Marka imajını güçlendirmek isteyen şirketler, çevreci çalışmalarını üretim süreçlerine giderek daha fazla dahil ediyor. Özellikle tekstil ve gıda gibi sektörlerin başını çektiği bu uygulamayla, şirketin 'çevre bilinci' taşıdığı, 'ürünlerin çevreye saygılı olduğu' imajına dikkat çekiliyor.
Şirketler, tüketiciyi artık sadece ürün ve hizmet kalitesi, ve fiyatlarıyla değil, 'rüzgar enerjisi'yle de etkilemek istiyor. Özellikle tekstil ve gıda gibi sektörlerin başını çektiği bu uygulamayla, şirketin 'çevre bilinci taşıdığı', 'ürünlerin çevreye saygılı olduğu' imajına dikkat çekiliyor.
Sunset ve Starbucks rüzgar enerjisi kullandığını menülerinde duyururken, Ağaoğlu İnşaat ürettiği konutlarda rüzgar enerjisi kullanılmasını sağlayarak farklılaşıyor.
Reklam kampanyalarında ya da mönülerinde rüzgar enerjisi kullandıklarını belirten işletmeler hem çevreci imajını hem de tercih edilirliklerini artırıyor. Bu anlamda öne çıkan markalar arasında Sunset Restoran, Starbucks, Ağaoğlu bulunuyor.
Çevre bilinci ve markaların değeri artıyor
Türkiye Rüzgar Enerjisi Birliği (TÜREB) Başkanı Mustafa Serdar Ataseven, bu yönde atılan adımları canı gönülden desteklediklerini belirterek, "ICCI'da (Uluslararası Çevre Fuarı ve Konferansı) WindMade ile bu anlamda önemli bir adım atılmıştı. Markaların rüzgar enerjisini tercih etmeleri ve bu durumu vurgulayarak göstermeleri, önemli bir gelişme" açıklamasını yaptı. Söz konusu uygulamaların, tüketiciyi yenilenebilir enerjiye heveslendirdiğini söyleyen Ataseven, "Tüm bu gelişmeler çevre bilincini artırmak için sevindirici" diyerek markaların değerini de artırdığını savundu. Ataseven, "Rüzgar enerjisini desteklediklerini vurgulayan marka ya da işletmelerin marka değeri de artacak. Yenilenebilir enerjinin tercih edilmesi, küresel ısınma söz konusu olduğunda bilinçli tüketicinin de dikkatini çekecek" yorumunu yaptı.
Rüzgar enerjisini kullanan şirketlerin başında gelen Starbucks, geçtiğimiz yıldan bu yana Türkiye'de 60'ın üzerinde mağazasında yenilenebilir enerji kullanıyor. Akenerji işbirliğinde Türkiye'deki faaliyetlerini sürdüren firma, ihtiyacı olan elektriği devlet tarafından kurulan ortak bir ağ (enterkonekte sistem) sayesinde Akenerji'den temin ediyor. Rüzgar enerjisi kullanan mağaza sayılarını artırmayı hedefleyen Starbucks, bu çalışmaların uzun vadede herkes için daha iyi yaşam koşulları getireceğini savunuyor.
'Markaların rüzgar enerjisine olan eğilimi artacak'
Rüzgar enerjisi kullanan Sunset Restoran'ın Sahibi Barış Tansever de uygulamanın tüketicinin dikkatini çektiğini söyledi. "Mönülerimizde rüzgar enerjisini kullandığımızı belirtmek, toplumsal bilinç oluşturmak açısından çok önemli" diyen Tansever şöyle devam etti: "Böylece çevre duyarlılığını sağlamış oluyoruz. Yaklaşık bir yıldır, enerji ihtiyacımızın tümünü rüzgar enerjisinden sağlıyoruz. Tedarikçimiz ise Akenerji. Bu uygulamanın bize yüksek oranda getirileri oldu. Oldukça dikkat çekiyor. Sektörde de bu anlamda ilk uygulayıcı olmanın avantajına sahibiz. Tüketicilerin de bu konuda bilinçli hareket ettiğini düşünüyorum. Markaların önümüzdeki dönemde rüzgar enerjisine olan eğilimleri daha da artacak."
'WindMade' etiketine sahip şirketler açıklanacak
Türk şirketlerinin rüzgar enerjisine olan ilgisinin her geçen gün arttığını savunan Rüzgar türbini üreten Vestas'ın Türkiye ve Ortadoğu Bölge Lideri Mehmet Ali Neyzi, söz konusu ilginin daha da artacağını savundu. Neyzi, "Rüzgar enerjisi kullanan şirketleri ayırteden 'WindMade' (rüzgar yapımı) etiketi kapsamında Türk şirketlerle görüşmelerimiz devam ediyor. Görüştüğümüz şirket sayısı da ilgilenenlerin sayısı da gün geçtikçe artıyor. Sonbaharda yapılacak olan Davos Zirvesi'nde 'WindMade' etiketi alan şirketler açıklanacak. Bu kapsamda Türkiye'den de bir şirket çıkabilir" diye konuştu.
Reina, rüzgar kullanarak 73 bin ağaç kurtarıyor
Rüzgar enerjisini kullanan markalardan biri de eğlence sektöründeki Reina ve Suada. "Rüzgar enerjisini çevreye olan duyarlılığımızdan ötürü tercih ediyoruz" diyen Su Entartainment Grup Genel Müdürü Güven Karataş, bir yılı aşkın süredir Akenerji ile çalıştıklarını belirterek, "Bu tercihimizle yılda 73 bin ağacın yok olmasını önlüyoruz. İşletmelerimizdeki ekranlarda rüzgar enerjisi kullandığımıza yönelik reklamlar yayınlıyoruz. Ayrıca yayınladığımız dergide de müşterilerimizi konuyla ilgili bilgilendiriyoruz. Rüzgar enerjisi kullanan şirketler, müşteriler tarafından daha çok tercih ediliyor. İşletmelerimizle bu anlamda bir adım öndeyiz" dedi.
Düzenleme yapılırsa en çok tekstil sektörü başvurur
Tekstil sektörünün,rüzgar enerjisi ile henüz güçlü ilişkiler kuramadığını belirten İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "Sektörün bu anlamda, önünde yasal ve altyapıdan kaynaklanan engeller var. Gerekli düzenlemeler yapıldığı takdirde tekstil sektöründe faaliyet gösteren fabrikalar da rüzgar enerjisine yönelir. Hatta rüzgar enerjisine ilk başvuracak sektör tekstil sektörü olur. Özellikle Çorlu'daki fabrikalar ilk tercih edecek olan fabrikalar olacak" dedi.
Kaynak | Dünya Gazetesi