4 Temmuz 2011 Pazartesi

Cola Turka, ikinci fabrikayı Adana’da açtı 700 milyon litreye çıktı

Yıldız Holding bünyesindeki Cola Turka, Akdeniz Bölgesi’nde gelen talebi dikkate alarak Adapazarı’ndan sonra ikinci üretim tesisini Adana’da açtı.

Böylelikle Cola Turka yıllık üretim kapasitesini 700 milyon litreye çıkardı. Türkiye’de satılan toplam gazlı içeceğin 5’te 1’inin Akdeniz Bölgesi’nde olduğuna dikkat çeken Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, “Artık Akdeniz’deki perakendecilere ve tüketicilere daha yakınız. Adana tesisi ile yılda 700 milyon litre üretim kapasitesine ulaşıldı. Stratejimiz bizi tercih eden tüketicimizin girdiği her noktada Cola Turka olarak bulunur olmak” dedi.

Besi çiftliği kuran Uyum eti yüzde 20 ucuz satacak

İstanbul’da faaliyet gösteren gıda perakendecisi Uyum Gıda, 5 bin büyükbaştan oluşan hayvan çiftliği kurdu.
Marketlerinde sadece kendi etlerine yer verecek olan Uyum Gıda, eti yüzde 20 daha az satacak. Uyum Gıda Genel Müdürü Sait Koç, Türk damak tadına en yatkın büyükbaş hayvanların Güney Amerika’da bulunduğunu söyleyerek, “Bölgeden küçük olarak getirdiğimiz hayvanları burada büyütüp kesimhanede satışa sunulacak şekilde hazırlıyoruz. 16 Haziran’da ilk kesimimizi yaptık. Etler yüzde 20 daha uygun fiyata satılacak” dedi.

Koç, ileride küçükbaş hayvan işine de girmek istediklerini kaydetti. Site ve ofislerin İstanbul’da hızlı geliştiğini anlatan Sait Koç, şunları söyledi:
Sitelerde mağaza açıp büyüyecek
“İstanbul faaliyet alanımız. Geleneksel kanalların daralması ve site gibi alanların çoğalması bizi bu yönde bir karara teşvik etti. Rakiplerimizden farklı olarak site konseptinde büyüyeceğiz. Çeşitli sitelerle yaptığımız anlaşmalarla mağaza açacağız.”
Kasımda hisselerinin yüzde 30’unun halka arz edildiğini hatırlatan Koç, “Kasamıza 52.5 milyon TL girdi. O dönem 33 mağazaydık. 6 ayda 3 mağaza daha açtık. Arzdan elde ettiğimiz parayı mağazalaşmaya harcayacağız” dedi.

Perakende fiyatları dalgalanıyor

İstanbul'da perakende fiyatlarda 2011 Haziran ayı itıbarıyla 12 aylık ortalama artış oranı yüzde 7,09 olarak gerçekleşti.

Perakende fiyat hareketlerinin göstergesi olan ve 2011 Mayıs ayında yüzde 0,58 oranında artış gösteren 1995 bazlı İstanbul Ücretliler Geçinme İndeksi, Haziran ayında yüzde 0,66 oranında azaldı.
Mevsimsel özellikle bağlı olarak yaş, kuru sebze ve meyve grubundaki bazı ürünlerde arz fazlalığına dayalı fiyat azalışlarının yanı sıra ev eşyası harcamaları grubunda yer alan ürünlerdeki kampanyalar nedeniyle fiyatların düşmesi, Haziran ayı enflasyonunda belirleyici etkenler oldu. Giyimde yüzde 2,48, kültür, eğitim ve eğlencede yüzde 1,15, sağlık ve kişisel bakımda yüzde 0,34, konutta yüzde 0,07, ulaştırma ve haberleşme harcamalarında yüzde 0,05 oranında artış kaydedilirken, gıda harcamalarında yüzde 2,10, ev eşyası harcamalarında ise yüzde 0,94 oranında azalış izlendi.
2010 yılı Haziran ayında yüzde 11,21 olan yıllık perakende fiyat artış oranı, 2011 yılının aynı ayında bir önceki yıla göre yüzde 6,43 oldu. Yıllık ortalama artış oranı ise 2010 Aralık ayından itibaren girdiği azalış eğilimini devam ettirerek, 2011 Haziran ayında yüzde 7,09 olarak gerçekleşti.

DiaSa'da indirim devri

DiaSA'nın 8 Temmuz'a kadar geçerli olan ''Devir DiaSA devri, indirim üstüne indirim'' kampanyasıyla birçok ürün indirimli fiyatlarla tüketicilere sunuluyor.

Bir başvuru formu karşılığında ücretsiz olarak temin edilebilen Club DiaSA Kart kullanan müşteriler, tüm DiaSA mağazalarında kıymadan kaşar peynirine, çaydan bebek bezine kadar pek çok ürüne indirimli olarak ulaşıyor.

Marketlerin 'ada'da yer kapma yarışı

Gıda marketleri arasındaki 'ada' kapışması büyüyor. Gıda marketlerinin fiyat ve satış noktası rekabetine 'ada' rekabeti eklendi.

Adalarda ikamet edenlerin ihtiyacına cevap vermek üzere küçük çaplı marketlerinin yer aldığı adalara zincir marketler de el attı.

BİM'in 2008'de Büyükada'ya girmesiyle başlayan rekabetin ardından Diasa'nın Büyükada, Heybeliada ve Kınalıada şubeleriyle sıkı bir şekilde girdiği ada rekabetinde son hamleyi A-101 yaptı.

Bozcaada'ya mağaza açan firmanın sattığı ürünler diğer mağazalarda satılan ürünlerin fiyatlarıyla aynı. A-101 Genel Müdür Erhan Bostan, "Bu bizim için çok zor bir operasyon olmasına rağmen özellikle yaz döneminin potansiyeli düşünüldüğünde çok ciddi bir hamle. Tedariki feribotlarla sağlayacağız. Gerektiğinde özel transferler de gerçekleştireceğiz" dedi.

Rekabete katılmaya hazırlanan diğer zincir ise Migros. Temmuz sonunda Büyükada'da açacağı yeni marketiyle rekabete cevap vermeye hazırlanan Migros, eleman arayışına da başladı. BİM ise Bozcaada'da yer bakıyor.

Migros'ta yukarı potansiyel yüzde 49

Gedik Yatırım Araştırma Uzmanı Tuğba Saygın Migros hakkında bilgiler verdi.

"Migros 2011 yılının ilk çeyreğinde 134 milyon TL net zarar yaptığını açıkladı.TL'nin Mart 2011 sonu itibariyle Euro karşısında yaklaşık yüzde 6.5 değer kaybetmesi ile şirketin ağırlıklı olarak Euro açık pozisyonun olması nedeniyle net kur farkı gideri yaklaşık 131 milyon TL olarak gerçekleşti.

Bu da net dönem karını oldukça olumsuz etkiledi. Beklentinin altında gerekleşen birinci çeyrek sonuçları ardından Migros, ikinci çeyrekte Şok mağazalarını 600 milyon TL karşılığında sattığını açıkladı. Şirket ana işkolu olan süpermarket operasyonlarına dafa fazla odaklanmayı hedefliyor. Migros Ticaret için hedef fiyatımız 27 TL olurken yüzde 49 yükselme potansiyeli ile önerimiz 'Endeks Üzeri Getiri'dir."

Kaynak-Ekonomist

Haziran ayının ZAM ŞAMPİYONU

Fiyat artışlarının en çok yaşandığı alan bakın ne oldu...

Türkiye'de tüketici fiyatları bazında bakıldığında Haziran ayında en yüksek artış ''yurtiçi bir hafta ve daha fazla süreli turlar''da görüldü.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre geçen ay, söz konusu yurtiçi turların fiyatı yüzde 45,36 yükseldi.

Hacca gidiş ücreti yüzde 15,70, limon fiyatları yüzde 9,04, yer fıstığı fiyatları yüzde 7,53 arttı.

Şoför eğitim kurs ücreti yüzde 7,02 ile endekste fiyatı en fazla artan ürünler arasında yer aldı.

Yumurta fiyatları yüzde 5,49, mısırözü yağı fiyatları yüzde 5,19, şehirlerarası otobüs ücreti yüzde 5,06 arttı.

Ülker'e İsveçli ortak

Ülker markasını bünyesinde barındıran Yıldız Holding, kişisel bakım alanında faaliyet gösteren İsveçli SvenskaCellulosa Aktiebolaget ile ortak oldu.

Yıldız Holding'den yapılan açıklamada, SCA'nın, Holdingin kişisel bakım şirketi Komili Kağıt'a yüzde 50 ortak olduğu, SCA'nın Yıldız Holding'in kişisel bakım markalarının üretiminden ve satışından sorumlu Komili Kağıt'ın yüzde 50'si için 77 milyon lira bedel karşılığında ortaklığa gittiği bildirildi.

Türk tüketicisinin Güveni Arttı

Krizden hızlı çıkan Türkiye'de tüketicinin güveni arttı.Ancak yurtdışındaki ekonomik gelişmeler vatandaşı endişeye sevk ediyor.

Tüketiciler, artık daha bilinçli davranıyor. Yönetim danışmanlığı şirketlerinden The Boston Consulting Group’un (BCG) 2011 yılı raporuna göre; Türkiye'deki tüketiciler geleceğe daha güvenle bakıyor, ancak küresel ekonomideki belirsizlikler nedeniyle tedbirli davranıyor. 21 ülkedeki tüketici hissiyatını analiz eden rapora göre; Türkiye, küresel ekonomik krizin etkisinden en çabuk çıkan ülkeler arasında. Bu durum tüketici güvenini artırıyor. İşsiz kalmaktan daha az endişe ediyor, geleceğe ilişkin ekonomik kaygı taşımıyor. Ama bu arada önem verdiği değerler değişiyor. Lükse verilen önem iki yıl öncesine göre azalırken, ev, aile, eğitim, istikrar ve kariyer başarısı gibi değerler önem kazanıyor.

Ayakkabıcı cari açıkla mücadele ediyor

Türkiye'nin en önemli ekonomik sorunu olarak adlandırılan cari açık için ayakkabı sektörü de kolları sıvadı.

Dün sektör değerlendirmesi amacıyla bir araya gelen Ayakkabıcılar Derneği (AYAD) üyeleri, geçen yıl 330 milyon dolar olan ihracatlarını 2023'te 10 milyar dolara çıkarma kararı aldı. Toplantıda yerli üreticilerin tek vücut halinde hareket etmesi kararı aldıklarını belirten AYAD Başkanı Alpaslan Selçuk, teşvikli bölgelerde ayakkabı üretim firmaları ve yan sanayi atölyelerini bir araya toplayarak bu işi yapacaklarını kaydetti. Aslan, "Bankalar bize destek verecek. Bu süreci atlatmaya çalışıyoruz." dedi. Şu an için 70 üretici firmanın 3 bin ayakkabı işçisine ihtiyaç duyduğunu söyleyen AYAD Başkanı, İstanbul gibi teşvik dışı bölgelerdeki üreticilerin maliyetlerinin yüzde 15 düşürülmesinin de hedefe ulaşmada kolaylık sağlayacağı kanaatinde.

A101 hisselerini satıyor

Migros haziran ayı içerisinde Şok marketlerini Ülker'e satmıştı. A 101 de perakende sektöründeki satınalma ve birleşmeleri gözün önünde tutarak hisselerini satmaya karar verdi.
Erhan Bostan "Daha hızlı büyüyebilmek için azınlık hisselerimizi satmaya karar verdik." dedi.

A101, azınlık hisse satıyor

Perakende sektöründe son günlerde satın alma ve birleşmelerde yaşanan canlılık sürüyor.
Migros çatısı altındaki Şok'un geçtiğimiz günlerde 600 milyon Tl'ye Ülker Ailesi'nin kontrol ettiği YıldıZ Holding'e satılmasının ardından şimdi de A101 azınlık hisselerini satıyor.
'Hard discount' yani yüksek indirim formatının önemli oyuncularından olan A101, YÜZDE 10 oranında satacağı hissesi için görüşmelere başladı.A101 CEO'su Erhan Bostan, "Bu süreç altı ila dokuz ay arasında tamamlanacak. Biz bütün mağazalarımızı kendimiz açıyoruz. Dolayısıyla daha hızlı büyüyebilmek için azınlık hisselerimizi satmaya karar verdik." diyor.

Best Buy'ı Electro World Alıyor

Diyarbakır'da açtıkları ilk mağazayla Doğu ve Güneydoğu Anadolu pazarına agresif girdiklerini söyleyen Electro World Türkiye Genel Müdürü Bahadır Özbek, "Hedef her illde liderlik" dedi.

Avrupa'nın önde gelen elektrikli ürünler perakendecilik grubu Dixons'ın teknoloji mağazacılığı markası Electro World, 2011 yılı itibariyle pazardaki temkinli büyümesinin yerini agresif büyümeye bırakıyor. Electro World Türkiye Genel Müdürü Bahadır Özbek, "Şu anda 21 mağazamız var ve yıl sonuna kadar bu rakamı 40'a çıkaracağız" dedi.

Sigara yasağı çerez satışlarını patlattı

Toplumun sağlığını korumak için başlatılan kapalı alanlarda sigara içme yasağı başarılı bir şekilde sürerken, bu uygulama çerez ve kuruyemiş sektörünün satışlarını artırdı.

Türkiye'de kamuya açık her yerde ve kapalı mekânlarda üç yıldan bu yana sigara yasağı uygulanıyor. Yasak, sigara alışkanlığının azaltılması yolunda önemli bir merhale olurken, bu uygulama bazı sektörlere olumlu etki yaptı. Araştırma ve inovasyona önem veren kuruyemiş ve çerez üreticileri, satışlarını artırmayı başardı. Sigara yasağının, satışlarını ikiye katladığını belirten Papağan Kuruyemiş Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi, sigara içenlerin hem kapalı hem de açık yerlerde sigara içemediğinden dolayı kuruyemiş yemeyi tercih ettiklerini söyledi.

Papağan Kuruyemiş, Tekirdağ Çorlu'daki fabrikasında ayçekirdeğinden fındığa, fıstıktan kuru üzüme, yer fıstığından leblebiye kadar 32 çeşit ürünün üretimini yapıyor. Emekçioğlu Grubu bünyesinde faaliyet gösteren şirket, 40 bin metrekare açık ve 9 bin 500 metrekare kapalı alana sahip. Onlarca ülkeye ihracat gerçekleştiren Papağan Kuruyemiş, geçen sene yüzde 50 büyümeyi başardı. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi, Türkiye'nin son on yılda hem ekonomi hem de yapısal sorunların çözümünde önemli mesafeler aldığını, bu adımların iş dünyasının hızını da artırdığını ifade etti.

Koska aileyi şirkete sokmayacak

Türkiye’nin en eski ve en meşhur helva markası olan KOSKA şirketinde değişiklikler gündemde. Türkiye'de aile şirketlerinin çoğunluğu gözün önüne alındığında, kuşak çatışmasının olduğu bilinir ve bu yüzden genelde sorunlar çıkar. İşte bir dönüm noktası olan ayrılık kararı nasıl son bulacak. Koska eğer şirkete aileyi sokmazsa bakalım şirketin gelişimi nasıl olacak.

Koska Helvacısı'ndaki ayrılık iki yıl önce 'Aile Anayasası'nı gündeme getirmiş. Ayrılık sonrası kurulan Koska'nın anayasasına göre şirkette ortakların çocuklarına pozisyon yaratılmayacak.

Koska, Türkiye’nin en eski ve en meşhur helva markası. Ancak kuruluşu 104 yıl öncesine giden Koska’da emaneti babalarından ve dedelerinden devralan üç kardeş, çok çeşitli tatlı gıdanın üretildiği bir yapıda “Tatlı yiyelim, tatlı konuşalım” demediler ve görüş farklılıkları nedeniyle 1982 yılında yollarını ayırdılar. Dönemin Koska’sı tasfiye edildi. Kardeşlerin en küçüğü Mahir Dindar, kurduğu Mahir Gıda adlı şirketle ve ortak marka olduğu için Koska markasıyla üretime devam etti. İki büyük kardeş Nevzat ve Mümtaz Dindar ise helvacılığı kurdukları Merter Helvacılık adlı şirketle ve yine aynı markayla sürdürdüler.

Yıllar geçti, iki cephede de dördüncü kuşağı oluşturan bireyler çalışma çağına geldiler ve işe dahil oldular. Ancak iki kardeşin kurduğu ve son dönemde logosuna nazar boncuğu ekleyerek diğer tarafla bir anlaşmazlık içine giren şirket “Bir musibet bin nasihatten evladır” diyerek bir daha yol ayrımına gelinmemesi için işlerin nasıl yönetileceğine ilişkin bir anayasa hazırladı.

İki dev parakende Türkiye'ye geliyor

Fransa’nın devi Auchan yerel zincirlerin kapısını aşındırırken, Alman indirim marketi Lidl da Türkiye pazarına girmek için fırsat kolluyor.
Avrupa ve dünya pazarlarında düşen alışveriş harcamaları ile tıkanan uluslararası perakendeciler gözünü Türkiye’ye çeviriyor. Carrefour’un en büyük rakibi Fransız perakende devi Auchan ve Alman indirim market zinciri Lidl da rotasını Türkiye’ye kırdı. Yurtdışı operasyonlarda başarılı sonuçlar elde eden Fransız perakendeciler, özellikle Carrefour’un Türkiye’de olumlu sonuçlar almasını referans kabul ederek Türkiye pazarındaki yerel zincirleri inceliyor.

Perakendeciyi ‘Özel’ Yapan Markasıdır

Hem toplam cirodaki payı hem de ürün çeşitliliği artan ‘private label' (özel markalı) ürünler, giderek büyük gelişmeler gösteriyor.

Üreticiyi reklâm, pazarlama, stok, gibi maliyetlerden ve problemlerden kurtaran, tüketici bilincine bağlı olarak gittikçe gelişen ve büyüyen ‘özel markalar' (Private Label), perakendecilerin son yıllardaki gözdesi hâline geldi...

Dünyada ve Türkiye'de son 15 yılda hızla gelişen bu pazara tüm firmalar stratejilerini değiştirerek Private Label (Özel Markalı Ürünler) bölümlerini kuruyor. Hem toplam cirodaki payı hem de ürün çeşitliliği artan ‘private label' (özel markalı) ürünler, giderek büyük gelişmeler gösteriyor. Türkiye'de düne kadar belli başlı marka olmuş firmalar Private Label kavramına sıcak bakmıyorlardı. Bugün ciroları etkileyecek derecede artan ‘Özel Markalı Market Ürünler' hem üreticilere hem tüketicilere hem de perakendecilere kazandırıyor. Gelişmeler bu şekilde olumlu olunca da kıyasıya bir marka rekabeti yaşanıyor. Özel marka üretimi, firmalara da pazarda atıl kapasite sorununu ortadan kaldıran ciddi avantajlar sağlıyor.

Private Label Ürünlerinin Dünyada ve Türkiye’deki Durumu

Dünya da Market markalı ürünlerin gelişimi 1980' li yıllarda başlasa da bu ürünler ilk olarak ABD' de 100 yıl önce Kroger ve A&P adlı zincir bakkallar tarafından kullanılmıştır. 1980'li yılların başında zincir süpermarketler tüketicilere oldukça avantajlı fiyattan ulusal imalatçı  Markalara  eşit veya yakın ürünler sunmaya başlamışlardır. Private Label Avrupada ilk olarak 1970' li yıllarda Fransız perakendeci Carrefour' un girişimleri sonucu ortaya çıktı ve daha sonra Continent firması ürün yelpazesine Private Label ürünlerini ekledi. Gelişen sürecle birlikte Belçika, Hollanda, Batı Almanya, İsveç ,İrlanda ve ingiltere' de  Market Markaları pazara  sunuldu. Ülkemiz de ise ilk olarak 1957 yılında Migros Türk  özel marka uygulamarına başladı ve Türkiye' de özel markaların büyük ölçekli Perakendeciler tarafından yoğun ve farklı stratejik amaçlara hizmet edecek  şekilde kullanımına 1990' lı yılların ikinci yarısında organize perakendeciliğin ülkemize adım atmasıyla Private Label Uygulamalarının hayata geçirilmesine  tam anlamı ile başlanılmış oldu.

Yunan Fourlis, Intersport’a 80 milyon lira yatıracak

Yunan Fourlis Group ile 2005 yılından bu yana Türkiye’de Intersport’un ürünlerini satan Sporting Güngör A.Ş, Intersport Atletik A.Ş. adıyla yeni bir şirket kurdu. Türkiye’de 5 sene içinde 50 mağaza açmayı düşünen firma, toplam 80 milyon liralık bir yatırım yapacaklarını açıkladı

Yüzde 75’i Fourlis Group’a, yüzde 25’i de Sporting Güngör A.Ş’nin kurucusu Yarcan ailesine ait olan Intersport Atletik A.Ş, Türkiye’deki Intersport perakende ağını geliştirmek için franchise haklarını elde etti.

Shopping Fest değil alışveriş bayramı olmalı

Alışveriş merkezlerinin müdürleri, Kent Park Genel Müdürü Mehmet Akalın’ın ev sahipliği yaptığı kahvaltıda bir araya geldi. AVM müdürleri kahvaltıda, Ankara’nın ticaret, kültür ve turizm hayatını canlandırmak amacıyla 2012 yılı Mayıs ayında yapılması planlanan alışveriş festivali Ankara Shopping Fest ile ilgili görüşlerini paylaştılar.

Kentpark’taki kahvaltılı toplantıya, Kentpark Genel Müdürü Akalın’ın yanı sıra CEPA Genel Koordinatörü Atilla Işıldar ile Bilkent Center İşletme Müdürü Yavuz Güler katıldı. AVM müdürleri kahvaltıda, Ankara’nın ticaret, kültür ve turizm hayatını canlandırmak amacıyla 2012 yılı Mayıs ayında yapılması planlanan alışveriş festivali Ankara Shopping Fest ile ilgili görüşlerini paylaştılar.

Lüks çikolatacı Bind el değiştirdi

Türkiye’nin en çok tanınan lüks çikolata markalarından ‘Bind’ el değiştirdi. Çoğu kişinin yabancı marka olarak bildiği Bind, aslında Erzincanlı Binay ailesine aitti.

1971’de 8 kardeş tarafından kurulan Bind, yıllar içinde Türkiye genelinde birçok lüks çikolata butiği açmasının yanı sıra ABD’den Lübnan’a kadar ihracat yapar hale geldi. 2 yıl önce çikolatanın merkezi kabul edilen İsviçre’den bir ortaklık teklifi almasıyla da gündeme gelen Bind Çikolata, Haziran ayında tekstil ve enerji yatırımlarıyla büyüyen Doğubeyazıtlı Yasubuğa ailesinin oldu. ‘Bind’ için yeni bir de şirket faaliyete geçti. Bu ay kurulan 3.6 milyon lira sermayeli ‘Tatlı Çikolata Sanayi’ şirketinin yüzde 77’si İbrahim, Mehmet, İsmail ve Türkan Yasubuğa’nın, kalan hisseler de Bind’in kurucularından Behlül, Mehmet ve Naci Binay’ın oldu.

Pazar Tezgahında Yumurta Satarak Başlayan Morrisons

1899 yılında İngiltere’nin kuzeyinde bir Pazar tezgahında yumurta satarak başlayan ve 60 yıl gibi çok uzun süreli bir ticaret serüveninden sonra ilk dükkanını 1958’de açan Morrisons o yıldan sonra hızla gelişmiş ve bölgenin güçlü perakendecisi olmuştur. 

Morrisons, 2004 yılında satınaldığı “Safeway” zinciri sayesinde kıtanın tamamına yayılmıştır. 2010 yılı finansal raporuna göre yaklaşık 15 milyar paund civarında ciroya ulaşan şirketin halihazırda 425 mağazası bulunmaktadır.

Walmart’ın Tatlı Lokması ASDA

1949 yılında kurulan ve 1999 yılına kadar güçlü bir şekilde (çeşitli zincirleri de satınalarak) 230 mağazaya ulaşarak büyüyen şirket, o yıl dünya devi Walmart tarafından satın alınmıştır. 2010 yılı itibari ile 261’i hipermarket olmak üzere 361 mağazaya ulaşmıştır. Satınalmalarla büyüyen şirket, yine 2010 yılında 194 mağazalı bir indirim süpermarketi konseptindeki Netto grubunu satın almak için teklif vermiştir. Satın alma anlaşması tamamlanmakla birlikte, kesin birleşme için yasal inceleme süreci beklenmektedir.

2010 itibari ile yıllık toplam satışları yaklaşık 19 milyar paund olarak hesaplanan ASDA, müşterileri arasında Tesco’ya göre daha indirimli olarak tanınmaktadır. 

ASDA, diğerlerinden farklı olarak İngiltere’nin dördüncü büyük giyim markası ‘George’un da sahibi olup mağazalarında özel alanlarda satışını yapmaktadır.

Küllerinden Yeniden Doğan Sainsbury’s

1869 yılında ilk mağazasını açan ve 1950’lilerde İngiltere’de ilk self servis marketçiliği başlatan Sainsbury’s, bugün 2 ayrı formatta toplam 872 mağazaya sahiptir. Eski bir mağazacılık geleneğinin olmasına ve İngiltere’de onyıllarca market lideri olmasına rağmen nihayetinde 1996’da liderliği Tesco’ya kaptırmıştır. Daha sonra kötü yönetimler ve Tesco ile direkt rekabet savaşları sonucunda yılsonu zararları yazmaya başlamış ve 2000’li yıllarda yeni yönetim ve dönüşüm çalışmalarıyla tekrar toparlanabilmiştir. 

2005 yılında logosundan başlayarak kurumsal bir yenilenme yaşamış olan marka, pazarda tekrar güçlenmeye başlamış ve 2010 öncesi pazar üçüncüsü olmuş, 2010 yılı itibari ile de ikinciliği ASDA’dan almıştır. Sainsbury’s, 2010 yılı raporunda toplam satışlarının bir önceki yıla göre % 5,6 arttırarak yaklaşık 20 milyar paundluk bir ciroya ulaştığını beyan etmiştir

Çaycılıktan Dünya Devliğine: TESCO

1919 yılında birinci dünya savaşından dönen bir askerin Londra’da kurup Tesco markalı çayları satarak büyüttüğü şirket, 1929 yılında ilk mağazasını açmıştır. 2010 yılı raporuna göre dünya üzerinde Türkiye’de dahil olmak üzere 14 ayrı ülkede, 4,811 mağaza ile faaliyet göstermektedir. 

Toplam satışları (2010 Şubat) 62,5 milyar paund olan şirketin, UK (Birleşik Krallık - United Kingdom) sınırlarındaki satışları toplamda 2,482 mağaza ile 42,3 milyar paund olarak hesaplanmaktadır. Mağazalarının yaklaşık yarısı UK sınırlarında olan şirketin vergi öncesi kârının %71’i UK sınırlarında üretilmektedir. Vergi öncesi kârı toplamda 3,2 milyar paund olan şirketin UK satışları 2009’a göre % 4,2 artış göstermiş. Express formattan mega store formatına kadar her boyutta görülebilen Tesco, ülke genelindeki yaygınlığı ile neredeyse her 3 kişiden birinin alışveriş tercihi olmaktadır.  

Şok ve Ülker Grubu için bir kazan-kazan analizi

Bu sıralar hemen hemen her gün perakende sektörüyle ilgili önemli bir gelişmeyi haber alıyoruz.
Örneğin BestBuy Çin’den çıktığı gibi Türkiye’den de çıkacakmış, Cem Boyner ÇARŞI’ya hayat verecekmiş, TEKNOSA Best Buy Türkiye’yi satın almış, YKM satılacakmış, A101, 1001inci mağazasını açıyormuş vesair… Fakat hiçbir haber bana 22 Mayıs günü ÜLKER Grubunun ŞOK’u alacağı haberi kadar ilginç gelmedi. İlginçti, çünkü Türkiye’nin en önemli gıda üreticisi, müşterilerinin pazarına büyük bir çapraz satınalma ile girecekti.  Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Selamet Aygün’ün dediği gibi: “bu durum, federasyon üyeleri başta olmak üzere tüm sektörü tedirgin etmiştir.”

Haberin ardından 23 Mayıs günü Milliyetteki kösesinde Güngör Uras çok fazla yoruma girmeden bu önemli durumu değerlendiren bir yazı kaleme aldı ve özetle dedi ki, herkes ticaretine bakıyor: “70 ildeki 1.254 ŞOK mağazası ÜLKER grubu için önemli bir pazarlama ağıdır.”

Perakende sektörüne ombudsmanlık önerisi

Tesco Kipa, sektörde mağaza zincirleri ile tedarikçiler arasına ombudsmanlık sistemi oluşturulması halinde sistemi destekleyecek.

Tesco Kipa Ticaret Direktörü Murat Sağlık, perakende sektöründe mağaza zincirleri ve tedarikçi şirketler arasındaki ilişkilerde bir ombudsmanlık kurumuna ihtiyaç olduğunu belirterek, bu konuda getirilecek önerileri destekleyeceklerini belirtti.

Sağlık, sektörde müşterilerini en iyi dinleyen şirket olduklarını, bunu tedarikçiler için de geçerli kıldıklarını belirtti.

Hadim AVM 34. mağazasını Bursa’da açıyor

Hadim Alışveriş Merkezleri 34. mağazasını Bursa Erikli'de 9 Temmuz Cumartesi günü açıyor.

Erikli mağazası ile birlikte Eskişehir, İnegöl, Yenişehir ve Kütahya’nın ardından Bursalı tüketicilerle buluşacak olan Hadim faaliyet gösterdiği bölgelere bir yenisini daha ekleyecek.

1.100 m2 alanda 5 kasa ile hizmet verecek olan Erikli şubesi Hadim AVM zincirlerinin Bursa il merkezinde ki ilk halkası olma özelliğini taşıyor.

Yeni bir konsept ile açılacak olan mağaza içerisinde fırın ve elektronik reyonunun yanı sıra Hadim AVM’nin kısa bir süre sonra açılışını yapacağıi et ve süt ürünleri entegre tesislerinde üretiminin gerçekleşeceği şarküteri markası, ''TATMAHAL'' da mağazadaki yerini alacak. Yirmi beş personel ile hizmet verecek olan mağaza,9 temmuz cumartesi günü indirimler ve ikramlarla müşterileri ile buluşacak.

Tekzen’in Urfa çıkartmasıi

Tekzen, neredeyse her hafta bir ilde mağaza açmaya devam ediyor. Bir süre önce Giresun, Çorum, Adana, Bilecik-Bozüyük ve İnegöl’de açtığı mağazalarıyla müşterilerine merhaba diyen Tekzen, hız kesmeden 58’inci mağazasını da geçtiğimiz günlerde Şanlıurfa’da açtı. Tekzen, diğer illerde olduğu gibi, Urfa’da da bir köy okulunun destekçisi oldu.

Yerli yapı marketi Tekzen, Türkiye’nin dört bir yanında mağaza açmaya devam ediyor. Tekzen, 58’inci mağazasını Urfacity AVM’de, geçtiğimiz günlerde açtı… Halkın yoğun ilgi gösterdiği açılışta Urfa TEMA Bölge Temsilcileri de stantlarıyla yer aldılar. Urfacity AVM’de hizmet veren Tekzen Urfa mağaza açılışını Şanlıurfa Valisi Nuri Okutan, Belediye Başkanı Dr. Ahmet Eşref Fakıbaba, Şanlıurfa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Eyyüp Sabri Eetekin, Tekfen Yönetim Kurulu Üyesi, Tekzen Yönetim Kurulu Başkanı Murat Gigin,  Tekzen Yönetim Kurulu Üyesi Vahide Gigin, Tekzen Genel Müdürü Ahmet Işıkgece, Tekzen Yönetim Kurulu Üyesi Hikmet Demircan, Tekzen Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hidayet Birtane, Tekzen Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Şener Bilge, Tekzen Operasyon Müdürü Ekrem Erol, Tekzen Pazarlama Müdürü Toygar Barut ve Tekzen Hukuk Müşaviri Ayşe Örken gerçekleştirdi.

Dockers® Ticari Direktörü Benin Haznedar

Hindistan’da “toz” anlamına gelen khaki ile özdeşleşen Dockers®, San Francisco’da başladığı yolculuğunun 25’inci yılını kutluyor. Hafta içi iş yaşamında formal, hafta sonunda ise ‘casual’ giyim alternatifleri sunan Dockers®, özgürlüğüne ve rahatlığına düşkün erkeklerin markası. Dockers® Ticari Direktörü Benin Haznedar, ABD’de her 10 erkekten 8’inin gardırobunda bulunan Dockers®’ın Türkiye’de de aynı başarıyı yakalayacağını belirtiyor.

Dockers®’ın Türkiye operasyonu ne zaman başladı, Türkiye oluşumu ile ilgili bilgi alabilir miyiz?
1986 yılında San Francisco’da kurulan Dockers®, tarihteki en hızlı büyüyen markalar arasında yer alıyor. Markamızın ürünleri 1994 yılından itibaren ABD dışında da satılmaya başlandı. 1998 yılından beri ise Dockers® markası Türkiye’de toptan ve perakende mağazalarında satılıyor. Genel olarak büyük şehirlerde, alışveriş merkezlerindeki mağazalarımız ile YKM ve Boyner’lerde olmak üzere yaklaşık 350 noktada tüketicilerle buluşuyoruz. Dockers®’ın Türkiye’de sadece erkek koleksiyonu bulunuyor.

Darty 23’üncü mağazasını Mersin’de açtı

Darty, Türkiye’deki 23’üncü mağazasını Mersin’de açtı. Mersin ile birlikte Anadolu’daki 9’uncu mağazasını faaliyete geçiren Darty, böylece mağazalarının bulunduğu şehir sayısını da 9’a yükseltti. Her yıl 5 mağaza açma hedefiyle yola çıkan Darty, yılın ilk yarısı bitmeden bu yılki 3’üncü mağazasını açarak sene sonuna kadar bu hedefini aşacağı sinyalini vermiş oldu.

Açılışa özel yüzde 50’ye varan indirim ve sürprizleri kaçırmak istemeyen yüzlerce Mersinli Darty mağazasının önünde sabahın erken saatlerinden itibaren beklemeye başladı. Kuyruğa giren tüketicilerin sayısı mağaza açılış saati yaklaştıkça 300’den fazla kişiye ulaştı. Saat 9.00’da açılan mağazayı dolduran Mersin halkı kalabalığa rağmen herhangi bir izdiham yaşamadı. Dışardaki sıcak havaya aldırmadan uzun süre kuyrukta bekleyen kişilere Darty tarafından limonata ikram edildi.

Tchibo Bu Hafta Kadınlar Kaçırmasın!

Kadınlara özel küçük güzellik sırları, bu hafta Tchibo’nun yeni temasında yer alıyor. Ev kıyafetleri ve aksesuarları, kıyafetlerin en önemli tamamlayıcıları olan iç çamaşırları ve şık gümüş takı koleksiyonu Tchibo’nun yeni teması “Bayanlara Özel” ile 4 Temmuz Pazartesi’den itibaren www.tchibo.com.tr online alışveriş noktasında; 6 Temmuz Çarşamba’dan itibaren ise tüm Tchibo mağazalarında satışta olacak

İç çamaşırı koleksiyonundaki ürünleri farklı vücut hatlarına göre düzenleyen Tchibo, yeni temasında, birbirinden göz alıcı iç çamaşırlarının yanı sıra doğru sutyen ölçüsü için ipuçları da sunuyor. En uygun sutyen seçeneklerini sunan “Bayanlara Özel” temasında, yazın en çok tercih edilen açık renkli ve askısız kıyafetler için ideal askısız sutyenler, daha kadınsı bir görünüm isteyenlere özel push up sutyenler farklı kullanım alternatifleri sunuyor. Dikişsiz olan ve üretiminde aloe vera bitki özü kullanılan yumuşak sutyenler, rahatına düşkün olanlara hitap ediyor.

Market Satın Almalarında Tam Gaz

Ülker’in Şok marketlerini satın almasının ardından perakende sektörü hareketlendi. Makro Market Başkanı Şeref Songör, perakende sektöründe satın almaların hızlanarak devam edeceğini söyledi.

Ülker’in Şok’u almasının ardından perakende sektörü hareketlendi. Sektörde yeni satın almalar da bekleniyor. Perakende sektörünün önemli isimlerinden Makro Marketleri Başkanı Şeref Songör, Ülker’in Şok’u satın almasını ’sektörün gelişimi için organize ve modern perakende olma yolunda değişim sürecini tamamlama yönünde bir adım’ olarak değerlendirdi. Songör, yerel marketlerde de inorganik büyümelerin yaşanacağını ifade etti.

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik