29 Temmuz 2011 Cuma

Praktiker’de CEO’luğu Bülent Ayar üstlendi

Praktiker Türkiye’nin CEO’luğuna, danışmanlık görevinde dokuz yıllık deneyime sahip Bülent Ayar atandı.

Bülent Ayar, Praktiker’deki görevinden önce Procter&Gamble’da Key Account Manager ve Roland Berger Strategy Consultants’da strateji, satış ve pazarlama danışmanlığı görevlerinde bulundu.

Şirketin uluslararası deneyimini yerel uzmanlığıyla birleştirerek Türkiye’nin en önemli tedarikçilerinden biri olmayı sürdürdüğünü söyleyen Ayar, pazardaki potansiyeli değerlendirmeyi hedeflediklerini belirtiyor.

Dövizli kira ’kur’la 1.7 milyar götürdü

Modern ve geleneksel perakendenin bir yılda 4.4 milyar dolar kira ödediğini söyleyen Yılmaz Yılmaz, “Sepet kur Kasım 2010’da 1.7 iken bu rakam yaklaşık 7.6 milyar TL’ye denk geliyordu. Sepet kurun Temmuz 2011’de 2.1’e yükselmesiyle modern ve geleneksel perakendenin yıllık harcadığı kira bedeli yaklaşık 9.3 milyar TL’ye yükseldi” dedi.

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı (BMD) Yılmaz Yılmaz, euro ve dolar kurundaki artışın dövizle kiralama yapan perakende sektörüne 1.7 milyar TL’lik ek maliyet yarattığını vurgulayarak, “Ülkemiz ekonomik olgunluk döneminin gereği olarak sağlam Türk Lirası’na güvenmelidir. Ticaret ve kiralar TL olmalıdır. Milli paramıza sahip çıkmalıyız” dedi.

AVM’lerde verimlilik yükseliyor

AYD, geleneksel yıllık yarıyıl değerlendirme toplantısını gerçekleştirdi. AYD Başkanı Hakan Kodal, kiralanabilir alan artışına rağmen AVM’lerde verimlilik yükseliyor.

AYD Başkanı Hakan Kodal’ın (Krea) ev sahipliğinde, Başkan Yardımcıları Hulusi Belgü (Multi D.), Nuri Şapkacı (Ece Türkiye) ve Yönetim Kurulu Üyeleri’nin de katılımıyla geleneksel “AYD İlk Yarı Yıl Değerlendirme ve 2012’ye Bakış Toplantısı” Taksim The Marmara Otel’de yapıldı.

Kriz yok, büyümeye devam

Metro Toptancı Market, 15.5 milyon euro yatırım değeri olan 20’nci mağazasını Mersin’de açtı. Metro, “öncelikli yatırım ülkeleri”nden biri olan Türkiye’de 2011 yılında tüm kriz söylentilerine rağmen yeni mağazalar açarak büyümeye devam edecek.

Türkiye’nin ve dünyanın lider toptan satış markası Metro Toptancı Market, büyük bir hızla devam ettiği açılışlarına bir yenisini daha ekledi. 19’uncu mağazasını Nisan ayında Ankara Batıkent’te açan Metro, 2011 yılının ikinci mağazasını Mersin’de açtı. Metro Mersin mağazası ile 250 kişiye iş imkanı sağladı.

21 bin 100 metkerake toplam alan üzerinde kurulu olan Metro Mersin mağazası, 7 bin metrekare satış alanına sahip. Bu alanın 4 bin metrekaresi gıda satış alanından oluşurken, 3 bin metrekarelik alan gıda dışı ürün satış alanı olarak kullanılıyor.

İstanbul Makromarket 24 saat açık

12 kent 150 mağazası ile alışverişte yeni bir dönem başlatan Makro, Anadolu’dan Avrupa’ya açılan ilk durağı İstanbul Güneşli mağazasında bir ilki gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Ramazan ayı boyunca 24 saat kesintisiz hizmet verecek mağazada sınırsız alışverişin keyfi 55 bin ürün çeşidi ile sahura kadar yaşanabilecek.

Ramazan ayını karşılamaya hazırlanan Makro, ramazan ayı boyunca 24 saat müşterilerine hizmet verecek. İstanbul Güneşli Makro mağazası binlerce ürün çeşidi ile temel gıdalar için gerekli stokları yaparak, ramazan ayında ürünlerini daha uygun fiyatlarla müşterilerine sunmaya hazırlanıyor. 24 saat kesintisiz hizmetin verileceği Güneşli Mağazası’nda iftardan sonra alışverişin keyfini çıkarılırken, sahur sofraları fırından yeni çıkmış sıcacık pideler sunulacak.

28 Temmuz 2011 Perşembe

Adese'de Pepsi den Ramazan Bereketi

Adese ve Adesemlerde 4x1L Pepsi ve Yedigünler 300gr Dates Hurma Hediyeli!


Kampanya 23 Temmuz - 8 Ağustos 2011 tarihleri arasında geçerlidir ve stoklarla sınırlıdır.

Migros'tan Hem İndirimli, Hem Hediyeli Kampanyası, 28 Temmuz-17 Ağustos 2011

Migros'tan Hem İndirimli, Hem Hediyeli Kampanyası kapsamında 28 Temmuz-17 Ağustos 2011 tarihleri arasında indirimli ve hediyeli ürünler satılmaktadır. İndirimli ve hediyeli ürünlerden bazıları:


Yudum Ayçiçek Yağı 5 lt + Migros Osmancık Pirinç 1 kg Hediye 18,95 TL
Verde Sızma Zeytinyağı 5 lt 49,95 TL yerine 35,50 TL
Komili Lezzet Paketi (Komili Sızma 1 lt + Komili Riviera 1 lt) 27,45 TL yerine 18,95 TL
Migros Baldo Pirinç 2500 gr Alana+Komili Ayçiçekyağı 1lt hediye 9,95 TL
Migros Ayçiçekyağı 5 lt 18,95 TL yerine 16,25 TL

Adese'lerde Ülker'le Her Kuruşunuza Değer !..

Ramazan alışverişlerinde de Adese ye gelin, her kuruşunuza değsin.
Tüm Adese mağazalarından Ülker Bizim Harç çeşitlerinden aynı fiş içerisinde satın alan müşterilerimize 1 adet alana ikincisi (aynı üründe) bedava. Kampanyaya yeniden satış amaçlı toplu ve toptan satışlar, indirim çeki kullanımları, Adese Kart puan kullanımları, dahil değildir. Ürünlerin iade edilmesi durumunda hediye üründe iade alınacak, hediye ürün yoksa reyon satış bedeli tahsil edilecektir. Müşterilerimiz bir fişte birden fazla indirimden yararlanabilir. Fiş birleştirme yapılamaz.

Bonus Ramazan kampanyası ile 4 kere 75 TL alışverişe 75 TL bonus fırsatı

Bonus kredi kartı sahipleri Ramazan ayında kazanmaya devam ediyor.Bonus ramazan kampanyası ile 28 Temmuz – 31 Ağustos 2011 tarihleri arasında Bonus karta özel farklı günlerde ve tek seferde Migros, Tansaş, 5M, Macrocenter ve Sanal Market’te 4 adet 75 TL ve üzeri market alışverişine 75 TL Bonus hediye ediliyor.Fırsatı kaçırmayın !

Kampanya detayları:

Kampanya 28 Temmuz – 31 Ağustos 2011 tarihleri arasında farklı günlerde ve tek seferde yapılan 75 TL ve üzeri peşin gıda alışverişlerinde geçerlidir.
Kampanyaya, Garanti Bonus, Deniz Bonus, Teb Bonus, Şeker Bonus, ING Bonus, Eurobank Tekfen Bonus, Türkiye Finans Happy Card Bonus ve Money Visa dahildir.

Migros Ramazan erzak paketleri içeriği ve fiyatı 2011 kolileri

Migros marketlerde Ramazan ayına özel erzak paketlerini mutlaka inceleyin.Her yıl oldugu gibi bu yıl da Migros, Ramazan bereketini evinize tasıyor. Migros Ramazan Erzak Paketlerinde 3 Farklı seçenek sunuyor;Migros ramazan paketleri içeriği ve fiyatları.

Bereket Paket 16.95 TL
Söke Un 1 kg.
Evden Osmancık Pirinç 1 kg.
Evden Pilavlık Bulgur 1 kg.
Doğadan Geleneksel Karadeniz Çayı 500 gr.
Evden Küp Şeker 750 gr.
Biryağ Ayçiçekyağı 1 lt.
Oba Burgu Makarna 500 gr.
Sera Domates Salçası 830 gr.
Maggi Şehriyeli Tavuk Çorbası 53 gr.
Dr. Oetker Tavukgöğsü 125 gr.

Penguen Ramazan'da da sofraların baş tacı

Yıllardır sunduğu kalite anlayışı ile sofralarımızın değişmez lezzeti olan Penguen, bu Ramazan ayında da iftar ve sahur sofralarınızı zenginleştirmeye geliyor.

Birbirinden enfes yemekler yaparken, taptaze ürünler kullanmanın keyfini yaşayacağınız katkısız Penguen ürünleri ile sofralarınızdan lezzet eksik olmayacak.

Reçel

Penguen Gıda’nın dalından koparıldığı anki kadar taze ve özenle seçtiği meyvelerle ürettiği, rengi, besin değeri ve ürün kalitesi korunarak el değmeden kavanozlara doldurulan reçelleri enfes tatları ve kıvamı ile sağlıklı bir ürün haline getirilerek tüketicilere gönül rahatlığıyla sunuluyor. 13 ayrı çeşidi ve az şekerli ürünleriyle geniş bir ürün gamı bulunan Penguen Reçel, %45 meyveli olma özelliği ile gerçek bol meyve tadı veriyor.

TAB Gıda Kurumsal İletişim'e yeni isim

Hızlı servis restoran sektörünün lider markası TAB Gıda’nın Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler birimine Sevinç Tanaçan atandı.

Burger King, Sbarro, Popeyes ve Arby’s markalarının Tükiye master franchisee olan TAB Gıda’da 13 yıllık tecrübe ve birikimini paylaşacak olan Tanaçan, Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Sorumlusu olarak görevini sürdürecek.

Shell’in Migros’la çok kazandıran işbirliğine gurur veren ödül

Shell & Turcas’ın, perakende devi Migros’la gerçekleştirdiği ve yaklaşık 10 milyon kişiye çok cazip kazançlar sunan işbirliğine, Royal Dutch Shell’den gurur veren bir ödül geldi. Yaklaşık bir yıl içinde birbirinden farklı avantajlar sunan işbirliği, Shell bünyesindeki en iyi uygulama seçilerek, “Executive Vice President” ödülüne layık görüldü.

Türkiye’nin en beğenilen akaryakıt şirketi Shell & Turcas ile perakende devi Migros’un müşterilere büyük kazançlar sağladığı işbirliği, Royal Dutch Shell tarafından, faaliyet gösterdiği 90 ülke arasında yılın en iyi uygulamalarından biri olarak seçildi. Türkiye’nin ilk sadakat kartı Shell Club Smart Card ve Money Club üyelerine, 2010 yılı Ağustos ayından bu yana benzersiz fırsatlar sunan işbirliği, Royal Dutch Shell tarafından üçer aylık dönemlerde, faaliyette olduğu 90 ülke arasındaki en başarılı uygulamalara verilen “Executive Vice President” ödülüne layık görüldü.

Metrekaresi 3 bin dolara Körfez manzarası

Gayrimenkul portföyüne İzmir'i de ekleyecek olan İş GYO, Bayraklı'da yapacağı tamamı körfez manzaralı olan projede metrekare fiyatlarını 3 bin dolar olarak belirledi.

İzmir Bayraklı'da karma kullanımlı proje için hazırlık yapan İş GYO, son aşamaya geldi. Adı henüz belli olmayan proje 150 konut, home ofis ile 27 bin metrekarelik bir alışveriş merkezinden oluşacak. Konutların ortalama metrekare satış fiyatının 3 bin dolar olacağı projede dairelerin hepsi Körfez mazarasına sahip olacak. Projenin yatırım tutarı ise 150 milyon dolar olarak açıklandı. Bu arada İş GYO, Tuzla'da İş Bankası'nın teknoloji merkezi ve çevresinde yapacağı konut projesinde de son noktaya geldi. Lansmanı yılsonuna doğru yapılacak olan projenin mimarisini dünyaca ünlü SOM Mimarlık çiziyor. Teknoloji merkezinin yanında perakende ve yiyecek alanlarından oluşacak bir sosyal donatı merkezi de yapılacak. Eski Şişecam porselen fabrikasının bulunduğu araziye ise projenin bir devamı niteliğinde 450 konutluk bir proje de yapılacak.

Meyve McDonald's'ı sağlıklı yapacak mı?

McDonald’s, çocuk sağlığı savunucusu grupların baskısı ile çocuklar için servis ettiği Happy Meals menüsünün içeriğini değiştiriyor.

McDonald’s, ünlü Happy Meals menüsüne sebze ya da meyve eklemeyi ve patates kızartmasının porsiyonunu küçültmeyi planlıyor. Yeni menülerde eski menülere göre yarı yarıya daha az miktarda patates kızartması yer alacak.

Bunun yanında sağlık tabağında mevsime ve iklim bölgesine bağlı olarak elma, havuç, ananas ve portakal dilimleri olacak. Böylece yeni menüler, ortalama yüzde 20 daha az kalori ile servis edilecek. LA Times'ın haberine göre, Eylül'de McDonald’s ürünleri satan marketlerde başlayacak olan menü içeriğinin değişimi 2012 Nisan’ı ile ABD’deki 14 bin McDonald’s restoranında devam edecek. Ünlü fast food zinciri, ilk olarak çocuk menüsündeki patates kızartmalarını menüden tamamen çıkarttıklarını ancak çocukların ve ebeveynlerinin bu duruma isyan ettiğini belirtti.

BMD: Ticaret ve kiralar TL olmalı



Modern ve geleneksel perakendenin bir yılda 4.4 milyar dolar kira ödediğini söyleyen Yılmaz Yılmaz, “Sepet kur yılbaşında 1.7 iken bu rakam yaklaşık 7.6 milyar TL’ye denk geliyordu. Sepet kurun Temmuz 2011’de 2.1’e yükselmesiyle modern ve geleneksel perakendenin yıllık harcadığı kira bedeli yaklaşık 9.3 milyar TL’ye yükseldi” dedi. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı (BMD) Yılmaz Yılmaz, euro ve dolar kurundaki artışın dövizle kiralama yapan perakende sektörüne 1.7 milyar TL’lik ek maliyet yarattığını vurgulayarak, “Ülkemiz ekonomik olgunluk döneminin gereği olarak sağlam Türk Lirası’na güvenmelidir. Ticaret ve kiralar TL olmalıdır. Milli paramıza sahip çıkmalıyız” dedi.
BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, düzenlediği basın toplantısında yükselen döviz kurları nedeniyle artan kira maliyetlerine ve dövize endeksli ticaretin ekonomideki olumsuz etkilerine dikkat çekti.
ABD’nin temerrütte düşüp düşmeyeceği konusunun bu hafta dünyada heyecanla izlenen gelişmelerden biri olduğunu ve doların değerinin büyük belirsizlik taşıdığını anlatan Yılmaz, aynı şekilde bir çok Akdeniz ülkesinin temerrüde düşmesinin engellenmeye çalışıldığını ifade etti.

Ramazan kumanya paketi seçenekleri Burda’da

Burda Market Ramazan ayında yapacağınız yardımlarınız için, her isteğe her bütçeye uygun 5 ayrı seçenek sunuyor.

Burda Market, içlerinde temel ihtiyaç maddelerinin yer aldığı Eko Paket, Süper Paket ve Ekstra Paket olmak üzere hazırladığı 3 farklı içerik ve fiyat seçeneğindeki Ramazan kumanyalarının yanı sıra, işletmelere kumanya içeriğini diledikleri gibi hazırlama imkanı da sunuyor. Burda Market’in sunduğu bir diğer alternatif ise, işletmelere özel hazırlanabilen Burda Alışveriş Çekleri.

Pendorya’da ramazanda da eğlendirmeye niyetli

Pendorya Alışveriş Merkezi’ndeki Ramazan eğlenceleri kapsamında Ağustos ayı boyunca Cuma ve Cumartesi günleri gerçekleştireceği etkinliklerle iftar saatlerinde ziyaretçilerine keyifli anlar sunmaya hazırlanıyor.

Pendorya AVM, on bir ayın sultanı Ramazan’da birbirinden renkli ve nostaljik eğlenceler ile ziyaretçilerine unutulmaz bir Ramazan hazırlıyor. Fasıl Dinletisi’nden İbiş ile Memiş’e, Hacivat-Karagöz’den Kavuklu ve Pişekar’a, Kukla Tiyatrosu’ndan Nasreddin Hoca ile Keloğlan’a, Osmanlı Macunu’ndan pamuk şekercisine kadar birbirinden eğlenceli birçok etkinlik, Ramazan ayı boyunca Pendorya Alışveriş Merkezi’nde ziyaretçilerini bekliyor.

Pendorya Alışveriş Merkezi, 2011 yılı boyunca birbirinden farklı etkinliklerle ve sürpriz hediyelerle ziyaretçilerine keyifli zamanlar geçirtmeye devam edecek.

Kulesite 7. yıl kampanyasıyla araba kazandırdı

Kulesite, 7. yılını hem büyükleri hem küçükleri sevindirecek bir kampanya ile kutladı. “Bir kişiye Mercedes C180 ve 76 kişiye akülü araba” kampanyasının talihlileri, 27 Temmuz Çarşamba günü saat 13:00’da Kulesite’de yapılan çekilişle belli oldu. 

Konya’nın yaşam ve eğlence merkezi Kulesite yedinci yılını “Bir kişiye Mercedes C180 ve 76 kişiye akülü araba” kampanyasıyla kutladı. Kulesite’de 23 Nisan – 10 Temmuz 2011 tarihleri arasında yapılan her 50 TL’lik alışverişin bir çekiliş kuponu kazandırdığı kampanyaya ilgi çok büyük oldu. Kulesite’de noter eşliğinde yapılan çekilişte, Ayşe Göktaş isimli talihli Mercedes C180 araba kazanırken, 76 talihli ise akülü jeep sahibi oldu.

Atlantis AVM’de geri sayım başladı

Gorion Grup tarafından toplam 125 milyon euro yatırımla hayat bulan Atlantis Alışveriş ve Eğlence Merkezi, ziyaretçilerine kapılarını 19 Ağustos’ta açıyor. Atlantis, Türkiye’nin monoray ulaşım sistemli tek AVM’si konumunda.

Gordion Grup tarafından, toplam 125 milyon euro yatırımla hayata geçirilen Atlantis Alışveriş ve Eğlence Merkezi, 19 Ağustos’ta kapılarını açıyor. Ankara’da Batıkentlilerin hipermarketten tekstile, elektronikten yapı ürünlerine kadar tüm ihtiyaçlarını tek çatı altında toplayan Atlantis AVM, Darty, Kipa ve Tekzen’in de aralarında bulunduğu birbirinden seçkin 150 mağazaya ev sahipliği yapacak. Halka açık görkemli bir organizasyonla kapılarını açacak olan Atlantis’in 19 Ağustos’daki açılış etkinlikleri kapsamında saat 21.00’da Sertab Erener ve Kenan Doğulu sahne alacak.

Uyum’dan iki yeni şube

Uyum Hipermarketleri, 29 Temmuz Cuma günü İstanbul’un her iki yakasında mağaza açıyor

Uyum, İstanbul’un iki ucunda mağazalar açıyor. Açılışların biri Anadolu Yakası’nda Tuzla’da diğeri Avrupa Yakası’nda Büyükçekmece’de...

Uyum, Tuzla mağazası ve Rose Marine mağazalarını 29 Temmuz Cuma günü hizmete açacak.

Uyum Tuzla Mağazası, Aydınlı Mahallesi’nde 4 kasa ve 20 çalışanı ile hizmete giriyor. Tuzla mağazası 785 metrekarelik bir alana sahip. Uyum Rose Marine Mağazası ise Büyükçekmece Batıköy Mahallesi’nde bulunuyor. Toplam 630 metrekarelik alanda 5 kasa ve 25 çalışanı ile hizmet verecek.

Kim Market’ten 3 mağaza birden

Kim Market ramazan öncesi 3 mağazayı birden hizmete açtı. Kim Marketleri, yıl sonuna kadar 25 yeni mağaza daha açmayı hedefliyor. Kim Marketler Genel Müdürü Hamit Akçay, yeni konseptleri Kim Pratik’in büyüyeceğini dile getirdi.

Kim Marketler Zinciri, mağaza yatırımlarına hız verdi. Ramazan ayı öncesi 3 mağaza birden açan Kim, mağaza sayısını 57’ye, çalışan personel sayısını da bin 600’e çıkardı. Yılsonuna kadar 25 yeni mağaza daha açacaklarını söyleyen Kim Marketler Zinciri Genel Müdürü Hamit Akçay, şehir merkezlerinde Kim Pratik markasıyla küçük metrekarelerde çok sayıda mağaza yatırımlarına ağırlık vereceklerini söyledi.

Kim Marketler Zinciri, ramazan ayı öncesi Ümraniye, Sakarya ve Gürpınar’da 3 mağaza birden açtı. Ümraniye mağazasının açılış töreninde konuşan Genel Müdür Hamit Akçay, yeni mağazalarla 100 personele daha istihdam sağlayarak toplam çalışan sayılarını bin 600 kişiye çıkardıklarını ifade etti. Gürpınar ve Ümraniye mağazalarında alışverişin yanı sıra yaşam ve eğlence alanlarına da yer verdiklerini anlatan Akçay, mağaza içinde kafeterya ve eğlence mekanlarından oluşan bu yeni konsepti diğer mağazalara da uygulayacaklarını söyledi. Akçay, kampusa yakın olması sebebiyle İzmit Aslanbey Mağazasında üniversite öğrencilerinin yoğun ilgi göstermesini beklediklerini aktardı. Gürpınar mağazasında 1200 metre kare kapalı alan ve 7 kasa ile hizmet verileceğini aktaran Akçay, Ümraniye’de bin 250 metre kare, İzmit Aslanbey’de ise 700 metrekare kapalı alana sahip olduklarını ifade etti.

Biçen, 20’inci mağazasını açıyor

Yatırımlarını yaz aylarında da sürdüren Biçen’in yeni mağazası 29 Temmuz günü İstanbul Avrupa Yakası’nda Yakuplu’da hizmete açılıyor.

Biçen’in yeni mağazası, Merkez Mahallesi Osmanlı Caddesi Güney konutları No:1 Yakuplu /İstanbul’da 29 Temmuz Cuma günü tüketicilerle buluşacak.

Biçen Yakuplu mağazası 800 metrekare alanda, 5 kasa ve 30 personel ile hizmet verecek.

Kredi kartlı tüketim haziranda yüzde 3.9 arttı

Kredi kartına dayalı tüketim, Haziran ayında, bir önceki aya göre nominal yüzde 3.9, Ocak-Haziran döneminde ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 arttı.

Merkez Bankası danışmanlarından Ercan Türkan tarafından, bankadan bağımsız olarak oluşturulan kartlı tüketime dayalı “E.T.T.E Tüketim Endeksi”nin Haziran sonuçlarına göre, Haziran’daki nominal toplam tüketim, Mayıs’a göre yüzde 3,9, geçen yılın Haziran ayına göre de yüzde 14,4 arttı.

Geçen yılın Ocak-Haziran dönemine göre, bu yılın aynı döneminde kredi kartı ile gerçekleşen tüketimde de nominal bazda yıllık yüzde 13 artış kaydedildi.

27 Temmuz 2011 Çarşamba

Torium LEED Sertifikası’nı aldı

Çevreye duyarlı uygulamalarıyla Torium, Avrupa’da da LEED Altın sahibi en büyük binalarından biri olma başarısını gösterdi.

Torium Alışveriş Merkezi’nin çevreye duyarlı ve enerji tasarrufunu teşvik eden uygulamaları Amerikan Çevre Dostu Binalar Konseyi tarafından tescillendi. Torium, Enerji ve Çevre Dostu Tasarımda Liderlik (LEED) Sertifikası almaya hak kazanan Türkiye’deki ilk alışveriş merkezi olurken Avrupa’da bu sertifikayı alan en büyük binalardan biri oldu.

Düzenlenen törene Torunlar GYO Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun, Torun AVM Genel Koordinatörü İlham İnan Dündar ve U.S. Green Building Council Türkiye (Amerikan Yeşil Binalar Konseyi) Eğitim Partneri Cemil Yaman katıldı.

Çalışmaktan sosyalleşemiyorlar

‘Teknoloji perakendesini yönetenler, teknolojiyi nasıl kullanıyorlar?’ın yanıtını sizin için araştırdık. Gördük ki teknolojinin patronlarının eğlenceye zamanları kalmıyor.

Her gün mağazalarına yüz binlerce kişi geliyor. En son teknoloji ürünlerini onların yönettiği zincir mağazalarda deneyip, onların mağazalarından satın alıyor. Alışveriş merkezlerinde sadece alışveriş değil, oyundan sinema sistemine, en son çıkan cep telefonundan dizüstü bilgisayarına kadar test etme imkânı sunup, on binlerce metrekarelik alanda binlerce kişiye de istihdam sağlıyorlar. "Teknoloji perakende zincirlerini yönetenler, teknolojiyi nasıl kullanıyor?" sorusundan yola çıktığımız bu yazıda, görüyoruz ki tepedeki isimler günün 10-12 hatta 18 saati internette online. Ancak bu zamanın en çok 10 dakikası sosyal ağlarda geçiyor. Bazıları ise bu alanda hiç yoklar. Angry Birds ve Call of Duty gibi oyunlara düşkün olan teknoloji marketleri genel müdürlerinin bu oyunlar için ayırabildikleri zamanları da oldukça sınırlı...

Mopaş’tan 2 yeni şube daha

Mopaş, 29 Temmuz Cuma günü önce Sakarya, daha sonra İstanbul Anadolu yakasında iki mağazayı hizmete açıyor.

Mopaş, şube zincirine yeni halkalar eklemeye devam ediyor. Sakarya ve İstanbul Anadolu yakasındaki şubeler, 29 Temmuz Cuma günü hizmete giriyor.

Sakarya Tabakhane Mahallesi’nde hizmete girecek Sakarya Mopaş Şubesi’nin açılışı, saat 11.00 de gerçekleştirilecek. Sakarya şubesi 650 metrekare, 3 kasa ve 22 personel ile hizmete verecek.

İstanbul Maltepe Mopaş Şubesi’nin açılışı ise aynı gün saat 15.30’da. Maltepe Bağdat Caddesi’nde bulunan yeni şube, 830 metrekarelik alanda 4 kasa ve 28 çalışan ile hizmet vermeye başlayacak.

1e1 Market’ten 31’inci şube

1e1 Market, 31’inci şubesini Antalya Serik’te hizmete açıyor. Toplam 600 metrekarelik alanda 3 kasa ve 15 çalışanı ile müşterilerini ağırlayacak.

Perakende sektöründeki başarısı ve kaliteli hizmet anlayışı ile hizmetlerine devam eden 1e1 Market 29 Temmuz Cuma günü saat 11.00’de Serik’te açılıyor.

Geçtiğimiz aylarda mağaza açılışları ile adını sıkça duyuran 1e1 Market Serik’teki açılışı ile mağaza sayısını 31‘e çıkaracak. Toplam 600 metrekare satış alanına sahip olan Serik Mağazası, 3 kasa ve toplam 15 çalışanı ile Antalyalılara hizmet verecek.

Adese'den Ramazan paketi

Adese Ramazan’a özel hediye paketlerini satışa sundu

Ramazan ayında ihtiyaç sahiplerini sevindirmek isteyen müşterileri için üç farklı hediye kolisi ve alışveriş çeklerinin satışlarına dokuz ildeki 136 Adese mağazasında başlandı. Ramazana özel uygun fiyatlarla hazırlanan paketlerde, ayçiçek yağından toz şekere, çaydan makarnaya, kuru gıdadan bayram şekerlerine kadar geniş bir yelpaze tüketicilere sunuluyor. 27.90, 45.90 ve 66.90 TL’den satışa sunulan hediye paketlerinde Adese, 1000 TL ve üzeri alışverişlerde, nakit ve kredi kartı ile tek seferdeki ödemelere yüzde 3 indirim fırsatı da sunuyor. Ayrıca hediye çeklerine Bonus, World, Asya Finans, Türkiye Finans, Maksimum, Axess kredi kartlarına 3 taksit seçeneği de mümkün. Hediye paketlerin teslimatları istenilen şehir içi adrese ücretsiz olarak gerçekleştiriliyor. 1000 TL ve üzerindeki siparişler ise şehir merkezine 15 km mesafeye kadar ücretsiz olarak yapılıyor. Tüm bunların yanı sıra Adese, her Ramazan ayında büyük ilgi gören Ramazan’a özel kampanyalarını da ihmal etmiyor.

ÜLKER ÜRÜNLERİNDEN ALANLARA ÇAMLICA GAZOZ HEDİYE

26 Temmuz – 29 Ağustos tarihleri arasında 10 TL’lik Ülker (Yağ harici Pasifik mutfak grubu) alışverişlerinde 1 Litre Çamlıca Gazoz hediye.

PEPSİ VE YEDİGÜN’LE BİRLİKTE HURMA

23 Temmuz – 8 Ağustos tarihleri arasında 4x1 litrelik Pepsi ve Yedigün çeşitlerinden alanlara aynı fiş içinde yer alacak 300 gramlık Dates hurma hediye.

26 Temmuz 2011 Salı

Ramazan paketleri hazır

Büyük marketler Ramazan kolilerini hazırladı

Yaklaşan ramazan ayı ile birlikte bu yıl da büyük marketler değişik fiyatlarda ramazan kolilerini satışa sunarken, Mısır Çarşısı ve Eminönü'nde ramazan hareketliliği başladı. Ramazan sofralarının vazgeçilmezi olan pidenin fiyatı bu yıl da 1,5 lira olacak.

İstanbul Fırıncılar Odası Başkanı Fahri Özer, yaptığı açıklamada, "Ramazan vurgunculuğu, ramazan fırsatçılığı yapmıyoruz. Ramazan ayında yine 4 yıl önceki fiyatlarla devam edeceğiz. 400 gram ramazan pidesinin fiyatı 1,5 lira olacak" dedi.

Bu yıl ramazanın ağustos ayına denk gelmesi nedeniyle çok sıcak geçeceğine işaret eden Özer, "Aşırı sıcaklar, insanların daha az yemesine neden olacağı için pide satışlarını olumsuz etkileyecektir. Bu yılki pide satışlarımızda yüzde 30-40'lara varan düşüşler olacağını tahmin ediyoruz. Şu anda zaten ekmek satışları ciddi anlamda düşüş gösterdi. Aynı şey pide satışlarında da olacaktır" diye konuştu.

4 kişilik bir ailenin açlık ve yoksulluk sınırı

Türk-İş, her ay düzenli olarak yapılan açlık ve yoksulluk sınırı araştırmasının sonuçlarını yazılı açıklamayla duyurdu.

Türk-İş, Temmuz ayında dört kişilik ailenin açlık sınırını 873 lira, yoksulluk sınırını ise 2 bin 843 lira olarak hesapladı.

Açıklamada, asgari ücretin günde bir liralık artışla bu aydan itibaren 658 lira 95 kuruşa yükseldiği ancak tek bir işçinin insan onuruna yaraşır bir yaşam sürdürebilmesi için yapması gereken harcama tutarının bu ay için 900 lira 55 kuruş olduğu belirtildi.

Ramazan Harcamaları Artıyor

Ramazan'da harcamalar yüzde 20 artıyor, en çok kırmızı et alıyoruz.

Beş yılda Ramazan ayı boyunca hızlı tüketim ürünlerine harcadığımız para 2.3 milyar TL'den 4.5 milyar TL'ye çıktı. Ramazan boyunca yılın ortalama bir ayına göre yüzde 20 daha fazla harcama yaparken, en çok kırmızı ve beyaz et alıyor, gazlı içecek ve maden suyu içiyoruz.

Ramazan ayına sayılı gün kala, perakende sektörü hareketlenirken, Ipsos KMG'nin araştırmasına göre, son beş yılda Ramazan ayında yapılan hane tüketim harcamasının 1.5 kat arttığı ortaya çıkıyor. Türkiye'de her yıl Ramazan döneminde ortalama bir aya kıyasla hızlı tüketim ürünlerine yaklaşık yüzde 20 daha fazla para harcanırken, yılın geneline kıyasla et ürünleri daha fazla pay alıyor. Süt ve yağ ürünlerinin harcaması ise Ramazan'da düşerken, yılın geneline kıyasla payı en çok artan ürün gazlı meşrubat oluyor.

Ramazan pidesi fiyatları belli oldu

Ramazan ayında iftar ve sahur sofralarının vazgeçilmesi olan Ramazan pidesinin İstanbul ve Ankara'daki satış fiyatları bellli oldu.

Fırıncılar Odası Birliği'nden yapılan açıklamaya göre 400 gramlık Ramazan pidesi İstanbul'da 1,5 TL, Ankara'da ise 100 gramlık pide 1 TL'den satılacak.

Haber 7

Türkiye harcayan turist gördü

Bu yıl Türkiye'ye geçen yılın iki katı Arap turist geldi. Tatilcilerin boşluğunu dolduran Araplar Avrupalıların üç katı olan, 2 bin euroluk kişi başı harcamalarıyla esnafın yüzünü güldürdü.

Türkiye'nin Ortadoğu politikası ve Başbakan Erdoğan'ın 'one minute' çıkışının ardından Arap dünyasında oluşan olumlu imaj, Türk dizileri ve bazı Arap ülkeleriyle vizelerin kalkması sonrasında turizmciler ve esnafın yüzünü güldürdü. Haziran ve temmuzda tatile gidenlerin boşalttığı İstanbul ve diğer büyükşehirleri Arap turistler doldurdu. İstanbul başta olmak üzere Bursa, Trabzon, Abant, Yalova, Marmaris, Bodrum, Antalya'yı tercih eden Araplar, 8-10 kişilik kalabalık gruplar halinde gelip en az 10 gün kalıyor. Artan bu ilgi nedeniyle otellerde Arapça rehberlik hizmetleri artırılırken alışveriş merkezleri ve restoranlar da kişibaşı harcaması 2 bin euroyu bulan Arap turistler için Arapça mönüler hazırladı. Arap ülkelerinden gelen turist sayısından geçen yıla göre yüzde 40'a varan artışlar dikkat çekerken esnaf ise Arapların geçen yıla göre harcama miktarlarının da arttığını söylüyor. Ortadoğu ve Körfez ülkelerinden turist getiren Heysem Turizm'in sahibi Ayman Maslamani, ortalama 10 kişi gelen ve 10 gün kalan bir ailenin 10 bin dolar civarında bir konaklama ücreti ödediğini ve kişibaşı 2-3 bin euroluk alışveriş yaptığını söyledi.

Türkiye, yatırım liginde 27. sırada

Türkiye, en çok yatırım çeken ülkeler sıralamasında, 2010 yılında yüzde 8'lik artış ve 9,1 milyar dolar uluslararası doğrudan yatırım ile 27. sıraya yükseldi

2011 Dünya Yatırım Raporu'na göre, 2009 yılında en çok yatırım çeken ülkeler sıralamasında 30. olan Türkiye, 2010 yılında yüzde 8'lik artış ve 9,1 milyar dolar uluslararası doğrudan yatırım ile 27. sıraya yükseldi.

Uluslararası Yatırımcılar Derneği (YASED), Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Örgütü (UNCTAD) tarafından yayımlanan "2011 Dünya Yatırım Raporu" açıklandı.

YASED Genel Sekreteri Özlem Özyiğit'in rapora ilişkin sunumda verdiği bilgilere göre, 2010 yılında en fazla uluslararası doğrudan yatırım çeken ilk beş ülke sırasıyla ABD, Çin, Hong Kong, Belçika ve Brezilya oldu.

693 milyar dakika video izlenecek

In-Stat'ın verilerine göre, 2015 yılında mobil cihazlardan 693 milyar dakika video izlenecek


Yapılan bir araştırmaya göre 2015 yılında mobil cihazlardan 693 milyar dakika video izlenecek.

In-Stat'ın araştırmasına göre akıllı cep telefonu kullanıcılarının yaklaşık yüzde 66'sı ile tablet bilgisayar sahiplerinin yüzde 86'sı cihazlarından video izliyor.

Araştırmasında In-Stat, 2015 yılında mobil cihazlardan 693 milyar dakika video izleneceğini bildiriyor. In-Stat'a göre telif hakları ve kısıtlamalara karşın akıllı cep telefonları ile tablet bilgisayar sayılarındaki artış bu rakamı ortaya çıkaracak.

TMSF AVM satacak

Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) EGS Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş’den devraldığı Denizli Alışveriş Merkezi Ticari ve İktisadi Bütünlüğü’nü satışa çıkardı.

TMSF açıklamasına göre, muhammen bedeli 50 milyon dolar olarak belirlenen ticari ve iktisadi bütünlüğün ihalesi, 16 Ağustos 2011 Salı günü saat 11.00’de TMSF binasında yer alan konferans salonunda gerçekleştirilecek.

Kaliteli yağlar yurt dışına gidiyor

Akdeniz ve Ege mutfağının vazgeçilmezi zeytin ve zeytinyağının Türkiye’deki köklü üreticisi Herdan Zeytinleri Yönetim Kurulu Üyesi Hamdi Herdan ile firmaya ve sektöre dair konuştuk. Herdan, sektörün en büyük sıkıntısının merdiven altı üretim olduğunu söyledi. Zeytinyağı tüketiminin az olmasının en önemli nedeninin fiyat olduğunu belirten Herdan, “Türkiye’de çıkan en kaliteli yağları maalesef yurt dışına satıyoruz” dedi

Herdan zeytincilik hakkında bize bilgi verir misiniz?
1908 yılında dedemin dedesi tarafından kurulan ve bugüne kadar gelen sektörün köklü üretici firmalarındanız. Fabrikamız Edremit’te 3 bin 200 metrekare kapalı toplam 6 bin metrekare alanda bulunuyor.

Yıllık üretiminiz ne kadar?
Yeşil zeytin grubunda 2 bin ton civarında üretim yapıyoruz. Bugüne kadar yeşil zeytin üretimine odaklandık ama yakın zamanda siyah zeytin üretimine de yıllık 600 ton civarında bir rakamla başlangıç yapmayı hedefliyoruz. Siyah zeytinde Gemlik bölgesinin zeytinlerini tercih edeceğiz çünkü dünyanın en kaliteli siyah zeytini bu bölgede yetişiyor.

Öncü’den "en büyük" mini market

Sivas’ta 25 şubesiyle hizmet veren Öncü marketler zinciri sosyal sorumluluk projesi kapsamında yetiştirme yurdu bahçesinde mini market açtı. Çocuklar mini markette her gün bir ürünü ücretsiz alabilecekler.

Sivas’ta 25 şubesiyle hizmet veren Öncü marketler zinciri sosyal sorumluluk projesi kapsamında yetiştirme yurdu bahçesinde mini market açtı. Yurttaki 0-12 yaş grubu çocuklar mini markette her gün bir ürünü ücretsiz alabilecek.

1996 yılından beri perakendecilik sektöründe faaliyet gösteren Öncü Marketler Zinciri, Çocuk Esirgeme Kurumu 80’inci Yıl Kız Yetiştirme Yurdu’ndaki 0-12 yaş arasındaki çocukların ihtiyaçlarını ücretsiz karşılayacakları mini market açtı. Yurt bahçesinde oluşturulan mini marketin açılışına Vali Ali Kolat, Belediye Başkanı Doğan Ürgüp, Öncü Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Raşit Akyol ve Sosyal Hizmetler İl Müdürülüğü yetkilileri katıldı. Mini marketin grubun sosyal sorumluluk projesi kapsamında açıldığı belirtildi. Yetiştirme yurdunda kalan çocukların ihtiyaçlarını ücret ödemeden karşılayacakları yer olan mini markette küçüklere yönelik her türlü ürünün yer aldığı belirtilildi.

25 Temmuz 2011 Pazartesi

Metro market ramazan erzak paketleri içeriği ve fiyatları

Metro market 2011 Ramazan ayına özel erzak paketlerini duyurdu.11 İlde toplam 19 Mağaza ile hizmet vermekte olan Metro’da 5 çeşit ramazan kolisi seçeneği sunuluyor.Bunun yanında kendinizde erzak paketi içeriği oluşturabilirsiniz.

Ramazan erzak paketleri içeriği ve fiyatları


Ramazan Erzak Paketi 1 26.99 TL
1 ADET 2 LT ARO AYÇİÇEK YAĞI
1 ADET 2.5 KG ARO PİLAVLIK PİRİNÇ
4 ADET 500 GR BAHAR MAKARNA
1 ADET 2 KG KALECİK UN
1 ADET 425 GR BURCU DOMATES SALÇASI ( 28-30 Brix )
2 ADET 1 KG EVDEN TOZ ŞEKER
1 ADET 500 GR EYFEL DOĞU KARADENİZ ÇAY
1 ADET 500 GR ORİYENT USLU TİPİ SİYAH ZEYTİN ( 291-320 )
1 ADET 750 GR ARO TUZ

Tatilde, AVM'lerin yüzünü Arap turistler güldürdü

Son yıllarda okulların kapanmasının ardından zorlu üç ay geçiren İstanbul esnafının imdadına Arap turistler yetişti. Vizelerin kaldırılması ve Türkiye ile olan iyi ilişkileri fırsat bilen binlerce Arap, hem turizm hem de alışveriş maksadıyla İstanbul'u mesken tuttu. Hazır giyim sektörünün indirim sezonunda olmasının yanı sıra fiyatların bu ülkelere nazaran cazip olması turistleri alışveriş yapmaya sevk ediyor.

Arap turistin Türkiye'ye ilgisi yaz tatilini Ege ve Akdeniz'de geçiren İstanbulluları aratmıyor. Özellikle Mecidiyeköy ve Fatih gibi merkezî yerlerle yeni açılan büyük alışveriş merkezlerinde (AVM) adım başı Arap turiste rastlamak mümkün. Firmaların yaptığı yüzde 20-50 arasındaki indirimler yabancıların alım iştahını kabartıyor. Önceki sezonlarda İstanbul'da bu dönemde nüfusun azalmasından dolayı sıkıntı yaşayan esnaf, Körfez'den gelen ilgiyle birlikte alışveriş merkezlerinde yüzde 20-50'ye varan indirimlere giderek satışlarını artırmayı başardı. Alışveriş merkezlerinin yanı sıra perakende sektörlerinin Şişli, Taksim, Beyoğlu, Eminönü ve Sultanahmet'te bulunan cadde mağazaları da bu yoğunluktan nasibini alıyor. Yüzlerce mağaza sabah 09.00'dan akşam 22.00'ye kadar Arap turistlerle dolup taşıyor.

Dünya çikolata devi Türkiye’de Düzey’i seçti

Nutella ve Kinder markalarının üreticisi olan 7 milyar avroluk cirosuyla dünyanın 4. büyük çikolata ve şekerleme devi İtalyan Ferrero Grubu’nun Türk tüketiciyle randevusunu Koç Grubu şirketlerinden Düzey Pazarlama A.Ş sağlayacak. 25 Temmuz’dan itibaren Ferrero’nun ürünleri Türkiye pazarına ulaşacak

Koç Grubu şirketlerinden Düzey Pazarlama A.Ş., 7 milyar avroluk cirosuyla dünyanın en büyük 4. çikolata ve şekerleme devi İtalyan Ferrero Grubu’nun Türkiye distrübütörlüğünü üstlendi. Dünyada 18 farklı fabrikasıyla, Nutella, Kinder Surprise, Kinder Chocolate, Kinder Bueno, Kinder Süt Dilimi, Kinder Pingui, Ferrero Rocher, Rafello gibi çikolata ve şekerleme markaların üreticisi olan Ferrero, 1990 yılından bu yana “Nutella” ve “Kinder” markalarıyla Türkiye’de faaliyet gösteriyor.

İşbirliği kapsamında, 25 Temmuz’dan itibaren Ferrero ürünlerinin Türkiye dağıtımını gerçekleştirecek olan 35 yıllık deneyime sahip Düzey Pazarlama A.Ş., “55 Distribütörü 500 personeli, 400 kişilik saha ekibiyle Türkiye’nin en köklü dağıtım şirketleri arasında yer alıyor.

Sırada 'Helal AVM' var

Konya’da önümüzdeki yıl açılacak Kent Plaza, mağaza kiralayanlara ilginç sözleşme imzalatıyor. Sadece yiyecek üzerine çalışacaklar değil, tekstilden çantacısına kadar AVM içindeki tüm mağazalar içki satmayacaklarını, ikram etmeyeceklerini ve domuz eti sokmayacaklarını taahhüt ediyor.

KONYA - Ankara-Haremlik selamlık uygulamaların yer aldığı “helal otel” furyası artarak sürerken, Konya’da yeni bir akımın daha başladığı ortaya çıktı. Önümüzdeki yıl kapılarını açacak olan Kent Plaza Alışveriş ve Yaşam Merkezi, “helal AVM” olarak hizmete girecek. AVM’de kiralanan tüm mağazalar için yönetim ile kiracılar arasında imzalanan şartnamede, “içki ve domuz eti yasağı” yer alıyor. AVM yönetimi, sadece yiyecek alanında faaliyet gösterecek olanlar değil, çantacıdan saatçiye, çorapçıdan ayakkabıcıya tüm kiracılara aynı şartı getirdi ve “olası bir karşıt durumda sözleşmenin feshedileceğini” belirtti.

Perakendede teknolojik atılımlar

Yer, Almanya’da meşhur bir zincir ayakkabı perakende mağazası. Bir ayakkabı beğeniyorum. Ancak aynı modelin arzu ettiğim bir başka rengini reyonda göremiyorum. Bunun üzerine, mağazanın bir müşteri temsilcisine, modeli göstererek, aradığım rengi aktarıyorum.

Müşteri temsilcisi “Bir dakikanızı rica ediyorum.” diyor ve elindeki Ipad üzerinde birkaç işlem yapıyor. Ürünün depoda bulunduğunu tespit eden müşteri temsilcisi, Ipad’ı bana doğru yönelterek, aradığım rengin, ekrandaki renk olup olmadığını teyit etmemi rica ediyor. Ürünün depoda bulunduğunu sistemden gören temsilci, depoya inerek, arzu ettiğim renkteki ayakkabıyı bana ulaştırıyor. Üstelik tüm bu süreç, son derece kısa bir zaman diliminde gerçekleşiyor.

Neomarin AVM Ramazan Etkinlikleri

Neomarin Pendik Alışveriş Merkezi Ramazan’a Özel Etkinlikleri ile yine dolu dolu.

Neomarin AVM her ay düzenlediği etkinlere bir yenisini daha ekliyor ve onbir ayın sultanı Ramazan’ı dopdolu etkinliklerle karşılıyor.

Neomarin AVM; Ramazan ayı boyunca Cumartesi ve Pazar günleri birbirinden güzel etkinlikler düzenliyor.

Kanto - Meddah gösterileri, İllüzyon gösterileri, Topaç ve Fırıldak Yapım Atölyesi, Çocuklar için çeşitli atölyeler, Kaligrafi sanatçısı, Cam Şişe Üzerine Çizim Sanat Atölyesi, Ramazan Davulu Yapıyorum Worksop, Hacivat – Karagöz orta oyunu, Aşuk’la Maşuk, Katip – Katibe orta oyunu ve Ebru Workshop etkinlikleri ile Neomarin AVM , ziyaretçilerinin Ramazan neşesine ortak olacak.

Ayrıca 1-25 Ağustos tarihleri arasında Neomarin AVM’de gerçekleşecek olan Şans Balıkları Kampanyasında 75 TL’lik alışveriş yapan tüm ziyaretçilerimiz avm danışmasına kayıt yaptırarak kampanyaya katılmış olacak ve anında sürpriz hediyeler kazanacak. 25 kişi ise Adalar tekne turunda iftar yemeği ödülünün sahibi olacak.

Galatasaray’ı forma serisine kattı, İskandinavya nüfusunu aşan taraftar sayısına sevindi

NIKE Türkiye Genel Müdürü Matthijs Visch, “Barcelona, Manchester United, Milan, Juventus gibi futbolun zirvesindeki kulüplerle çalışıyoruz. Galatasaray bu seriye çok yakıştı. Tanrım 30 milyon taraftarı var. Bütün İskandinavya nüfusundan bile fazla” dedi.

NIKE Türkiye Genel Müdürü Matthijs Visch, Galatasaray’la 5 yıllık işbirliğine imza atmalarıya birlikte Türkiye’de ilk kez ‘üç büyükler’den birinin formasını hazırladıklarını söyledi. Trabzonspor’la 3 yıldır ortaklık yaptıklarını hatırlatan Matthijs Visch, Galatasaray için kulübün ruhunun ve taraftarların coşkusunun yeniden canlandırılmasına katkı sağlamak istediklerini söyledi. Barcelona, Manchester United, Arsenal, Inter Milan, Juventus, Celtic, Werder Bremen gibi dünyada futbolun zirvesindeki kulüplerle ortaklık yaptıklarını belirten Matthijs Visch, “Galatasaray bu seriye çok yakıştı. Galatasaray’ı da çalıştığımız kulüpler arasında görmek çok sevindirici. Galatasaray markası çok güçlü” dedi. Nike ayrıca Brezilya, Portekiz, Hollanda, ABD, Avustralya, Yeni Zelanda, Güney Kore, Fransa ülke milli takımlarıyla da ortaklık yapıyor.

Gıdada ‘ramazan terörü’ başladı

Türkiye’de ciddi bir “gıda terörü” olduğunu savunan Türkiye Ziraatçılar Derneği Genel Başkanı İbrahim Yetkin, “Ramazan öncesi gıda alışverişi yapacak vatandaşlar, açıkta satılan süt ve süt ürünlerini almayın. Ramazan ayı öncesinde Ankara’da 40 noktada et fiyatları konusunda araştırma yaptık.

Buna göre kıymanın kilogram fiyatı 16.5 lira ile 27 arasında değişiyor. Et ürünleri fiyatlarının ise son bir ayda yüzde 13-23 arasında arttı” dedi.

4 bin 600 eleman var

Ramazan öncesi gıda alışverişi yapacaklara uyarılarda bulunan Yetkin, şunları söyledi: “Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı gıda konusunda 550 bin işletmeyi 4 bin 600 elemanla denetlemeye çalışıyor. Vatandaşlar açıkta satılan süt ve süt ürünleri almamalı, ürünlerde Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı mührüne ve son kullanma tarihe bakılması konusunda tüketiciler dikkatli olmalı.”

Ev dışı tüketim ‘mücevher’ gibi parlayacak, 25 milyar liralık pazarda büyüyecek

Ev dışı tüketim sektörü Türkiye’de 25 milyar TL büyüklüğe ulaşırken, bu alandaki firmalar da hedef büyüttü. İki şirketiyle bu sektörde bulunan Esas Holding’in Gıda Grubu Başkanı Babür Çelebi, “Mücevher gibi parlayacak” dediği sektörde büyüme planları yaparken, “Planlarımızı ciromuzu 100 milyon liradan 1 milyar liraya çıkaracak şekilde yaptık” dedi.

BAŞTA otel ve restoranlar olmak üzere her türlü işyerinin temizlik ve gıda tedarikinin sağlandığı ev dışı tüketim sektörü Türkiye’de giderek büyüyor. Havacılık, gıda, perakende ve sağlık sektöründeki faaliyetlerinin yanısıra Bonservis ve Esaslı Gıda şirketleri ile ev dışı tüketim alanında da faaliyet gösteren Esas Holding’in Gıda Grubu Başkanı Babür Çelebi, Türkiye’de sektörün büyüklüğünün 25 milyar TL’ye ulaştığını söyledi. Bu alanda Türkiye’de her yıl görülen çift haneli büyümenin oldukça heyecan verici olduğunu kaydeden Çelebi, “Evdışı tüketim mücevher gibi bir iş alanı, parlatılması gerekiyor. Geçen yıl sektördeki ciromuz 100 milyon TL oldu. 3-5 yılda ciromuzu 1 milyar TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bunun için organik büyüme çabalarımızın yanı sıra inorganik büyüme fırsatlarını değerlendireceğiz” dedi.

Mağazalarda 'sihirli ayna' devri

Dükkanda saatlerce kıyafet deneme derdine son veren özel ayna geliştirildi.

İngiltere'nin büyük mağazalarından John Lewis, "sihirli ayna" kullanmaya başlayacak. Firma, müşterilerine teknolojik rahatlıklar sunma amacıyla İngiltere'deki Exeter Kenti'nde açacağı yeni şubesinde müşterilerin tepkisine göre hareket eden ayna hizmete sokacak.

Torunlar GYO'dan yatırıma devam

Portföyünde Mall of İstanul, Torium AVM, AnkaMall, Korupark'ın da bulunduğu 3.22 milyar TL ile Türkiye'nin en büyük gayrimenkul yatırım ortaklıklarından Torunlar GYO yeni yatırımlarla portföyünü genişletmeye hazırlanıyor.

Yapılan açıklamada İstanbul Maltepe'de 24 milyon 344 bin 185 dolar değer biçilen arsanın 20 milyon dolarlık bedelle satın alındığı belirtildi. Torunlar GYO'nun yüzde 50 ile hakim hissedar olduğu arazide Kapıcıoğlu, Renk - Yol Yapı İnşaat yüde 25'erlik hissel bulunuyor.

Kaynak | Sabah

Koton’un yüzde 20’si için ‘büyük fonlar’ devrede

Perakendede hazır giyim pazarının yerli oyuncusu Koton’un yüzde 20’si için üç fon devrede. Pazarlığı yürüten isim ise yatırımcı liginin yerli oyuncusu Ventura Partners.

Mayıs ayı sonunda İspanya’nın Barcelona kentinde yapılan perakendeciler zirvesinde Abdullah Kiğılı “markasının peşinde yabancı fonların” olduğunu söylemişti. O toplantıda Collezione’nin sahibi Ekrem Akyiğit de bir fonla görüşme halinde olduğunu duyurmuştu.

Geçen hafta YKM’nin yüzde 63’ü için dünyanın önde gelen fonlarının talip olduğu haberi gelmişti. Sektörde fonlarla görüşen son isim ise Koton. Gülden Yılmaz ve eşi Yılmaz Yılmaz’ın 1988 yılında Kuzguncuk’ta küçük bir sokakta başlayan girişimi bugün 24 ülkede 76 mağazaya ulaşan 500 milyon doların üzerinde cirosuyla iddialı bir marka.

Türkiye'ye 500 milyon Euroluk bütçe

Gayrimenkul yatırım fonu Krea, Türkiye'deki AVM projelerini artık Pradera Europe ile yapacak. 500 milyon euroluk büyüklüğe ulaşan iki fon yeni AVM'ler için yer bakıyor.

Türkiye'de Neo markalı AVM yatırımlarıyla bilinen gayrimenkul yatırım fonu Krea, 2.2 milyar euroluk gayrimenkul portföyünü yöneten Cadena Grup'un yatırım fonu şirketi Pandera Europe ile joint venture anlaşmasına gitti. Anlaşma sonrası Türkiye'deki bütün AVM projelerini Pradera Europe ile yapacaklarını belirten Krea Grup İcra Kurulu Başkanı Hakan Kodal, "Pradera Cevahir AVM'nin yatırımcısı. Biz de strateji değişikliği yaparak Türkiye'deki AVM projelerinde Pradera ile hareket etme kararı aldık. Anlaşmayla Türkiye için 500 milyon euroluk bir fon büyüklüğüne ulaşmış olduk" dedi. Kodal, gayrimenkul projelerine ise farklı yatırımcılarla devam edeceklerinin altını çizdi.

Kipa'ya "Altın Merhamet" ödülü

Kipa, Kızılay tarafından ramazan kolisi bağış kampanyası nedeniyle ödüllendirildi.

Kızılay Başkanı Tekin Küçükali, 5 yıldır devam eden ramazan kolisi bağış kampanyası nedeniyle Kipa Tesco Üst Düzey Yöneticisi (CEO) Paul Ritchie'ye "Altın Merhamet Ödülü" verdi.

İki kurumun işbirliği yaptığı bağış kampanyasıyla ilgili İzmir Hilton Oteli'nde basın toplantısı düzenlendi.

Toplantıda konuşan Kızılay Başkanı Tekin Küçükali, satışa sunulan kolilerin hipermarketler içinde yer alan Kızılay stantlarına bağışlanmasını içeren kampanya kapsamında 5 yılda yaklaşık 1 milyon lira değerinde, 50 bin adet ramazan kolisinin Kızılay aracılığıyla ihtiyaç sahiplerine ulaştırıldığını ifade etti.

Metro İnsan Kaynakları Direktörlüğü görevine Esra Daver atandı

2011 Temmuz ayı itibari ile Metro Toptancı Market İnsan Kaynakları Direktörlüğü görevine Esra Daver atandı.

Esra Daver, 1987-1994 yılları arasında Can Hastanesi'nde Finans ve İdari İşlerden Sorumlu Müdür Yardımcısı olarak çalıştı, daha sonra 2M Makina Mümessillik ve Ticaret A.Ş.'nin 1995-1998 yılları arasında Kurucu Ortaklığı ile İnsan Kaynakları ve İdari İşler Müdürlüğü görevini yürüttü. 1999 yılında, Amerika'nın en büyük tekstil perakende zinciri olan Gap'in Türkiye'deki tedarik ofisinde İnsan Kaynakları Yöneticisi olarak görev yaptı ve 2001-2009 yılları arasında yine aynı firmanın Akdeniz Bölgesi Tedarik Ofislerinden Sorumlu İnsan Kaynakları Direktörlüğü görevini yürüttü.

Yunus Marketler’e yeni halka

Yunus Market, Ümitköy’deki son halkasıyla şube sayısını 42’ye çıkarmış oldu. Ümitköy Şubesi, bin 500 metrekarelik alanda 30 çalışanıyla hizmet verecek.

Yunus Market Ümitköy Şubesi ilk günden müşterilerinin gönlünü fethetti. Açılışa özel müşterilere yönelik düzenlenen sınırsız kokteyl ile büyüklerin beğenisini kazanan Ümitköy Şubesi, küçükleri de unutmadı ve birçok çizgi kahraman, balon dağıtımı ve promosyon ile onları da eğlendirdi.

Altunbilekler’den bir “Gold” daha

Perakende sektöründe Ankara’nın önde gelen zincirlerinden Altunbilekler, 55’inci “Gold” şubesini hizmete açtı. Altunbilekler Şaşmaz Şubesi, “Gold” konseptinin ikinci mağazası konumunda.

27 yıldır Ankaralılara hizmet veren Altunbilekler, hızla büyümeye devam ediyor. Altunbilekler’in 55’inci şubesi, yeni mağazacılık anlayışı ve farklı bir konsept olan “Gold” şubelerinin ikincisi, Şaşmaz’da hizmete açıldı. Altunbilek Sofrası’nın 3’üncü şubesinin de yer alacağı Altunbilekler Gold Mağazası’nda, birçok üründe hem toptan hem de perakende alışveriş yapmak mümkün.

“Müşteri Mutluluğu”nu temel ilke edinen ve kaliteden ödün vermeyen anlayışıyla Altunbilekler; müşterilerine rahat ve kolay alışveriş olanağı sağladığı mağazalarında, hijyenik ve temiz ortamlar yaratarak sağlıklı ve kaliteli ürünleri, en uygun fiyatlarla müşterileriyle buluşturuyor.

55 şubesi ve bin 600’ü aşan çalışanıyla, “Ankara’nın Her Yerinde Hizmetinizdeyiz” sloganı ile çalışmalarını ve yatırımlarını sürdüren Altunbilekler’in, Şaşmaz Mağazası’nın açılışında uygulanan indirimler, promosyonlar ve düzenlenen çeşitli etkinlikler sonucu mağaza ilk günden bölge halkının yoğun ilgisiyle karşılandı ve müşterilerin akınına uğradı.
Şaşmaz Mağazası, bin 700 metrekarelik satış alanında, 12 kasa ve 100 çalışanıyla müşterilerine hizmet veriyor.

Tedbir alınmazsa kriz büyüyecek

Et ithalatıyla gündeme gelen hayvancılık sektöründeki problemler, Türkiye Kasaplar, Besiciler Et ve Et Ürünleri Esnaf ve Sanatkarları Federasyonu’nun hazırladığı raporla gözler önüne serildi. Tedbir alınmaması halinde Türkiye’nin gıda kriziyle karşı karşıya kalınacağı uyarısı yapılan raporda, planlamalarda kırmızı et ve süt sektörünün bir arada ele alınması istendi.

Ekonomide önemli başarılar elde eden Türkiye’yi gıda sektöründe önemli riskler bekliyor. Et, süt ve yumurta gibi gıda ürünlerine yönelik talep artarken, hayvan sayısında gerileme yaşanıyor. Türkiye Kasaplar, Besiciler Et ve Et Ürünleri Esnaf ve Sanatkarları Federasyonu’nun raporuna göre Türkiye büyükbaş ve küçükbaş hayvan varlığı açısından, Avrupa’da ikinci ve dünyada altıncı sırada olmasına rağmen, sayı giderek azalıyor.

Federasyonun Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’na sunduğu rapora göre piliç eti, yumurta ve balıkçılık sektöründe Cumhuriyet’in 100. yılında talebin karşılanmasında herhangi bir risk görünmüyor. Tavukçuluk dışında hayvancılık sektöründe beklenen gelişmenin sağlanamadığının altının çizildiği raporda, "Kırmızı et, et ürünleri, süt ve süt ürünleri açısından 2023 yılı için şimdiden gelişme planlarının yapılması gerekiyor. Eğer gerekli önlemler alınmazsa Cumhuriyet’in yüzüncü yılında ciddi gıda krizi yaşanacaktır. Planlamalarda kırmızı et ve süt sektörü bir arada düşünülmelidir. Bu yapılırken koyunculuk politikası da yeniden ele alınmalıdır." ifadelerine yer veriliyor. Üretim projeksiyonunda 2023 yılında Türkiye’nin kırmızı et ihtiyacının yüzde 100’ün üzerinde artış göstererek 2 milyon tondan fazla olacağına dikkat çekiliyor.

Gece alışverişi başlıyor

AVM’lerden sonra büfe ve kıraathaneler de ramazanda gece 04.00’e kadar açık kalacak. Esnaf gece satışlarının avantajını yaşayacak.

Geçen yıl arife ve Ramazan Bayramı süresince saat 23:00’e kadar açık olan AVM’ler tercih ettikleri taktirde sadece bayramda değil 30 gün boyunca 23.00’a kadar açık kalacak. AVM’lerin ardından büfeler ve kıraathaneler ise gece 04:00’e kadar açık kalma kararı aldı. Türkiye Kahveciler Kıraathaneciler ve Büfeciler Esnaf ve Sanatkarlar Federasyonu Başkanı Murat Ağaoğlu, "Federasyona bağlı yaklaşık 200 bin dükkan istedikleri taktirde gece 04.00’a kadar açık kalacak. Esnafın bu yapılanmayla en az yüzde 50 ekstra gelir elde etmesini öngörüyoruz" dedi. İnsanların iftardan sonra sahura kadar açık alanlar ya da arkadaşlarıyla sohbet edecekleri ortamlarda vakit geçirmeyi tercih ettiklerini dile getiren Ağaoğlu, "Sahura kadar açığız. Pek çok esnaf geç saatte kapatmayı tercih edecektir" dedi.

Metro, Real’i satışa çıkardı

Almanlar’ın dünyaca ünlü perakende devi Metro Group, yeni bir şirket daha satıyor. Real’in en büyük alıcısının Walmart olduğu söylentileri yayılmaya başladı.

Geçen yıl 41.3 milyar euroluk cirosu ile dünyanın 3’üncü büyük perakende şirketi olan Metro, Praktiker Yapı Marketleri’nin ardından şimdi de Real Hipermarketleri satmaya hazırlanıyor. Alman perakende dergisi Lebensmittel Zeitung’un haberine göre, Real’in en büyük alıcısı olarak dünyanın en büyük perakende şirketi Walmart gösteriyor.

Walmart Türkiye’ye girecek
Bilindiği üzere Walmart, yaptığı hatalar sonucu geçtiğimiz yıllarda mağazalarını Real’e satarak Almanya’dan çıkmıştı. Uzmanlar, Walmart’ın şu anda eskisine göre çok daha esnek bir yapıda olduğunu ve eskiden yaptığı hataları tekrarlamayacağını söylüyorlar. Real’in Polonya ve Rusya’da çok başarılı olması Walmart için biçilmiş kaftan. Romanya, Ukrayna ve Türkiye ise belki Walmart’ın eline geçtiğinde daha iyi olabileceği perakende uzmanları tarafından ifade ediliyor. Bu nedenle Real’in Walmart için çok iyi bir yatırım olduğu vurgulanıyor.

Değeri 4.8 milyar euroJP Morgan’ın açıklamasına göre Real’in tüm ülkeler dahil değeri 4,8 milyar euro. Uzmanlar, cirosunun 10-11 milyar euro civarında olduğu göz önüne alındığında, Walmart için kârlı bir alışveriş olabileceğini belirttiler. Ancak Walmart’ın dışında başka yatırımcıların da Real’in peşinde olduğu uzmanlar tarafından ifade ediliyor. Fransız yatırımcı grupları da Real’le ilgileniyor.
Kaynak: Sabah

24 Temmuz 2011 Pazar

Şok Market İndirimleri !...

Şok daha ucuzu yok! Şimdi Şok marketlerde sizleri tüm ürünlerde süper indirimler bekliyor ...

Keskinoğlu 30'lu yumurta 4.25 TL
Rize çay 1000 gr Lezzdem 6.75 TL
Lezzdem harman çay 1000 gr 6.45 TL
Lezzdem bergamot aromalı siyah çay 500 gr 4.25 TL
Filiz çay 500 gr Lezzdem 3.95 TL
Kaşar peyniri 1000 gr Dilmen 9.90 TL
Keskinoğlu soslu mangal seti kg 7.99 TL
Meyve nektarı çşt. 1 lt maldiv 1.50 TL
Yuğurt 3 kg Ada çiftliği 4.95 TL
Algida kako-vanilya-çilek aromalı dondurma 2 lt 5.39 TL
Saç kremi 350 ml 2'li paket Elidor 4.90 TL
Saç jölesi 300 ml Hobby 3.25 TL
Traş jeli 200 ml Fizz 3.95 TL
Traş makinesi 3 bıçak Dorco Pace 3 5.95 TL
Yedek sistemli bıçak 4'lü Dorco Pace 3 5.95 TL

Adese ve Adesemler'den 250 Philips Ütü Hediye !...

Adese ve Adesemlerden Omo Alanlar elektriktende tasarruf ediyor! 1 - 31 Temmuz 2011 tarihleri arasında Adese ve Adesemlerden Omo Total 1400 ml veya Omo Toz Deterjan 6 kg alanlar, yapılacak çekiliş sonucunda 250 Adet Philips marka enerji tasarruflu ütüden birini kazanma şansı yakalıyor...

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik