16 Temmuz 2011 Cumartesi

Adese Bolu'da Dördüncü Mağazasını Açtı

Adese mağazası Bolu'da 4'üncü mağazasını düzenlenen törenle hizmete soktu.

Adese mağazası Bolu'da 4'üncü mağazasını düzenlenen törenle hizmete soktu.

Bolu'nun Beşkavaklar Mahallesi'ndeki mağazanın açılış törenine Bolu Valisi İbrahim Özçimen, Belediye Başkan Yardımcısı İsmail Yamantürk, İl Sağlık Müdürü Dr. Dursun Koç, Boluspor Başkanı Necip Çarıkçı, Bolu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Emin Semercioğlu, Adese Genel Müdürü Mutafa Özeskiciler, iş adamları ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Adese 135'inci Mağazasını Açtı

Adese Türkiye genelinde 135'inci Konya'da ise 78'inci mağazasını Hocacihan Mahallesi'ne açtı.

Anadolu'nun ulusal perakende markası Adese Türkiye genelinde 135. Konya'da ise 78. mağazasını Hocacihan Mahallesi'ne açtı. Hicaz Adesem mağazasının açılışına Adese Genel Müdürü Mustafa Özeskicileri, Genel Müdür Yardımcıları Mustafa Cüce ve Enver Şekerci ile Denetim Direktörü Ali Korkmaz katıldı. Hicaz Adesem açılışında konuşan Mustafa Özeskiciler, insanlara güler yüzle yaptıkları hizmet ağını daha yükseklere çıkartacaklarını söyledi. Yılın ilk yarısında yedi yeni mağazayı tüketicilerinin hizmetine sunduklarını anımsatan Özeskiciler, "Bu yıl 3 Bolu'da olmak üzere toplam yedi mağazayı insanların hizmetine açtık. Hocacihan Mahallesi'ne açtığımız Hicaz Adesem şubemiz 305 metrekare satış alanında, 2 kasa ve 7 çalışanımızla hizmet vereceğiz. Bu şubemizle Konya'daki şube sayımız 78'e çıktı. Adesem mağazalarımız, müşterilerimizin öncelikli ihtiyaçlarına yönelik hızlı, hesaplı ve yakın alışveriş imkanı sunuyor" diye konuştu.

14 Temmuz 2011 Perşembe

Tamek, şirket alarak ciroyu 1 milyar liraya çıkaracak

Son 5 yılda kendi sektöründe en hızlı büyüyen şirketlerden biri olduklarını hatırlatan Tamek Holding CEO’su Metin Yüksel, büyüme modellerini değişen piyasaya koşullarına göre değiştirdiklerini 2016 yılına kadar yerli yabancı satın almalarla büyüyerek 400 milyon TL olan ciroyu 1 milyar liraya ulaşacaklarını ifade etti.

Yurtdışından firmaların ortaklık için kapılarını çaldıklarını dile getiren Yüksel, “Ege serbest bölgede 12 yıldır dış ticaret alanında uzman bir firmanın yüzde 50’sini almak için görüşmeleri tamamladık. İmzayı henüz atmadık. Petrol platformları gibi kimsenin aklına gelmeyen satış noktalarına satış becerileri var” dedi.

A101 bir bölüm hissesini yabancı bir fona satmak için Goldman Sachs ile Çalışıyor

A101, büyüme finansmanında kaynak yaratmak için bir bölüm hissesini yabancı bir fona satmayı planlıyor. Konuyla ilgili Goldman Sachs görevlendirildi.
A101 marketler zincirinin sahibi Yeni Mağazacılık A.Ş. de bugünlerde azınlık hissesini bir yabancı gruba satmaya hazırlanıyor. Goldman Sachs danışman olarak seçildi. Bir private equity fon A101’i radarına aldı. Bu yıl bitmeden hisse devrinin gerçekleşmesi bekleniyor. A101’de hisselerin yüzde 52’si Aydın Ailesi’nde. Aydın Ailesinin English Home, Memorial Hastanesi, Aydın Örme gibi faaliyetleri var. Şirketin yüzde 22’si ise Bank Asya’da. Diğer hisseler ise 5 farklı yatırımcı grubun kontrolünde. Erhan Bostan, “Mal kıymetli. Biz bu satışı sadece büyümeyi finanse etmek için yapıyoruz” diye konuştu.

Perakende kullanlılan terimler ve anlamları

Perakende sektöründe kullanlılan terimler ve anlamları.
1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( Fiyat), Product ( Ürün ), Profit ( Kar )

AKSİYON : Fiyat indirimi

ALAN KULLANIM BEDELİ : Süpermarketlerin ürünleri özel yerlerde teşhir etmeleri karsılığında firmalardan aldıkları bedel

ASSORTMENT : (Asorti ) Ürün ve mal çeşidi. Belirli bir firmaya ait satışa sunulan ürün grubu. Tekstilde aynı ürünün tüm bedenleri, numarlarına verilen ad.

AVM : Alışveriş Merkezinin kısaltılmışı.

B2B : Internet uzerinden kullanılan elektronik sipariş yöntemi.

13 Temmuz 2011 Çarşamba

Hicaz Adesem hizmete açıldı

Yılın ilk yarısında 7 yeni mağazayı tüketicilerin hizmetine sunan Adese, Konya’daki Adesem mağazalarına bir yenisini daha ekledi. Yeni açılan Hicaz Adesem şubesiyle, Adese’nin Konya’daki şube sayısı 78’e ulaştı.

Semt sakinlerinin yoğun ilgi gösterdiği Hicaz Adesem Şubesi’nin açılışına Adese Genel Müdürü Mustafa Özeskiciler, Genel Müdür Yardımcıları Mustafa Cüce ve Enver Şekerci ile Denetim Direktörü Ali Korkmaz ve kalabalık bir davetli topluluğu katıldı. Açılış töreninde konuşan Adese Genel Müdürü Mustafa Özeskiler,135’inci mağazayı açmaktan dolayı son derece sevinçli olduğunu belirterek,”Bu mağaza ile Konya’daki 78.mağazamızı açmış bulunmaktayız. Kaliteli, güvenli ve hijyenik hizmetimiz artarak devam edecek. Güleryüzlü ve kaliteli hizmetimiz ile halkımızın hizmetinde olmaktan mutluyuz.”dedi. Açılış konuşmalarının ardından dualar eşliğinde açılış kurdelesi kesildi. Kurdeleyi Mustafa Özeskiler, Mustafa Cüce, Enver Şekerci ve Ali Korkmaz kesti.

10 yılda küresel süt tüketimi yüzde 30 artacak

Tetra Pak tarafından hazırlanan 4’üncü Küresel Süt Endeksi’ne göre, dünyada süt tüketimi Asya, Afrika ve Latin Amerika’daki refah artışı ve hızlı kentleşmeye bağlı olarak yüzde 30 artacak. Süt ürünlerine 2010 yılında 270 milyar litre olan talep 2020’de 350 milyar litreye çıkacak.

Gıda işleme ve paketleme sektörünün lider şirketi Tetra Pak, 2010-2020 yılları arasında süt ve aromalı sütler gibi diğer süt ürünlerinin dünya ölçeğindeki tüketiminde yüzde 30’luk bir artış öngörüyor. 4’üncü Tetra Pak Küresel Süt Endeksi’ne göre süt tüketimindeki yüksek artışın en önemli itici güçleri arasında; ekonomik büyüme, kentleşme ve orta sınıfın artan satın alma gücü yer alıyor.

2010-2020 yılları arasında süt ürünlerine olan talebin, kişi başına süt tüketiminde birinci sırada olan Batı Avrupa hariç, dünyanın her yerinde artması bekleniyor. Süt tüketimindeki yüksek artış ekonomik gücün Batı’dan Doğu’ya kaydığının bir göstergesi olarak görülüyor. Orta sınıfların büyümesi de Şanghay’dan Mumbai’ye kadar geniş bir coğrafi alanda süpermarketler ve alışveriş merkezlerinde satılan sağlıklı, paketlenmiş süte olan talebi yükseltiyor. Sade süt ile aromalı süt, yoğurt gibi diğer süt ürünlerine 2010 yılında 270 milyar litre seviyesinde olan talep 2020’de 350 milyar litreye çıkacak.

Türkiye AVM’de Avrupa’yı sürüklüyor

Gayrimenkul firması CB Richard Ellis Group’un (CBRE) yaptığı araştırmaya göre bu yıl AVM inşaatında Türkiye, Avrupa’nın en hızlı ülkesi olacak.

Rusya ve Polonya’nın Türkiye’nin arkasından sıralandığı araştırmada Türkiye’yi ana sürükleyici olarak gösteren grup, özellikle hızlı gelişmekte olan pazarlardaki AVM inşaatlarındaki artışa dikkat çekti. Türkiye’yi Avrupa’nın en göz alıcı pazarı olarak niteleyen Ellis Group, "Bu yıl Türkiye’de 26 yeni AVM projesi var. Bu 1,3 milyon metrekare ediyor. Türkiye’yi Rusya ve Polonya takip ediyor" açıklamasını yaptı.

Moskova ve St. Petersburg’da yapılan 19 AVM ile mevcut metrekare büyüklüğüne 856 bin metrekare daha ekleyen Rusya, Avrupa’nın alışveriş açısından en aktif ikinci pazarı olarak sıralandı. Polonya ise 21 AVM projesi ve 712 bin metrekare ek AVM alanı ile üçüncü sırada yerini aldı. Araştırmada Avrupa’da yapılacak AVM inşaatlarının ise yüzde 53 oranında artacağı bilgisine yer verildi. CBRE’nin araştırmasına göre dünya çapında 146 AVM inşaat halinde bulunuyor. Bu da 2.9 milyon metrekare ek AVM alanı anlamına geliyor.

450 milyon liralık pazarda ‘Birarada’ lider oldu

Türkiye’de toplam büyüklüğü 22 bin tona ulaşan ve 450 milyon liralık ciro yapan kahve pazarında gençler ön plana çıkmaya başladı. Cafe Crown’un üreticisi Örgen Gıda Genel Müdürü Bülend Örgen, “Birarada kahvelerini 15-24 yaşındaki gençler tüketiyor ve yeni ürün bekliyorlar” diyerek Genç Türk Kahvesi ve Cafe Crown Latte’yi piyasaya sundu.

Türkiye’de toplam büyüklüğü 22 bin tona ulaşan ve 450 milyon liralık ciro yapan kahve pazarında gençlere ulaşarak, Türkiye’de sıcak içecek pazarından yüzde 21 pay alan kahvenin dünya ortalamasından aldığı yüzde 54’lük payı yakalamak hedefleniyor. Geçen yıl yüzde 7 büyüyen pazarda, günde ortalama 45 ton hazır kahve tüketimine de ulaşılırken, hane başına hazır kahve alımı yılda 6.7 ortalamasıyla 115 gram oldu. Yıldız Holding’in kahve markası Cafe Crown’un üretici şirketi Örgen Gıda’nın Genel Müdürü Bülend Örgen, kahve pazarında ölçülebilen verilere göre yüzde 66 payla ‘birarada’ segmentinin lider konumda olduğunu belirterek, “Birarada segmenti toplam kahve pazarının büyümesine son 8 yılda yüzde 93 katkı sağladı. Birarada kahvelerini 15-24 yaş arasındaki gençler tüketiyor ve bu segmentte yeni ürün bekliyorlar” dedi. Örgen, bu kapsamda Cafe Crown’ın yeni ürünü Genç Türk Kahvesi ve Cafe Crown Latte’yi tanıttı.

Ramazan fiyatları artırdı

Ramazan’a 18 gün kala et, sebze ve meyvede hızlı fiyat artışı başladı. Gıdacılar özellikle etin geçen yılki gibi cep yakacağını söylüyor.


Tüketimin en canlı olduğu, alışverişlerin hızlandığı ramazan ayında fiyatlara büyük zamlar bekleniyor. Ramazana 18 gün kala et, süt, meyve, sebze, sıvı yağ ve salçada fiyatlar hızlı bir tırmanışa geçti. Özellikle et fiyatının geçen yıl olduğu gibi yüksek seyretmesi bekleniyor. İthalat çözümü her ne kadar bekleneni veremediyse de fiyatlar bir dönem düşüşe geçmişti. Ancak hem yerli besiciye verilen teşvikin kesilmesi hem de ithal ette gümrük vergisi oranının yükseltilmesi kırmızı et fiyatlarını yeniden başa döndürdü. Tüm bunların üstüne Türkiye’nin et üretimi de Mayıs ayında yüzde 8.4, yıllık bazda da yüzde 19.6 azalınca fiyatlar aynı hızla yükseldi. İthalat uygulaması öncesi kilosu 15-16 TL olan ve ithalatla birlikte 11 TL’ye kadar düşen karkas et, bu günlerde tekrar 15 TL’yi gördü. Son bir ayda yüzde 20 artan et fiyatlarının böyle giderse ramazan ayına kadar daha da tırmanması bekleniyor.

12 Temmuz 2011 Salı

Türkiye’deki AVM’leri incelemeye geliyorlar

Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneği (MÜSİAD) bünyesinde faaliyetlerine devam eden Genç MÜSİAD Ankara Şubesi, üyelerinin kişisel gelişimi ve kendilerine model edinmeleri amacı ile düzenlediği “Tecrübe Paylaşım” toplantılarıyla üyelerini ünlü iş adamlarıyla buluşturuyor.

Toplantı kapsamında Acity Yönetim Kurulu Başkanı Birol Ceyhan ’ın konuk olduğu, “AVM’lerin Gelişimi ve Potansiyeli” başlıklı seminerde, alışveriş merkezlerinin ortaya çıkışı ve Türkiye’deki yapılanmaları hakkında bilgiler masaya yatırıldı.

AVM’lerin Türkiye’de geldiği noktaya değinen Ceyhan, "Gelinen noktada Türkiye’de bulunan AVM’ler, bu sektörün devleri tarafından takip ediliyor. Amerika ve Arap ülkelerinden gelerek ülkemizdeki alışveriş merkezleri inceleniyor, fotoğrafları çekiliyor ve model alınıyor. Çok gerilerden başlanmasına karşın daha fazla çalışarak ve kafa yorarak aradaki açığı hızla kapatıp, neredeyse tüm dünyanın önüne geçmiş durumdayız" dedi.

1e1 Market

Şirket profili
- Kuruluş tarihi: 2005
- Şube sayısı: 30
- Mağazaların bulunduğu bölgeler: Antalya, Burdur, Isparta
- En büyük mağaza ve metrekaresi: 3 bin, Konyaaltı
- En küçük mağaza ve metrekaresi: 130 metrekare, Korkuteli 2
- Son açılan mağaza: Isparta Halı Kent
- Toplam satış alanı: 15 bin metrekare
- Toplam depo alanı: 3 bin metrekare
- Toplam kasa sayısı: 80
- Çalışan sayısı: 500
- Ürün çeşidi: 20 bin
- Private label: Yok

Detay
- En çok ciro yapan mağaza: Konyaaltı mağazası
- Tüm mağazalar ortalama sepet cirosu: 17 TL
- Müşteri profili: A,B,C
- Müşteri sadakat kartı: Yok
- Sloganı: Güveninizin Eseri
- Web adresi: www.antalyamarket.com.tr

İnsan Kaynakları
- Personel seçme kriterleri: Takım ruhuna uygun kişiler olması


Pozisyon bilgileri:
Yönetim Kurulu Başkanı: Tarık Duru
Yönetim Kurulu Üyeleri: Metin Gülen, Orhan Gülen, Mustafa İnciel, Ali Bahar, Mehmet Yörükoğlu, Faruk Duru, Cihan Bulut
Genel Müdür: Altan Vural
Finans Müdürü: Mehmet Atış
Reklam Müdürü: Mustafa Öztemel
Satın Alma: Hüsamettin Çeşmeci, Aysel Oklu, Sabriye İri, Haluk Erdoğan, Barış Günan, Turan Deveci, Halil Güney, Raziye Akkurt, Bülent Demirhan
İnsan Kaynakları: Arzu Işık, Tuğba Saltık, Halil İbrahim Yalvaç, Ceylan Gökçek
Bilgi İşlem: Mehmet Calp, Hasan Genç, Seray Karayakuplu

Antalya’nın güçlü ismi 1e1

Antalya’nın güçlü perakende zincirlerinden biri olan 1e1 Market büyümeye devam ediyor. Antalya’daki genel merkezinde bizi misafir eden 1e1’in Genel Müdürü Altan Vural, halkın güvenini kazanmış olan 1e1’in yine halkın desteği ile büyümeye devam edeciğini söyledi.

Altan Vural kimdir, Sizi ve 1e1 Market’i tanıyabilir miyiz?
22 yıldır perakende sektöründeyim. İş hayatına yine bir perakendeci olana Seven Eleven’da başladım. Daha sonra 11 yıl Migros, 8 yıl Opet ve 1 yıl kadar da yerel bir zincirde görev yaptıktan sonra Antalya merkezli 1e1 Market’in Genel Müdürü olarak buraya geldim. 1e1, 17 yıllık mazisi olan ve bir kez el değiştiren bir firma. İlk olarak Konya Seydişehir’de kurulmuş, daha sonra Antalya’ya gelmiş. 2005 yılında Yörükoğlu Grup, Gürler Grup, Duru Grup ve Bahar Tavukçuluk’un 2005 yılında ekonomik krize giren bir şirketi satın alarak ortaklık yapmış. 2009 yılına kadar Makro Market adıyla devam etmiş, 2009 yılından sonra 1e1 Market adını almış. Türkiye’de örnek alınması gereken bir ortaklığa imza atarak 4 farklı sektörden gelen firmanın kurduğu bir market, 1e1 Market.

İttifak Holding’in öncü perakende markası: Adese

İttifak Holding’in perakende sektöründeki markası Adese Ve Adesem toplamda 132 şubesi ve 3545 çalışanıyla her ay ortalama üç milyon müşteriye hizmet vermektedir. Adese “Perakendenin Okulu” olarak adlandırılarak kendi iş gücünü kendisi oluşturma yolunda kendisine özel insan kaynakları programları oluşturmaktadır. Aynı zamanda Türkiye’de perakende sektöründe yerli yazılımı ilk kullanan, kullandığı bu yazılımı bizzat kendisi üreten ve günübirlik muhasebeleştirmeyi ilk gerçekleştiren firma özelliğini taşımaktadır.

Adese, kendi geliştirdiği B2B sistemi ile tedarikçileriyle birçok veriyi online olarak paylaşabilmekte ve mağazaların talepleri için de sağlıklı bir veri akışı sağlamaktadır. Adese Genel Müdürü Mustafa Özeskiciler'den zincirin perakende sektöründeki gelişim öyküsünü dinledik.

Ülker’den Godiva’ya ‘özel’ şirket geliyor

Murat Ülker, halka arzı gündemde olan Ülker Çikolata’nın çatısı altındaki Godiva’nın 560 milyon liralık iştiraklerini bu ay kurduğu ‘Yeni Çikolatalı Mamuller’ şirketine taşıyor.

Ülker, Aralık 2007’de 850 milyon dolara satın aldığı dünyanın en ünlü çikolata markalarından Belçikalı Godiva’yı Ülker Çikolata çatısı altından çıkarıp, kendine özel bir şirkete kavuşturma kararı aldı. Ülker Grubu patronu Murat Ülker, bu ay ‘Yeni Çikolatalı Mamuller’ adlı bir şirket kurarak Godiva için yeni bir yapılanma başlattı.

Bu ay Ülker Çikolata şirketinde ‘kısmi bölünme’ olarak adlandırılan düzenlemeye giden grup, Ülker Çikolata çatısı altındaki ‘Godiva Belgium BVBA’ ile ‘G-New Inc’ adlı iştiraklerini ‘Yeni Çikolatalı Mamuller’ şirketine ayni sermaye olarak tahsis etme kararı aldı. Bu şirketlere ait borçlar da yeni şirkete aktarıldı.

11 Temmuz 2011 Pazartesi

Sıcak parada rekor giriş

Türkiye ekonomisinin en büyük sorunu cari açık mayısta 7.8 milyar dolar ile beklentilere paralel geldi.

Merkez Bankası’nın dün açıkladığı ödemeler dengesi raporuna göre mayısta açık geçen yıla göre yüzde 164 arttı. Bankaların yaklaşık 3 milyar dolar borçlanarak finansmanına katkıda bulunduğu cari açığı yabancının 1.3 milyar dolarlık hisse senedi ve bono satışı arttırdı. Ayrıca mayısta net hata noksan kaleminden 4.5 milyar dolarlık kaynağı belirsiz giriş yaşandı. ING Banka Ekonomisti Muhammet Mercan bunun tarihi bir rekor olduğunu belirtti. Cari açığın finansmanının yüzde 80’i ise sıcak parayla yapıldı.
Cari açık yılın ilk 5 ayında ise geçen yıla göre yüzde 121 artarak 37.3 milyar dolara, 12 aylık olarak 68.2 milyar dolara ulaştı. Ekonomistler yıl sonunda gayri safi yurtiçi hasılanın yüzde 9’una ulaşması olası cari açığın TL üzerinde baskı kurmaya devam edeceğinin göstergesi olduğunu söyledi.

Ramazan cep yakacak

Ramazan'a 18 gün kala et, sebze ve meyvede hızlı fiyat artışı başladı. Gıdacılar özellikle etin geçen yılki gibi cep yakacağını söylüyor.

Tüketimin en canlı olduğu, alışverişlerin hızlandığı ramazan ayında fiyatlara büyük zamlar bekleniyor. ramazana 18 gün kala özellikle et, süt, meyve, sebze, sıvı yağ ve salçada fiyatlar hızlı bir tırmanışa geçti. Özellikle et fiyatının geçen yıl olduğu gibi yüksek seyretmesi bekleniyor. İthalat çözümü her ne kadar bekleneni veremediyse de fiyatlar bir dönem düşüşe geçmişti. Ancak hem yerli besiciye verilen teşvikin kesilmesi hem de ithal ette gümrük vergisi oranının yükseltilmesi kırmızı et fiyatlarını yeniden başa döndürdü. Tüm bunların üstüne Türkiye’nin et üretimi de mayıs ayında yüzde 8.4, yıllık bazda da yüzde 19.6 azalınca fiyatlar aynı hızla yükseldi. İthalat uygulaması öncesi kilosu 15-16 TL olan ve ithalatla birlikte 11 TL’ye kadar düşen karkas et, bu günlerde tekrar 15 TL’yi gördü. Son bir ayda yüzde 20 artan et fiyatlarının böyle giderse ramazan ayına kadar daha da tırmanması bekleniyor.

HADİM AVM 33. MAĞAZASINI AÇTI

Hadim AVM 33.Mağazasını Bursa,İnegölde hizmete açtı. . 2400 m2’lik alanda koli koli satış sloganı ile toptan alışveriş yapma imkanı sunan toptan market mağazası, gıda ürünleri, deterjan ve elektronikten ,bahçe ekipmanlarına kadar geniş bir ürün yelpazesi ile 16 hazirandan itibaren hem İnegöllü müşterilerine hem de Bursa Ankara Karayolu üzerinde seyahat eden geniş bir müşteri profiline hitap edecek. Perakende alışverişlerinde yapmanın mümkün olacağı mağaza Hadim AVM ‘nin Genel Merkezininde içinde bulunduğu kompleksin içerisinde yer alacak.

Fortune 500’te Gaziantep’in en büyük şirketi Tiryaki Agro

Tiryaki Agro, 2010 Fortune 500 listesinde Gaziantep’in en büyük şirketi olarak açıklandı. Genel sıralamada 65. sırada yer alan Tiryaki Agro, 2009 yılına göre net satışlarını yüzde 66.3, faiz, vergi öncesi karını yüzde 31.3, ihracatını ise yüzde 24.3 artırdı
Türkiye’nin tarımsal ürünler sektöründeki en büyük özel şirketi Tiryaki Agro, 2010 Fortune 500 listesinde Gaziantep’in en büyük şirketi oldu. 2009 yılında listede 90. sırada yer alan Tiryaki Agro, 2010 yılında 65. sıraya yükselerek net satışlarını yüzde 66.3, faiz, vergi öncesi karını yüzde 31.3 ve ihracatını yüzde 24.3 artırdı.
Konuyla ilgili açıklama yapan Tiryaki Agro Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, “Sektörde sahip olduğumuz 30 yılı aşkın tecrübemizin yanı sıra dinamikliğimizi kaybetmeden yaptığımız yatırımlar ile büyümemizi sürdürüyoruz. Geçtiğimiz sene 90. sırada yer aldığımız Fortune 500 listesinde bu sene 65. sıraya yükselmemiz ise bunun bir göstergesi. Genel sıralamanın yanı sıra Tiryaki firmasının temellerinin atıldığı Gaziantep ilinde en büyük şirket olmamız ise bizi ayrıca mutlu etti.” dedi.

AMPD Perakende Endeksi Mayıs 2011

Organize Perakende Ciroları
 Organize perakende sektörü ciroları Mayıs 2011'de aylık %5 artış gösterdi. Yıllık bazda değişim de %5 oldu. 2010 yılı mayıs ayındaki yıllık ciro gelişimi ise %9 olmuştu.
2011'in ilk 5 ayındaki gerçekleşen ciro incelendiğinde, 2010 ilk 5 aya göre %8 artış gözlenmektedir.
CNBC-e Tüketim Endeksi Mayıs ayında bir önceki aya göre yüzde 0.50 artarak 200.63 düzeyine yükseldi. Çoğu sektörde düşüş olmasına karşın otomobil ve konut sektöründe gözlenen yükseliş seçim sonrası faiz ve fiyatlarda bir artış beklentisiyle öne alınan talepten kaynaklandı.
Temel olarak iki öncü sektör olan otomobil ve konut satışlarındaki yükseliş dikkat çekiyor. Bu yönelim perakendeye yönelik talebin gerilemesinde etkili olabilir.

2011 yılı Mayıs ayında 2003 Temel Yıllı Tüketici Fiyatları Endeksi'nde bir önceki aya göre %2,42, bir önceki yılın Aralık ayına göre %4,93, bir önceki yılın aynı ayına göre %7,17 ve on iki aylık ortalamalara göre %6,64 artış gerçekleşmiştir.
2010 yılında kriz sonrası yakalanan yüksek büyüme oranları 2011 yılında yerini istikrarlı büyümeye bırakmış, sektör kriz öncesi büyüme hızını yakalamıştır.
Sektör ciroları 2011 yılının ilk 5 ayında %5 büyüme ile önemli bir ivme yakalamıştır. Nisan ayındaki mevsimsel düşüş yerini tüm alt sektörlerde yükselişe bırakmıştır.
 

AVM'ler mağazacılığın önünü açtı

Dünyanın en büyük spor markaları, Türkiye pazarını keşfettikten bir süre sonra kendi mağazalarını açma kararı aldı.

Özal'lı yıllarda spor ayakkabı ile tanışan Türkiye pazarında, 80'lerde çok markalı spor mağazacılığı yaygınlaştı. Ancak daha sonraları dünyaca büyük markaların ilgisini çeken pazarda bu markaların kendi mağazaları yaygınlaştı. Son yıllarda sayısında hızla artış görülen alışveriş merkezleriyle (AVM) büyük alanda sunum yapma imkânı olan ayakkabı perakendeciliği yeniden doğdu. 1977'de Cankurtaran Holding bünyesinde kurulan Esem Spor'un Genel Müdürü Barbaros T. Akyıldız, Almanya'da 2 bin 500 mağazası olan perakende ayakkabı zinciri olan şirketlerin olduğunu belirterek, "Türkiye'de henüz 100 mağazası olan zincir yok. Ancak AVM'lerin yaygınlaşmasıyla bunların sayısında da süratli artış var." dedi. Slazenger ve Kangaroos markalarının Türkiye ve Türki ülkelerde lisan haklarına sahip olan şirket de bu konuda yeniden yapılandırmaya gidiyor.

Ülker'den kafa karıştıran bildirim

950 milyon liralık hisse kaydı ‘satılık’ çıkmadı.

Ülker Grubu ortak ve şirketlerinden dün Merkezi Kayıt Kuruluşu’na tam 950 milyon liralık hisse satış bildirimi yapıldı

Söz konusu bildirimler ‘Ülker yeni bir şirket almaya mı hazırlanıyor?” sorusunu gündeme getirirken, Yıldız Holding’den akşam saatlerinde açıklama geldi. Açıklamada, “Kapalı olan hisselerimiz açığa çevrildi. Satış kararımız yok” denildi.

Mayıs ayında endeks hız kesmedi

Nisan ayında başlayan yükseliş trendi hız kesmeden Mayıs ayında da devam etti, endeks 7 puan artarak 115 puana ulaştı

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Mayıs ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 14’lük artış gösterdi.

Ciro endeksi artışında Anadolu AVM’leri İstanbul’a göre daha yüksek olan seyrini bu ayda sürdürdü. Mayıs ayı ciro endeksi geçen yılın rekoru olan Aralık ayı seviyesine yükselerek 122 puan ile bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 17, bir önceki aya göre ise yüzde 10 artış gösterdi.

Ülker, Şok'u büyütüp satacak

İki yıl içinde dört büyük şirketini daha halka arz etmeye hazırlanan Ülker Grubu, geçtiğimiz ay Migros'tan devraldığı Şok Marketleri'ni büyütüp satmayı planlıyor.

Önümüzdeki iki yılda dört büyük şirketinin yaklaşık yüzde 60'lık hissesini halka arz etmeyi planlayan Ülker Grubu, önümüzdeki dönemde tarihi hamlelere hazırlanıyor. Geçtiğimiz ay Migros'tan devraldığı Şok Marketleri'ni büyütüp satmayı hedefleyen grup, CNBC-e Business Dergisi'nin temmuz sayısına konu oldu. Ülker'in finansal yatırım olarak gördüğü alım fırsatlarını Gözde Finansal Hizmetler üzerinden değerlendirdiğini belirten Ülker Grubu CFO'su Cem Karakaş, "Gözde, geçtiğimiz ay Şok zincirini satın aldı. Daha önce de bizden Exper Bilgisayar'ı almıştı. İşinin doğası gereği bu iki şirketi de geliştirip, değerini bulduğunda satacaktır. Gözde, medyada da yatırım yapmak üzere bir dizi görüşme yaptı. Şunu açıkça söyleyebilirim. Yıldız Holding'in hiçbir zaman medya sektörüne yatırım yapmayacağına eminim" dedi. Gözde'nin al-sat yapan bir şirket olduğunu ve bu iş için kurulduğunu dile getiren Karakaş, Yıldız Holding'in, sermaye artırımı kararı alan Gözde Finansal Hizmetler'deki hisse oranını süratle düşüreceğini ifade etti. Karakaş, "Küçük bir ortak olarak kalacağız. Öyle olmasa, neden bir perakende zinciri satın alalım? Bütün market zincirleri bizim müşterilerimizdir ve biz onlarla rekabet etmeyi hiç istemeyiz. Bilakis bunun bize zararı olur" diye konuştu.

Marvel kahramanları Forum Kapadokya’da

Marvel süper kahramanlarından oluşan yıldızlar kadrosu 15 Temmuz’da Forum Kapadokya’dan geçecek.

The Walt Disney Company Türkiye, Marvel süper kahramanlarından oluşan yıldızlar kadrosunu Forum Kapadokya’ya getiriyor. Keyifli alışverişin yanı sıra eğlenceli etkinliklerle de yediden yetmişe her yaştan ziyaretçinin buluşma noktası olan Forum Kapadokya, 15 Temmuz Cuma günü Marvel süper kahramanlarını çocuklarla buluşturacak.

Etkinliğe; Yenilmezler™, Thor™, Kaptan Amerika™, Hulk™ ve Iron Man™ de katılacak. Çocuklar ve aileleri beş süper kahramanın özel canlı gösterilerini izlerken keyifli saatler yaşayacaklar. Organizasyonlarda ayrıca çocukların en sevdikleri karakterlerin kılığına girecekleri, video oyunları oynayacakları ve en sevdikleri süper kahramanlarla fotoğraf çektirmek için poz verme fırsatını bulacakları bir de temalı aktivite alanı olacak.

“İki teker üstünde şov”, Malatya Park’ta

Malatya Park AVM ziyaretçilerine pek çok kampanya sunarken, sosyal sorumluluk kapsamındaki etkinlikleri ile Malatyalılara hizmet vermeye devam ediyor.

Haftanın 7 günü farklı etkinlikleri ile ziyaretçilerine her seferinde ayrı deneyim yaşatan Malatya Park AVM ‘de bu hafta sonu adrenalin dolu dakikalar yaşanacak.

Kendisi de Malatyalı olan “2006 Türkiye Motosiklet Showları Şampiyonu” olan Şahin Algaç’ın heyecan dolu gösterisi Malatya Park ‘ta gerçekleşecek. 9 Temmuz Cumartesi günü Saat 15.00 ve 17.00’de Malatya Park Alışveriş ve Yaşam Merkezi açık alanında motosiklet sporuna gönül veren ve sevenleri ile buluşacak olan Algaç, yapacağı gösterilerde ziyaretçilerimize adrenalinin nasıl tutkuya dönüştüğünü gösterecek.

Kipa Alışveriş Merkezleri Maldiv’e gönderiyor

Kipa Alışveriş Merkezleri, Maldiv Adaları seyahati ödüllü bir kampanyaya başlıyor.


8 Temmuz – 5 Eylül tarihleri arasında, 16 noktadaki (Balçova, Çiğli, Kuşadası, Aydın, Salihli, Konya, Mersin, Yalova, Silivri, Derince, Edirne, Çanakkale, Kesan, Çerkezköy, Lüleburgaz, Edremit Kipa AVM) Kipa Alışveriş Merkezleri’nin içinde yer alan mağazalardan gün içinde 100 TL ve üzeri alışveriş yaparak, kuponları dolduran herkes kampanyaya katılmaya hak kazanacak.

23 Eylül 2011 tarihinde Çiğli Alışveriş Merkezi’nde noter huzurunda yapılacak çekiliş sonrasında 3 şanslı çifti Maldiv Adalarında muhteşem bir tatil fırsatını yakalayacak.

Bursa İnegöl 5M açıldı

Migros, Bursa İnegöl 5M Mağazası’nı geçtiğimiz günlerde hizmete açtı. Açılışa yoğun ilgi gösteren İnegöllüler açılış gününe özel uygulanan indirimlerden yararlanmak için uzun kuyruklar oluşturdular.

Migros Ticaret, Türkiye’deki 14’üncü 5M mağazasını Bursa İnegöl’de açtı. Bursa İnegöl 5M, ürün çeşitliliği ve fiyat avantajları ile tüketicilerin A’dan Z’ye tüm ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyor. 4 bin metrekare satış alanına sahip; 18 normal ve 2 jet kasası ile İnegöl 5M Migros’ta beyaz eşyadan elektronik aletlere, temizlik malzemelerinden yiyecek içeceğe kadar çok çeşitli ürün grupları tüketiciyle buluştu.

Tüketicilerin tüm ihtiyaçlarını bulabilecekleri, ürün çeşitliliği ve hiper ucuz fiyatları ile 5M, 5M Beylikdüzü, 5M Silivri, 5M Starcity Yenibosna, 5M Torium, 5M Ankara, 5M Antalya, 5M Kayseri, 5M Manisa, 5M Malatya Park, 5M Afyon, 5M Eryaman Ankara, 5M Balçova İzmir, 5M Adana Optimum ve son olarak 5M Bursa İnegöl mağazası ile büyümeye devam ediyor.

İstihdamda en bereketli pazar: Perakende

2011'in ilk yarı istihdam verilerine göre en çok iş ilanı veren sektörlerin başında perakende geliyor. En çok aranan pozisyonlar ise satış, pazarlama ve muhasebe.

Perakende, yüksek elaman sirkülasyonu yaşanmasına rağmen hala iş arayanların en gözde sektörler listesinde bir numarada yer alıyor. Sektördeki işlere genelde 'geçici' olarak bakılsa da her geçen gün yeni bir alışveriş merkezinin (AVM) açılması, işsizlerin tercihlerini perakendeden yana kullanmasına neden oluyor. Secretcv.com'un 2011 yılının ilk altı ayını kapsayan istatistiklerine göre de en fazla eleman arayan sektör, yüzde 14'lik oranla perakende. Yüzde 10'la tekstil ikinci olurken, üçüncü sırada ise yüzde 9'la bilişim teknolojileri bulunuyor. İnternet sitesine gelen ilan oranlarında da geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 72 oranında artış olduğunu vurgulayan site yetkilileri, 2011'in ilk yarısında yayınladıkları 62 bin iş ilanıyla 186 binden fazla kişinin istihdam edilmesine aracılık ettiklerini belirtiyor.

10 Temmuz 2011 Pazar

Adese'den Boluya 4.Mağaza:Beşkavaklar

Adese'den boluya 4.mağazası geliyor.Haziran ayı içerisinde Bolu'da 3 mağaza açan Adese şimdi 4.Mağazası için gün sayıyor. Adese Beşkavaklar 15 Temmuz 2011 Cuma günü açılışı yapılacak.

Büyük marketler Anadolu'da tutunamıyor

Dünyanın birçok bölgesinde faaliyet gösteren uluslararası zincirler, Gaziantep'te tutunamadı.

Gaziantep'te marketçilik sektöründe ilginç bir gelişme yaşanıyor. Dünyanın birçok bölgesinde marketçilik ya da mağazacılık yapan uluslararası zincirler, Gaziantep'te tutunamadı. Fransız hipermarket devi Carrefour ve Almanların dünya pazarındaki market zinciri Real, Gaziantep'teki şubelerini kapattı. Buna karşılık, yerel marketlerden Winmar, Çetinkaya, Oli, Sistemli, Sembol, Cergibozanlar, Şafak, Gülmüş gibi marketler ise varlığını güçlenerek koruyor. Metro Grup bünyesindeki Gaziantep Real'i Çetinkaya satın aldı. Mağaza, 2 ay içinde Çetinkaya konseptiyle yeniden açılacak.

Metro Mersin'e çıkarma yapıyor

Geçen yıl 187 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan sektörde bu yıl hedef 250 milyar dolar.

Metro Toptancı Market Genel Müdürü Kubilay Özerkan, Türkiye'de perakende sektörünün geçen yıl, 187 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını belirterek, 2014 yılında bu rakamın 250 milyar dolar olmasının hedeflendiğini bildirdi.
Özerkan, A.A muhabirine yaptığı açıklamada, Metro Toptancı Marketlerinin, Türkiye'de faaliyete geçen ilk yabancı perakende şirketi olduğunu belirterek, yıllar içerisinde artan rekabet şartlarında çeşitli yollar izleyerek tüketicilere en uygun şartları sağlamaya çalıştıklarını söyledi.
Perakende sektörünün Türkiye'nin en büyük sektörlerinden birisi olduğunu ifade eden Özerkan, sektörün 2010 yılı sonunda 187 milyar dolarlık bir hacme kavuştuğunu, gelecek yıllarda daha da büyümesinin beklendiğini vurguladı.

Dünyanın en büyük şirketi Wall-Mart

Dünyanın en büyük şirketi 421 milyar 849 milyon dolar gelirle ABD'li perakende devi Wal-Mart oldu.

Fortune Dergisi'nin ''Global 500'' listesine göre, ABD'li Wal-Mart'ı, iki petrol şirketi takip etti. Hollandalı Royal Dutch Shell 378 milyar 152 milyon dolar gelirle ikinci sırada, ABD'li petrol şirketi Exxon Mobil 354 milyar 674 milyon dolar gelirle üçüncü sırada ve İngiliz petrol şirketi BP ise 308 milyar 928 milyon dolar gelirle dördüncü sırada yer aldı.

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik