28 Temmuz-17 Ağustos 2011 tarihleri arasında geçerli olacak indirimlere haberin devamında ulaşabilirsiniz.Ramazan ayınında gelmesi nedeniyle bazı ürünlerde uygun fiyatlar gözümüze çarpıyor.

Bir çok üründe hediye ürünler sunan Tansaş fiyatları ucuzlatmaktan çok verdiği hediyelerle müşteri çekmeye çalışıyor.

Tansaş 28 Temmuz – 17 Ağustos İndirimli Ürünler
•Orkide Ayçiçek Yağı 5 lt 17,50 TL
•Yudum Ayçiçek Yağı 5 lt (Sezon 1 Kg Somancık Pirinç Hediye) 18,95 TL
•Sezon Baldo Pirinç 2500 gr (Komili 1 lt Ayçiçek Yağı Hediye) 9,95 TL
•Verde Riviera Zeytinyağı 5 lt 27,95 TL
•Komili Riviera Zeytinyağı 5 lt (5 adet Pastavilla Makarna Hediye) 34,95 TL
•Yudum Sızma Zeytinyağı 5 lt 39,95 TL

A101 4 Ağustos İndirimli Ürünler

A101 4 Ağustos İndirimli ürünler belli oldu. Gelecek Perşembe yani 4 Ağustos 2011 tarihinde A101 mağazalarında indirimli olarak satışa sunulacak ürünler belirlendi. Ürünler ve fiyatlarına ulaşmak için haberin devamını okuyunuz.

A101 4 Ağustos İndirimli Ürünler
•Cem 3′lü Tava Seti (18,22,26 cm) 18,95 TL
•Polo Yaka Bay Tişört 7,50 TL
•Bayan İp Askılı Badi 2,95 TL
•Bayan Bantlı Terlik 3,75 TL
•Çocuk Bantlı Terlik (24-35 Numara) 2,95 TL

Pegasus Kızınızın Adını Göklere Yazıyor

Pegasus’tan mükemmel bir uygulama. İndirim ve kampanyalardan sıkıldıysanız. Bu haber tam size göre kızınıza öyle bir hediye vereceksiniz ki… Ömrü boyunca unutamayacak…Pegasus kızınıza özel bir hediye sunabilmeniz için size bir şans veriyor. Türk sivil havacılığının hızla büyüyen ismi Pegasus her geçen gün filosundaki uçak sayısını da artırıyor. İşte bu uçaklardan birinin üzerinde kızınızın adı yazabilir. Ölümsüz bir anı olacak bu hediyeyi kızınıza vermek için yapmanız gereken aşağıdaki linke tıklayarak formu doldurmak yapılacak çekilişte siz çıkarsanız Pegasus uçaklarının üzerinde kızınızın ismi yer alacak.

Buraya tıklayarak formu doldurabilirsiniz.

Migros Sanal Market'te her alışverişinize et ürünlerinde 5 TL İndirim!

02 – 17 Ağustos 2011 tarihleri arasında Migros Sanal Market’ten Money Club Kart veya Money Visa ile her alışverişinize, Dana Az Yağlı Kuşbaşı, Dana Az Yağlı Kuşbaşı (Yerli), Dana Kıymalık Et, Dana Kıymalık Et (Yerli), Dana Kol Kuşbaşı, Dana Kol Kuşbaşı (Yerli) et ürünlerinde 5 TL indirim!

Kampanya Açıklaması

Gökhan Türkmen Gebze Center Kral Stüdyosunda

Gebze’nin ilk ve tek alışveriş ve eğlence merkezi Gebze Center’da kurulan Kral Stüdyosu Türk Pop Müziği’nin sevilen isimlerinden Gökhan Türkmen’i konuk ediyor.

4 Ağustos Perşembe günü “Mehmet’in Gezegeni’ programına katılacak olan Türkmen, saat 16:00 ile 18:00 arasında hayranlarına müzik ziyafeti sunarken, dinleyicilerden gelen soruları da yanıtlayacak.

Gebze’nin ilk ve tek alışveriş merkezi Gebze Center, Türk Pop Müziği’nin sevilen seslerini alışveriş merkezinde kurulan Kral stüdyosunda Gebzelilerle buluşturmaya devam ediyor.

Ramazanda yüzde 80’e varan indirim rüzgarı

Ramazan ayı öncesinde gıda ürünlerinde başlayan fırsat ve kampanyaları bu kez de gıda dışı markalardaki indirimler takip ediyor.

Giyimden ayakkabıya, aksesuardan ev aletlerine kadar pek çok marka yüzde 80’e varan indirimler sunuyor. Sıcak yaz aylarında serin bir ortam sunan AVM’ler alışverişlerin ilk tercih edildiği yerlerden biri olurken, yurt genelindeki kimi AVM’lerin kapılarının 23.00’e kadar açık olması sebebiyle de dileyenler daha uzun sürelerde alışveriş yapabiliyor.

Koç Holding, su sektörüne girdi

4 milyar TL’lik su rekabetine Koç Holding, Pürsu markası ile katıldı. Pür neşe sloganlı marka Aygaz’ın dağıtım gücünü kullanacak.

Koç Holding, devlerin yeni rekabet arenası su sektörüne ‘pür neşe’ girdi. Holding, tüp bayilerinin dağıtım gücünü kullanmak amacıyla Aygaz çatısı altında konumlandırdığı su markası Pürsu ile sahillerde ve Trakya’da atağa geçti. Sloganı ‘pür neşe’ olan Pürsu’nun satışı konusunda birçok noktada test sürecinde olan holding, önümüzdeki günlerde tüm Aygaz bayilerinde su markasını yerleştirmeyi planlıyor.

Beylikdüzü Migros Ramazan Etkinlikleri

Beylikdüzü Migros Alışveriş Merkezi, her yıl olduğu gibi bu yıl da ramazanı keyifli etkinliklerle karşılıyor. Yazın en sıcak günlerinde ziyaretçilerine serin bir ortamda modern ve klasik ramazan aktivitelerini bir arada sunacak olan Beylikdüzü Migros, her ay düzenlediği farklı etkinliklere bir yenisini daha ekliyor.

Ünlü Sanatçı Zeliha Sunal ve orkestrası Z Project, ramazan ayı boyunca (1-29 Ağustos) hafta içi saat 18.00, hafta sonu saat 16.00’dan itibaren Beylikdüzü Migros ziyaretçileriyle olacak. Nostaljiden altın şarkılara, 80 – 90’lardan Ajda Pekkan şarkılarına kadar birçok şarkıyla sahne alacak olan grup ünlü sanatçıları da ramazan boyunca programlarına konuk edecekler.

Kulesite’de Ramazan Geceleri

Ramazan ayı boyunca saat 23.00’a kadar açık olacak Kulesite’de, her gece farklı bir etkinlikle geleneksel ramazan geceleri yaşatılacak.

Her ramazan olduğu gibi bu yıl da düzenleyeceği etkinliklerle ziyaretçilerine eski ramazanların tadını yaşatacak Kulesite, ay boyunca sabah 10.00’dan akşam 23.00’a kadar açık olacak. Geleneksek ramazan görüntüsüne uygun şekilde süslenen Kulesite’de her gece farklı bir gösteri ziyaretçilere eğlenceli dakikalar yaşatacak.

Makro, ramazanı 4 yeni mağaza ile karşılıyor

Geçtiğimiz günlerde mağazalar zincirine Ankara, Bolu ve Kayseri’de açtığı yeni mağazaları ekleyen Makro, son olarak İstanbul’daki 2’nci mağazasını müşterilerin hizmetine sundu. Makro böylece 12 ilde 150 mağazaya ulaşmış oldu.

Anadolu’da başlayan perakende yolculuğunu bugün ulusal marka statüsüyle sürdüren ve uluslararası marka olma yolunda ilerleyen Makro, sektördeki 20’nci yılını ardı ardına açtığı yeni mağazalarıyla kutluyor. Haziran’da İstanbul’daki ilk mağazasını açan Makro, ramazan ayının hemen öncesinde Kayseri, Ankara, Bolu ve İstanbul’da yeni mağazalarını müşterileriyle buluşturdu.

Ankara’da 82 mağazaya sahip Makro, geçen Temmuz’da şehirde yeni bir mağaza daha açtı. Kardelen ilçesine açılan ve yaklaşık 700 metrekarelik bir alana sahip olan mağazada 18 çalışan hizmet veriyor. Aynı tarihlerde Songör ailesinin memleketi Kayseri Develi’de açılan Makro ise bin 45 metrekarelik hizmet alanına ve 35 çalışana sahip.

Akyurt Konya Bosna Mağaza Açılışı

İki şubeyle faaliyet gösterdiği Konya’da bir mağaza daha açan Akyurt, toplam şube sayısını böylece 40’a yükseltti. Akyurt, Konya’da açacağı 4’üncü mağazanın hazırlıklarına da başlamış durumda.

Ankara merkezli Akyurt Süpermarket, Konya Bosna Hersek Mahallesi’nde bir mağaza daha açtı. Konya’daki 3’üncü, toplamdaki 40’ıncı şube olan Bosna Hersek Mahallesi Şubesi, geçtiğimiz günlerde özel promosyon ve indirimlerle açıldı. Yapımında en son teknolojide malzeme, makine ve teçhizatın kullanıldığı mağaza, bin 400 metrekarelik bir alanda, 33 çalışanla hizmet veriyor. Akyurt yetkililerinin Perakende.org’a verdiği bilgiye süpermarket zinciri Konya’da bir projeye daha hazırlanıyor.

2 Ağustos 2011 Salı

Türkiye'den bir gıda devi için Avrupa'da şirket arıyoruz

Türk işadamları artık yurtdışında yatırım fırsatlarını takip ediyor.Ernst&Young Türkiye Kurumsal Finansman Bölüm Başkanı Müşfik Cantekinler, Türklerin yatırım yapmaya istekli olduğunu vurgulayarak, "Bir Türk gıda şirketi bize gelerek 'Yabancı yatırımcıya ihtiyacımız yok. Türkiye'de işlerimiz gayet iyi. Özellikle Avrupa'da satın alacağımız şirket bulun' dedi. Biz bu firmaya Avrupa'da şirket arıyoruz." dedi. 

Kiler'in yeni CEO'su Yunus Nacar

Kiler Holding CEO'luğuna Yunus Nacar getirildi. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İktisat-Maliye Bölümü mezunu Nacar, 1976-1982 yılları arasında Maliye'de hesap uzmanlığı yaptı,
1982-1984'te Işıklar Holding'in denetim kontrol müdürü olarak çalıştı. 1985-1989'da Faisal Finans genel müdür yardımcılığının ardından 1989-1999'da Kuveyt Türk'te önce genel müdür şyardımcısı, ardından genel müdür olarak görev yapan Nacar, 1999-2005 arasında Anadolu Finans'ın genel müdürlüğünü, 2006-2011 arasında Türkiye Finans genel müdürlüğünü üstlendi.

THY'de bilet 99 TL, iftar hazır

Türk Hava Yolları (THY), oruç tutan yolcular için uçakta ve Atatürk Havalimanı'ndaki CIP Salonu'nda özel iftar menüsü hazırladı.Uçaktaki menüde Ramazan pideli sandviç, hazır çorba, hurma, zeytinin yanı sıra ekmek kadayıfı gibi tatlılar yer alıyor. THY'nin Ramazan kampanyası ile yolcular 1-25 Ağustos 2011 tarihleri arasında, İstanbul çıkışlı ve varışlı tüm iç hat seferlerinde gerçekleştireceği seyahatlerinde tek yön her şey dahil 99 TL'ye seyahat edebilecek.

Ülker'le isot üretecek

Baharattan 3,3 milyar dolar kazanıyor, Ülker'le isot üretecek
Dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden Türkiye, 3,3 milyar dolarlık cirosu ile baharatta lider olan Amerikalı McCormick'in de dikkatini çekti. Ülker Grubu ile yarı yarıya ortaklık modeliyle Türkiye pazarına giren şirketin dünya başkanı Alan Wilson, "Önceliği yerel tatlara verdiğimiz için Şanlıurfa'nın 'isot'u da bizim markamızla raflardaki yerini alacak." diye konuştu.

Baharat üretimi konusunda dünya devi Amerikalı McCormick, Ülker Grubu ile Türkiye pazarına girdi. Öncelikle buradaki yerel lezzetleri tüketiciyle buluşturmayı düşünen şirket, Şanlıurfa'nın 'isot'unu da üretecek. Kekik, fesleğen, defne ve kırmızıbiber gibi birçok baharatın dünyaya Türkiye'den gittiğini kaydeden McCormick Başkanı Alan D. Wilson, öncelikle yerel tüketicinin damak tadına uygun bir ürün yelpazesiyle piyasaya çıktıklarını kaydetti. Faaliyet gösterdikleri ülkelere satın alma yoluyla girmeyi tercih ettiklerini anlatan Wilson, birinci amaçlarının o ülkede pazar lideri olmak olduğuna dikkat çekti. Türkiye pazarında lider olmak için ülkenin en büyük gıda üreticisi Ülker Grubu ile işbirliğine giren şirket, satışlarının yüzde 60'ını Amerika'da gerçekleştiriyor.

Adese'den isteyene Ramazan paketi, isteyene hediye çeki

İttifak Holding'in perakende sektöründeki ulusal şirketi Adese, Ramazan ayı öncesi temel gıda maddelerinden oluşan hediye kolisini 27,00 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sundu.Adese Marketleri, Ramazan ayında ihtiyaç sahiplerini sevindirmek isteyen müşterileri için üç farklı hediye kolisi hazırladı. Ayrıca Ramazana özel alışveriş çeklerinin satışlarına dokuz ildeki 136 Adese mağazasında başlandı. 

Ramazana özel fiyatlarla hazırlanan hediye kolilerinde, ayçiçek yağından toz şekere, çaydan makarnaya, kuru gıdadan bayram şekerlerine kadar pek çok ürün yer alıyor. 27,90, 45,90 ve 66,90 TL'den satışa sunulan hediye kolileri Adese, 1000 TL ve üzeri alışverişlerde, nakit ve kredi kartı ile tek seferdeki ödemelere yüzde 3 indirim fırsatı da sunuyor. Ayrıca hediye çeklerinde çok sayıda bankanın kredi kartına 3 taksit yapılıyor. Adese'de hediye kolilerinin şehir içi adreslere teslimatı ücretsiz. 1000 TL ve üzerindeki siparişler ise şehir merkezine 15 kilometre mesafeye kadar yine ücretsiz olarak teslim ediliyor.

Adese'den Yöneticilerine İftar Yemeği

Adese marketleri adese bünyesinde çalışan market yöneticilerini ve idari yöneticilerine iftar yemeği veriyor. Konya Otogar Adese'de bulunan Restore'de gerçekleşecek olan organizasyona sadece yöneticiler katılabilcek. Diğer adese çalışanları ve personeli için iftar yemeği verilmiyor.

Gebze Center’da ramazan keyfi

Gebze’nin ilk ve tek alışveriş ve eğlence merkezi Gebze Center Alışveriş Merkezi, 1 Ağustos-1 Eylül tarihleri arasında her hafta sonu düzenleyeceği sürpriz etkinlik ve gösterilerle ziyaretçilerine Ramazan Ayı boyunca keyifli zaman geçirme imkanı sunuyor.

Ramazan programı fasıl gecelerinden, sihirbaz gösterilerine, yarışmalardan kukla gösterilerine kadar birçok farklı etkinliği içeriyor. Türkiye’nin en büyük güllacının da yapımının gerçekleştirilerek ziyaretçilere ikram edileceği Gebze Center Ramazan etkinlikleri Gebze ve çevre bölgelerinden ziyaretçilerini bekliyor.

Varlıbaş Atapark AVM'de zamanda yolculuk

Karadeniz Bölgesi'nin farklı illerinden getirilen klasik otomobiller, Trabzon'da meraklılarının beğenisine sunuldu.

Trabzon Varlıbaş Atapark Alışveriş Merkezi, 10. Klasik Otomobil Sergisi kapsamında, yılların eskitemediği arabalara ev sahipliği yaptı. Karadeniz Bölgesi'nin farklı illerinden getirilen klasik otomobiller, büyük ilgi topladı.

Komili'nin ortağı San Sağlık'ı aldı

İSVEÇLİ kâğıt ve hijyen ürünleri şirketi Svenska Cellulosa AB (SCA), Türkiye'de hijyen ürünleri şirketi San Sağlık'ın yüzde 95 hissesini 15.2 milyon dolara satın aldı.

Yüzde 5 hisse ise San Sağlık'ın sahibi MT Group'un elinde kalacak. 2008 yılında kurulan San Sağlık'ın satın alınmasıyla bölgesel üretim ve daha güçlü markaların pazara sunulması hedefleniyor. Daha önce Yıldız Holding'ten kişisel bakım markalarının üretiminden ve satışından sorumlu Komili Kağıt'ın yüzde 50'sini satın alan şirketin CEO'su Jan Johansson, "Komili ile girdiğimiz Türkiye pazarında San Sağlık'ı alarak sağlık alanındaki bayi ağımızı güçlendirdik" dedi.

Şirketlerin marka imajına, 'rüzgar enerjisi' desteği

Marka imajını güçlendirmek isteyen şirketler, çevreci çalışmalarını üretim süreçlerine giderek daha fazla dahil ediyor. Özellikle tekstil ve gıda gibi sektörlerin başını çektiği bu uygulamayla, şirketin 'çevre bilinci' taşıdığı, 'ürünlerin çevreye saygılı olduğu' imajına dikkat çekiliyor.

Şirketler, tüketiciyi artık sadece ürün ve hizmet kalitesi, ve fiyatlarıyla değil, 'rüzgar enerjisi'yle de etkilemek istiyor. Özellikle tekstil ve gıda gibi sektörlerin başını çektiği bu uygulamayla, şirketin 'çevre bilinci taşıdığı', 'ürünlerin çevreye saygılı olduğu' imajına dikkat çekiliyor.

Sunset ve Starbucks rüzgar enerjisi kullandığını menülerinde duyururken, Ağaoğlu İnşaat ürettiği konutlarda rüzgar enerjisi kullanılmasını sağlayarak farklılaşıyor.

10 yıl sonra kredi kartı gücünü kaybedecek yeni kral ‘cep’ olacak

Dünyada alışverişte nakitin yerini kart alırken, kartın yerine ‘cep’ kullanımı konusunda ciddi adımlar atılıyor. MasterCard,10 yıl sonra bu alanda hızlı büyüme öngörüyor.

Master Card Mobil Ödeme Sistemleri Grup Başkanı Mung Ki Voo’nun Afrika ülkelerinde mobil telefon kullanımına ilişkin gelişmeleri anlattığı hikâyeler, insanoğlunun yaşamında cüzdandan banka kartına, banka kartından cep telefonu sim kartına giren paranın hangi şekilde olursa olsun güvenlik olmadığı sürece giysilere dikilen özel keselerden çıkmayacağını gösteriyor.

Dünyada ödeme sistemlerinde yaşanan son gelişmelere ilişkin sorularımızı yanıtlayan Voo, teknolojilerin hızla geliştiğini, bundan 10 yıl sonra insanların harcamalarının büyük bölümünü mobil ödeme sistemleri (cep telefonu) üzerinden yapacağını ileri sürdü.

Sezon indirimleri işe yaradı, İstanbul’da enflasyon geriledi

İstanbul’un enflasyonu temmuz ayında perakende fiyatlarla bir önceki aya göre gerileme gösterdi. İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından hazırlanan 1995 bazlı Ücretliler Geçinme Endeksi’ne göre, temmuz ayında perakende fiyatlar yüzde 1.57 gerilerken, toptan eşya fiyatları endeksine göre toptan fiyatlar ise yüzde 0.65 arttı.

İTO’ya göre giyim harcamaları grubunda yer alan ürünlerde sezon indirimlerinin temmuz ayı boyunca uygulanması sonucu bu grupta izlenen kayda değer azalışlar genel enflasyon üzerinde belirleyici oldu. Temmuz ayının bir önceki yılın aynı ayına göre, perakende fiyatlar yüzde 6.71, toptan fiyatlar ise yüzde 13.75 artış kaydetti. Alt gruplara bakıldığında giyim harcamalarında yüzde 22.23 azalış yaşandı. buna karşılık v eşyasında 1.22, ulaştırma ve haberleşmede yüzde 1, konutta yüzde 0.82, gıdada yüzde 0.07, sağlık ve kişisel bakımda yüzde 0.02 artış kaydedildi. Kültür, eğitim ve eğlence ile diğer harcamalar gruplarında yer alan maddelerde fiyat değişimi izlenmedi. 2010 yılı Temmuz ayında yüzde 7.84 olan yıllık perakende fiyat artış oranı, 2011 yılının aynı ayında bir önceki yıla göre yüzde 6.71 oldu. Yıllık ortalama artış yüzde 7 olarak gerçekleşti.

Kaynak | Hürriyet

İpek, kaşmir ve tutkunun markası: Silk&Cashmere

Kaşmir tutkusunun peşinden İç Moğalistan’a giden cesur biri var Silk&Cashmere’in başında… Bir Türk markası olan Silk&Cashmere, başarılarını Türkiye ve yurtdışındaki bilimsel kitaplara ve akademik çalışmalara konu olarak taçlandırmış durumda. Silk&Cashmere CEO’su Ayşen Zamanpur, beş yıllık stratejik planlarında cirolarını 3 katına, mağaza sayılarını 400’e çıkartacaklarını belirtiyor. “Biz AVM’lerle büyüdük” diyen Zamanpur, Türk markalarının başarısının altında AVM’lerin gelişmesinin yattığını vurguluyor. Zamanpur, Silk&Cashmere’in yaklaşık 20 yıllık yolculuğunu, başarısını ve projelerini anlatıyor…



“Silk&Cashmere”in gelişim sürecini sizden dinleyebilir miyiz? Nasıl başladı bu yolculuk?
Uluslararası markalara baktığınızda bir niş alana yöneldiklerini, bir farklılık yarattıklarını, belirli bir grup müşterinin ne istediğini onlardan önce kavrayıp, en doğru fiyat ve kaliteyle sunduğunu, dünyaya seslenebilen özgün markalar olduğunu görürüsünüz. Çok zekice ve çok prestijli geliyordu bu fikir bana. Nedense çok da uzak gelmedi hiç. Çünkü güzel bir fikrin doğru projelendirilirse hayata geçebileceğine inanıyordum. Marka yaratma sürecinde de “kaşmir tutkumun” önüne geçemedim. Kendimi İç Moğolistan’da dağlarda keçileri severken buldum. Elbette çok değerli, çok cesur  ve projemize inanan küçük ama sağlam bir ekiple. İşte böylece Silk&Cashmere doğdu. 10.10.1992 de saat 10.10 da… Biz uzmanlığa inandık, odaklandık. Yaptığımız işin en iyisi olmaya çalıştık. Kısa vadeli hesaplardan ziyade “uzun vadede asırlık bir marka olma” düşüydü beni ve ekibimi heyecanlandıran… Güzel ve doğru bir şey yaptığınızda insanların gönüllerine hitap ettiğinizde, istikrarlı ve samimi  olarak hep daha güzeli hedeflediğinizde mutlaka  başarılı oluyorsunuz. A ve üst B grubuna hitap ederek fiyatta rekabet yerine kalite, koleksiyon, servis, mağazacılıkta rekabeti seçtik. Her şey taklit edilse de şirket kültürü taklit edilemez. Silk&Cashmere gücünü güçlü ekibinden ve hedef kitlesinden alıyor. Önceleri birkaç kişiydik ama şimdi yaklaşık 210 kişilik bir ekibiz. Ayrıca bayilerimizde ve cornerlar’ımızda çalışarak Silk&Cashmere ürünü satanları da dahil edersek daha kalabalığız. Ayrıca Silk&Cashmere’de çalışan kişi sayısının binlerce kişi olduğunu söyleyebilirim. Çünkü artık her şeyi farklı yerlerde ürettiğimizden, ürünlerimizi ürettirdiğimiz 80 ayrı yerde  çalışanlarımızın sayısını on binler olarak ifade ediyoruz.  

Hush Puppies’e yılda 150 bin çift ayakkabı üretecek

Türk ayakkabı markası King Paolo, Hush Puppies’in Türkiye ve 10 ülkede üretim, satış ve pazarlama distribütörü oldu.

Halen yılda 200 bin çift ayakkabı üretimi gerçekleştiren King Paolo, kapasitesini artırarak üretimini 350 bin çifte çıkaracak. King Paolo Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Turan, “Ocak 2012’den itibaren Hush Puppies King Paolo Shop ve bayilerinde satışa sunulacak. Hedefimiz bu markanın dünyadaki önemli üreticilerinden biri olmak” dedi. King Paolo, Hush Puppies için yıllık 150 bin çift ayakkabı üretimi yapmayı ve yüzde 70’ini ihraç etmeyi planlıyor.

Kaynak: Hürriyet

Dagi yeni pazarlara giriyor

Tekstil sektöründe hizmet veren Dagi Giyim, pazar payını büyütmek amacıyla Dubai merkezli International Marketing Services LLC şirketi ile görüşmelere başladı.

Dagi Giyim, dünyada pazar payının genişletilmesi ve yeni satış noktalarının oluşturulması amacı ile UEA, Katar, Umman, Suudi Arabistan, Kuveyt ve Bahreyn’de tüm ürünlerin satışını yapmak üzere Dubai merkezli International Marketing Services LLC şirketi ile görüşmelere başlandığını açıkladı.

Türkiye yatırımını öne çekti

Dünya genelinde 153 yapı marketi bulunan bauMax, Ukrayna ve Sırbistan pazarına girmeyi erteleyerek Türkiye’deki yatırımlarına ağırlık verecek.

Dokuz ülkede, hizmet veren yapı market mağazası bauMax, Türkiye’deki yatırımlarına öncelik erecek. bauMax, Başkanı Martin Essl, bauMax’ın faaliyet gösterdiği sektörde “Avrupa’nın bilinirliği en yüksek firması” olduğunu belirtti. 30 yıl önce faaliyetine Avusturya’da başlayan bauMax’ın, bugün 11 bin çalışanı, 9 ülkede 153 mağazasıyla “uluslararası bir aile firması” olduğunu anlatan Essel, 2010 yılı cirolarının 1.5 milyar euro olarak gerçekleştiğini söyledi.

AVM’lerde ramazan mesaisi

Yazın kavurucu sıcaklarına denk gelen ramazan ayında alışveriş merkezlerinin bazıları saat 23.00’e kadar açık kalmayı seçti. Perakende sektöründen üç derneğin öncülük ettiği anketten ortak karar çıkmadı ama 50 kadar alışveriş merkezinin başlattığı uygulama hem markaları hem tüketiciyi sevindirdi. Böylece iftardan sonra 2.5 saat alışveriş imkanı doğdu.

Ramazan ayı bu yıl yazın en kavurucu günlerine denk gelirken, bazı alışveriş merkezleri saat 23.00’e kadar açık kalarak, tüketiciye ve Arap turistlere iftar sonrası alışveriş olanağı sunacak. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Tescilli Markalar Derneği (TMD) bir araya gelerek perakendeciler üzerinde bir anket yaptı. Ramazan ayı boyunca, AVM’lerin sabah 10.00 yerine 11.00’de açılıp, akşam da 22.00 yerine 23.00’te kapanması fikrine perakendecilerin bir bölümü sıcak baktı. Konu AVM’lerin yönetimlerine aktarıldı. AVM’ler ise çoğunlukla ‘sabah 10.00’da açılıp, gece 23.00’te kapanma’ uygulamasını seçti. Ramazan boyunca 50’nin üzerinde AVM’de, iftar sonrası 2.5 saat alışveriş imkanı doğdu.

1 Ağustos 2011 Pazartesi

2011 Ramazan İmsakiyesi Duvar Kağıtları

Konya 2011 Ramazan İmsakiyesi Duvar Kağıtları ve İstanbul 2011Ramazan İmsakiyesi Duvar Kağıtları indirmek için tıklayınız...

2011 Konya Ramazan İmsakiyesi Duvar Kağıtları





2011 İstanbul Ramazan İmsakiyesi Duvar Kağıtları

Bim 5 Ağustos 2011 Aktüel Ürünler - Bim Market İndirimleri

Bim 5 Ağustos 2011 Aktüel Ürünler kampanyasında birçok bu hafta Tost Makinesi, Tıraş Makinesi, tansiyon aleti, oto termos, elektrikli ocak, bayan pijama takımı, gecelik gibi ürünleri uygun fiyatları ile sizleri bekliyor.

Bim Market'leri her hafta düzenlemiş olduğu Aktüel Ürünler kampanyası Yoğun ilgi görmeye devam ediyor. Bim Market Her hafta Cuma gününden itibaren bir çok gıda dışı ürünü avantajlı fiyatlar ile mağazalarında satışa sunmaktadır.

Bim Aktüel ürünlerini siz ziyaretcilerimize bilgilendirmek için her hafta düzenli olarak sizin bilginize sunuyoruz.

Fakir Tost Makinesi 49.90 TL
Remington F3790 Tıraş Makinesi 39.90 TL
Bluelight Tansiyon Aleti Bilekten Ölçer 19.90 TL
Tek Kişilik Mikrofiber Alez 11.90 TL
Oto Termos 42 lt 39.90 TL

Bim 29Temmuz 2011 Aktüel Ürünler - Bim Market İndirimleri

Bim Market'leri her hafta düzenlemiş olduğu Aktüel Ürünler kampanyası Yoğun ilgi görmeye devam ediyor. Bim Market Her hafta Cuma gününden itibaren bir çok gıda dışı ürünü avantajlı fiyatlar ile mağazalarında satışa sunmaktadır.

Bim Aktüel ürünlerini siz ziyaretcilerimize bilgilendirmek için her hafta düzenli olarak sizin bilginize sunuyoruz.

29 Temmuz 2011 Cuma gününden itibaren Bim Mağazalarından satışa sunulacak Aktüel ürünler aşağıdaki gibidir;

Chefmaxx Çelik Çay Makinesi ( 2000 W, Su seviye göstergesi, 0.7 lt çelik demlik, 1.8 lt su ısıtıcısı, Özel paslanmaz çay filtresi ) 49.90 TL
Chefmaxx Mini Fritöz ( AC 230 V, 50 Hz, 1000 W, Kolay temizlik için çıkarılabilir, yapışmaz kaplamalı yağ kazanı, 1.2 lt kapasiteli yağ haznesi, 190 °C’ ye kadar ayarlanabilir termostat ) 35.90 TL
Gürallar Çay Seti 6 Kişilik 9.90 TL

Üçler’e Ramazan hediyeli geldi

Üçler Süpermarket uygun fiyata hazırladığı Ramazan Kumanya Paketi ve Ramazan Alışveriş Çeklerinin yanı sıra , Üçler kart ile yapılan alışverişlerde de müşterilerine birbirinde çeşitli hediyeler sunuyor.

Üçler Süpermarket, her yıl olduğu gibi bu yıl da Ramazan ayını avantajlı seçeneklerle karşılıyor.

Üçler’in ekonomik fiyatlı Ramazan Kumanya Paketi ve müşterileri için özel olarak hazırladığı Ramazan Alışveriş Çekleriyle, çalışanlarınızı, akrabalarınızı yada yardımcı olmak istediğiniz herkesi sevindirebilirsiniz. Bunun yanı sıra Ramazan ayı boyunca Üçler kart ile yapılan alışverişlerde de sürpriz hediyeler Üçler müşterilerini bekliyor.

1974 yılından bu güne, 10 şubesi ile müşterilerine kaliteli alışveriş imkanı sunan Üçler Süpermarket’in Ramazan fırsatlarını kaçırmayın…

1e1 Market yatırımlara hızla devam ediyor

Geçtiğimiz aylarda 2011 hedeflerine ilk altı ayda ulaşan 1e1 Market, Serik Mağazasının açılışı ile mağaza sayısını 31'e çıkardı.

1e1 Mağaza, Açılış kurdelesini Serik Belediye Başkan Yardımcısı İbrahim Güç, Serik Emniyet Müdürü Fatih İnceyavuz ve mağaza açılışına katılan Serik halkı birlikte kesti.

Açılışa özel düzenlenen kampanyalardan yararlanmak için uzun kuyruk oluşturan müşteriler kampanyalardan yararlanmanın yanı sıra ucuz alış verişinde keyfini yaşadılar.

Onur’dan müthiş ramazan paketleri

Bugün İstanbul’da 35, Tekirdağ’da 4, Edirne ve Kırklareli illerinde 1’er mağaza olmak üzere 41 noktada hizmet veren Onur, ramazan ayına özel müthiş paketler hazırladı.

Özhan’dan İş Garantili Perakende Mağazacılık Kursu

Özhan Marketler Zinciri, işsizliğin azaltılması ve perakendecilik alanında ihtiyaç duyulan iş gücünün sektöre kazandırılması amacıyla Perakende Mağazacılık Eğitimi verecek.

Türkiye İş Kurumu ve Özhan Marketler Zinciri arasında imzalanan protokolle, kursiyerler kurs süresince İşkur’dan ücret alacaklar ve sigorta primleri İşkur tarafından karşılanacak. Özhan Marketler Zinciri, işsizliğin azaltılması, işgücünün istihdam edilebilirliğinin artırılması ve perakendecilik alanında ihtiyaç duyulan iş gücünün sektöre kazandırılması amacıyla gerçekleştirdiği mesleki gelişim programları kapsamında, çok sayıda kişiye Perakende Mağazacılık eğitimi verecek. Eğitim alan kişiler Özhan Marketler Zincirinde istihdam edilecekler. Türkiye İş Kurumu ve Özhan Marketler Zinciri arasında imzalanan protokolle, kursiyerler kurs süresince İşkur’dan ücret alacaklar ve sigorta primleri İşkur tarafından karşılanacak.

On bir ayın sultanı Ramazan bereketi, kalitesi ve fiyatları ile MAKRO’da yaşanacak

Makro, Ramazan ayına sofralarınız için birbirinden farklı alternatiflerle giriyor.

Birliktelik ve paylaşımın ağırlıklı olduğu muhteşem iftar ve sahur sofraları ile mübarek Ramazan ayını karşılamaya hazırlanan Makro, yüreklerimizde ve sofralarımızda bereketi yaşatmak için hizmeti, kaliteli ürünleri, hesaplı fiyatları ile Ramazan ayına özel farklı seçenekler sunuyor. Ramazan ayı boyunca modern ve ferah alışveriş mağazalarında binlerce ürün çeşidi ile temel gıdalar için gerekli stokları yapan Makro, Ramazan ayında ürünlerini daha uygun fiyatlarla müşterilerine sunmaya hazırlanıyor.

Çukurova’nın yıldızı Sunar Yağ Türkiye'nin en büyük 500 şirketi arasına girdi

Çukurova Bölgesi'ni pamuktan sonra 'mısır ambarına' dönüştüren Sunar Grup firmalarından Elita Gıda, 2010 yılında Türkiye'nin en büyük 500 şirketi arasında yerini aldı.

Türkiye’de yağın ustası olarak anılan “Sunar” Yağı üreten Elita Gıda, faaliyete geçmesinin ardından 3 yıl gibi kısa bir sürede Türkiye'nin 500 sanayi şirketi arasına girerek, başarı grafiğini içinde bulunduğu sektörün oturmuşluğuna rağmen hızla yükseltiyor.

İlk 500'de 8 tavukçu

Et fiyatlarının artmasıyla birlikte et ve tavuk üreticileri İSO 500 listesinde şov yaptı.

İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) 43 yıldır aralıksız araştırdığı Türkiye'nin 500 büyük sanayi kuruluşu listesinde 8 farklı beyaz et üreticisi firmanın yer alması dikkat çekti.

İş dünyası, sektörün listede şov yaptığını açıklarken, şirketlerin sahipleri yaşadıkları yükselişi, ihracatın ve kırmızı et fiyatlarının artmasına bağladı.

Bilgisayar kuru sabitledi

Teknoloji mağazaları kısa süreli kampanyalarla dolar kurunu 1.29 veya 1.39 TL üzerinden sabitlemeye başladı.

Döviz kurundaki artışın olumsuz etkisini pozitife çevirmek isteyen teknoloji mağazaları ve markalar döviz kurunu sabitleyerek kısa süreli kampanyalar düzenlemeye başladı. Yine aynı şekilde telefon firmaları da bayilerine destek olarak eldeki ürünleri düşük kur üzerinden satışa geçti. Mağazalar sadece dolar kurunu sabitleyerek değil, taksit ve indirimlerle de kurdaki yükselişe karşı satışlarını devam ettirmeye çalışıyor. Yerli üreticilerden Casper, dolar kurunu 1.39 TL'ye sabitlerken, Electroworld 31 Temmuz ( b u - gün) tarihine kadar dolar kurunu 1.29 TL'ye eşitledi. Kısa süreli kampanyalarda belli marka ve modellerde indirimler yapılırken, yüzde 30'a varan indirimler de dikkat çekiyor. Bimeks, Vatan Teknosa gibi yerli perakende zincirleri taksit ve indirimleri daha çok ürüne yayarak kampanyalarına devam ederken, Media- Markt ve Darty de benzer indirimlerle rakiplerine yanıt veriyor. Son olarak Vatan Bilgisayar, 12 markaya ait dizüstü bilgisayarların fiyatlarında yüzde 25 indirim ve 5 taksit yapmaya başladı. Bimeks de benzer şekilde rakiplerine birden fazla kategoride indirimle yanıt veriyor.

Biçen 20’nci şubesini açtı

Biçen Market, 20’nci mağazasını geçtiğimiz günlerde Beylikdüzü’nde hizmete açtı.

Biçen Market’in yeni şubesi geçtiğimiz günlerde Yakuplu Beylikdüzü’nde hizmete girdi. Yakuplu mağazasıyla birlikte Biçen’in toplam mağaza sayısı 20’ye ulaştı. Manici davulu ve mehter takımının gösteriler sunduğu açılışa bölge halkı yoğun ilgi gösterdi.

Biçen’in Yakuplu mağazası 800 metrekare satış alanında 5 kasa ve 30 çalışanla hizmet veriyor. Biçen yetkilileri, uygun noktalar bulunması durumunda yeni mağazalar açmayı sürdüreceklerini belirtiyorlar.

Uyum’dan 3 yeni mağaza

Uyum Gıda A.Ş, mağaza sayısını 42’ye çıkardı. Uyum’un Üsküdar-Bağlarbaşı, Büyükçekmece-Rose Marin ve Tuzla-Dumankaya Adres mağazaları geçtiğimiz günlerde hizmete girdi. Uyum bu 3 mağazasında 74 kişiye iş olanağı sağlarken, hizmet verdiği büyüklük de 28 bin metrekareyi aştı.

Uyum Gıda’nın yeni mağaza atağı Üsküdar-Bağlarbaşı, Büyükçekmece-Rose Marin ve Tuzla-Dumankaya Adres mağazaları ile geldi. Uyum’un Selamiali Mahallesi, Gazi Caddesi’ndeki, Bağlarbaşı mağazası, 328 metrekarede, 29 personel ile hizmet verecek. Büyükçekmece-Mimarsinan’daki Rose Marine mağazası ise Rose Marine sitesinin alışveriş merkezinde yer alıyor. 630 metrekare büyüklüğündeki mağaza, 25 personeli ile hizmet sunacak. Uyum, Tuzla mağazası ise Aydınlı Mahallesi’ndeki Dumankaya Adres sitesinde yer alıyor. 785 metrekare büyüklüğündeki mağazada 20 personel tüketicinin hizmetinde olacak.

Teknoloji marketleri bayileri zorluyor

Spotçulardan ucuz ürün alan teknoloji marketleri bayileri zorluyor. Teknoloji marketleri aynı ürünü ortalama 200 TL daha ucuza satıyor.

Teknoloji marketleri, beyaz eşya bayilerine karşı rekabet silahını ateşledi. Beyaz eşya üreticileri ürün tedariki yapmasa da elektronik marketler, spot piyasadan topladıkları ürünlerle bayilerin karşısına sıkı bir rakip olarak çıktı. Başta Doğubank olmak üzere spot piyasanın en büyük müşterisi haline gelen elektronik marketler, bayilerden daha düşük fiyat vermeye başladı.

Perakendeci yasanın peşine düşt

Türkiye Perakendeciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Selamet Aygün, kamuoyunda ‘Perakende Yasası’ olarak bilinen Alışveriş Merkezleri ve Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı’nın hükümetin gündemine girmemesine ilişkin açıklamalarda bulundu. Aygün, 80 milyar dolarlık bir ciroyu temsil eden böyle bir sektörün bir yasasının mutlaka olması gerektiğine dikkat çekti.

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Selamet Aygün, kamuoyunda Perakende Yasası olarak bilinen Alışveriş Merkezleri ve Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı’nın hükümetin gündemine girmemesine ilişkin açıklamalarda bulundu. Aygün, “Yasa şu anda mecliste, bekliyor. Yasa koyucuyla, bakanlıkla istişareler yaptık, yerel perakendecilerin ihtiyaçlarını, bu yasadan beklentilerini, nasıl olması gerektiği yönündeki raporlarımızı sunduk, diyalog kurduk. 80 milyar dolarlık bir ciroyu temsil eden böyle bir sektörün bir yasasının mutlaka olması gerekiyor. Sektördeki yabancı oyuncular, yasa olmamasından kaynaklı boşluklardan, açıklardan yararlanarak daha da güçlendikten sonra mı bu yasa çıkacak” dedi.

Perakendede mağaza rüzgârı güçlü esiyor

Türkiye ekonomisindeki hareketlilikle birlikte perakende sektörünün önemli markaları mağazalaşma yarışına girdi.

Ekonomideki hareketlilik ve artan rekabet, özellikle perakende sektöründe büyük bir mağazalaşma yarışına sahne oluyor. Birbiri ardına yeni mağazalar açan perakende sektörünün önde gelen firmaları teker teker mağaza sayılarını artıracaklarını açıklıyor.

Bağlarbaşı, Mimarsinan ve Tuzla’da da mağaza açarak hizmet noktası sayısını 42’ye çıkaran Uyum Hipermarketleri, yılsonuna kadar 31 mağaza daha açacak. 2010’da yüzde 30 hissesini halka arz eden Uyum, halka arzdan gelen 52.5 milyon liralık kaynağı yeni mağazaların açılışında kullanacağını, 33 olan mağaza sayısını 73’e çıkaracağını açıklamıştı.

Kentpark’ta atama

“Markaların Kenti” sloganıyla Şubat 2010’da Ankara’da hayata geçirilen Kentpark Alışveriş Merkezi’nin Pazarlama, Reklam ve Halkla İlişkiler Müdür Yardımcılığı görevine Necla Çataklıoğlu Turbay getirildi.

Kentpark Alışveriş Merkezi bünyesinde Halkla İlişkiler Sorumlusu olarak görev yapan Necla Çataklıoğlu Turbay, Pazarlama, Reklam ve Halkla İlişkiler Müdür Yardımcısı olarak atandı. Doğu Akdeniz Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mezunu olan Turbay, 2007-2009 yılları arasında da Korupark Alışveriş Merkezi’nde Reklam Sorumlusu olarak görev yapmıştı.

Organize perakendenin Haziran tablosu

AMPD Perakende Endeksi sonuçlarına göre organize perakende sektörü ciroları Haziran 2011’de aylık yüzde 6 artış gösterdi. 2010 yılı Haziran ayındaki yıllık ciro gelişimi ise yüzde 9 olmuştu
AMPD Endeksi Haziran 2011 sonuçları yayınlandı. Endekse göre organize perakende sektörü ciroları Haziran 2011’de aylık yüzde 6 artış gösterdi. Yıllık bazda değişim de yüzde 5 oldu. 2010 yılı Haziran ayındaki yıllık ciro gelişimi ise yüzde 9 olmuştu.
2011’in ilk 6 ayındaki gerçekleşen ciro incelendiğinde, 2010 ilk 6 aya göre yüzde 8 artış gözleniyor. CNBC-e Tüketici Güven Haziran ayı endeksi, Mayıs ayı endeksine göre yüzde 2 düşüş göstererek 105,23 düzeyine geriledi. Haziran ayı Tüketici Güven Ön Endeksi daha sert bir düşüşe işaret ediyordu.

CNBC-e Tüketim Eğilim Endeksi hızlanarak düşüşünü devam ettirdi ve yüzde 11.3 gerilemeyle 117,78’e geldi. CNBC-e Tüketici Beklenti Endeksi yüzde 3 oranında bir artış ile 96,93 değerini aldı.
Haziran ayının geneline bakıldığında endeksteki düşüşün temel nedenleri olarak tüketicinin mevcut durum algısındaki bozulma ve tüketim eğilimindeki gerileme sıralandı. Özellikle tüketim eğilimindeki düşüş yılın ilk aylarında öne alınan talebin yerini gittikçe yavaşlayan bir tüketime bırakmaya başlayacağının işaretlerini daha net veriyor.

31 Temmuz 2011 Pazar

İlk helal market açıldı

Yaklaşık 50 ortaklı market, Osmangazi ilçesi Bağlarbaşı Mahallesi'nde hizmet verecek. Helal Marketler'in sayısının sene sonuna kadar İstanbul'da 100, Ankara ve Gaziantep'te 20'şer olmak üzere 140 şubeye ulaşması hedefleniyor. Şube Bursa İl Tarım Müdürü Kasım Piral ile Bursa Gıda Kontrol ve Merkez Araştırma Enstitüsü yöneticileri ile kalabalık bir davetlinin katılıdğı törenle açıldı. Açılışta konuşan Helalim Marketçilik Yönetim Kurulu Başkanı Gülten Doğrul, tüm ürünlerin 'Helal Gıda sertifikalı' olduğunu duyurdu.

100 ÇEŞİT ÜRÜN SATILACAK
Dünya Helal Gıda Birliği Derneği Başkan vekili Ahmet Gelir ise, markette 11 ayrı firma tarafından 100 çeşit gıdanın satılacağını aktardı. Marketlerin dernek garantörlüğünde faaliyet yürüteceğini anlatan Gelir, "İlk şubesi açılan marketlerin yıl sonuna kadar sayısı 141'e ulaşacak. Merkez şubedeki tüm ürünler kontrolümüzden geçirildi. Açılacak şubelerde de aynı çalışmayı yapacağız. Ürünlerin tamamı Türkiye'den helal gıda sertifikası aldı. Fiyatlar piyasanın ne altında ne üzerinde" dedi

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik