28 Eylül 2011 Çarşamba

Sosyal ağlar tüketici sorununa da çare

Tüketici artık satın aldığı bir üründen yaşadığı sıkıntıyı da sosyal ağlarda paylaşırken, şirketler de daha hızlı çözüm için yeni sistemler geliştiriyor. Şikâyetlerini sosyal ağlara taşıyan tüketicilerin takipçi sayısı ne kadar çok olursa sorunu o kadar hızlı çözülüyor. ‘Sosyal Medya Çarpanı’ adı verilen yeni sistem ile paylaşılan şikâyetler, şirket yetkililerine ulaşıp, birkaç dakika içerisinde cevaplanıyor. Sistemi şu an bankalar, TV programları ve bazı nakliye şirketleri kullanıyor.

Çağrı merkezinden hızlı
Sosyal medya üzerindeki şikayetlerin basın bültenlerinden daha etkili olduğunu dile getiren Turkcell Global Bilgi Teknolojik Çözümler ve Servisleri Müdürü Tunca Meriç, “Sosyal medyaya yansıyan şikâyet veya öneri çok kısa zamanda paylaşılıp, herkes tarafından okunuyor. Bu nedenle müşterilerin sorunlarını en hızlı şekilde çözmek için ‘sosyal medya çarpanı’ adındaki sistemi kurduk” dedi. Akıllı telefon ve tablet bilgisayar gibi mobil cihazların geleceğin çağrı merkezleri olacağını belirten Meriç, “Mobil internetin daha da yaygınlaşması ile sosyal medya aplikasyonlarını kullananlara anında ulaşılabiliyor” dedi. Sosyal medyadaki yazı dilinin daha hassas olduğunu söyleyen Meriç, “Özellikle Twitter’da 140 karakter ile cevap veriliyor. Müşterinin sorununu birkaç cümle ile anlatmak ciddi bir konu. Yanlış anlaşılma olasılığı yüksek. Cevapları şirket yetkilileri vermiyor. Sosyal medya kısmında çalışanları özel olarak eğitiyoruz” dedi.

Adese halka arz için yola çıktı

İttifak Holding’in perakende sektöründeki ulusal şirketi Adese, hisselerini halka arz etmek için Sermaye Piyasası Kurulu’na başvurdu.Konya, Ankara, İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Mersin, Bolu, Aksaray ve Karaman olmak üzere dokuz şehirde 136 mağazasıyla hizmet veren Adese, sermayesini 21.182.801 TL’den 30.000.000 TL'ye çıkarmak, ihraç edilecek 8.817.199 TL nominal değerli hisselerin de halka arzı için gerekli işlemleri başlatmak için Sermaye Piyasası Kurulu'na başvurdu. Ayrıca İttifak Holding’in sahip olduğu 1.322.579 TL nominal değerli Adese Alışveriş Merkezleri Ticaret A.Ş hissesinin kısmen veya tamamen ek satış yolu ile satış ve/veya ödünç işlemine konu edilecek.

Adese’nin, 3500’ün üzerinde kişiye istihdam sağladığına değinen İttifak Holding CEO’su Ramazan Keser her ay 4,5 milyonun üzerinde tüketiciye hizmet verildiğinin altını çizdi. Keser, “Yatırımlarımıza devam ederek sürdürülebilir büyüme politikamızla ülke ekonomisine katkıda bulunmaya ve istihdam sağlamaya devam edeceğiz” dedi.

Holding’in Ocak-Haziran 2011 dönemi satış rakamlarına da değinen Keser, bir önceki yılın aynı dönemine göre toplamda yüzde 8,40 artış gösterdiğini belirterek konsolide cironun 401.413.058 TL olduğunu söyledi. İttifak Holding CEO’su Ramazan Keser yaptığı açıklamada toplam konsolide satış gelirlerindeki %8,40’lık artışı genel konjonktür dikkate alındığında önemli bir yükseliş olarak değerlendirdi.

Adese halka arz için SPK'ya başvurdu

Adese Alışveriş Merkezleri Ticaret A.Ş, 8,8 milyon lira tutarında, halka açılma yoluyla hisse senedi ihracı için Sermaye Piyasası Kurulu'na (SPK) başvuruda bulundu.

SPK'nın 12-16 Eylül tarihlerini kapsayan Haftalık Bültenine göre, şirketin nakit olarak artırılacak 8 milyon 817 bin 199 lira nominal değerli paylarının halka arz yoluyla satılması, ayrıca fazla talep gelmesi halinde şirket ortaklarından İttifak Holding A.Ş'nin sahibi bulunduğu paylardan 1 milyon 322 bin 579 lira nominal değerli payların ek satışa konu edilmesi planlanıyor.

Balıkesir Elektromekanik Sanayi Tesisleri A.Ş, 1 milyon 662 bin 120 lira tutarında bedelli ve 1 milyon 662 bin 120 lira tutarında iç kaynaklardan karşılanmak üzere bedelsiz hisse senedi ihracı için Kurul'a başvurdu.

50 yıl öncesinin fiyatlarına döndü!

Migros firması, Coca-Cola, Ülker, Arko’nun da aralarında bulunduğu birçok markanın ürününü 50 yıl önceki ambalaj ve fiyatla satışa çıkarıyor.
Migros Türkiye’de kuruluşunun 57’inci yılını ilgi çekici bir projeyle kutluyor. Bugün başlayacak olan ve iki hafta sürecek ‘nostalji’ uygulamasıyla, şirketin köklü birçok markayı 50 yıl önceki tasarım ve fiyatlarıyla yeniden tüketicilerle buluşturuyor.
Nostalji akımının gıda perakendesindeki ilk uygulaması olarak adlandırılan proje ile geçmişin özel ambalajlı ürünlerini bugünün çağdaş perakende mağazacılık uygulamalarıyla tekrar tüketicinin karşısına çıkardıklarını bildiren Migros grubu, seçilmiş mağazalarında konumlandıracağı Migros satış kamyonları ile tüketiciye nostaljik alışveriş deneyimi yaşatacağını açıkladı.

Et ve Balık Kurumu 44 bayilik daha verecek

Et ve Balık Kurumu (EBK) Genel Müdürlüğü, İstanbul, Ankara, Bursa ve Eskişehir için yeni franchising başvuruları alacak.
Başvuruları uygun görülmeyen veya tamamlanamayan İstanbul'da Beşiktaş, Sarıyer, Maltepe, Tuzla, Başakşehir, Sultanbeyli ve Arnavutköy ilçeleri, Ankara'da Çankaya ilçesi Yıldız semti ile Eskişehir ve Bursa'da yeni franschising başvuruları alacak. Bayilik almak isteyen yatırımcılar, söz konusu mağazalar için 17 Ekim 2011 tarihi, mesai bitimine kadar başvuruda bulunacak. Kurum, mağaza olabilecek yerler için gıda maddelerinin yoğun satılabileceği, ana cadde ve bulvar üzerinde, insan hareketinin fazla olduğu, 80 metrekare ve üzeri özelliklere sahip başvuruları değerlendiriyor. Başvurular, 50 lira karşılığında alınacak dosya ile EBK Genel Müdürlüğü'ne yapılacak.

Oyuncak için potansiyeli gördü, Türkiye’yi de yatırım gündemine aldı

Transformers, Monopoly, Tabu, Jenga, Playskool gibi markaları bünyesinde bulunduran oyuncak üreticisi Hasbro’nun Güney Avrupa Başkanı Pierre Laura, dünya ve Avrupa’daki işlerini Türkiye vasıtasıyla büyüteceklerini söyledi. Laura, “Türkiye’de yatırım yapmak istiyoruz. Ülkede pozitif bir trend var. Üretime olumlu bakmamak için neden yok” dedi.

Türkiye’de potansiyel var
Oyuncakta Batı Avrupa ülkelerinin doygunluğa ulaştığına dikkat çeken Laura, şunları söyledi: “Brezilya, Rusya ve Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde potansiyeli görüyoruz. Türkiye büyük potansiyele sahip. Örneğin, İstanbul’a ne zaman gelsem yeni bir alışveriş merkezi görüyorum. Türkiye’de bu alanda güçlü yerli bir marka da bulunmuyor.”
Ortadoğu’da merkez olacak
Laura, genç nüfusu, hızlı büyüyen ekonomisi ve stratejik konumuyla Türkiye’nin Hasbro için önemli ve gelecek vaat eden bir pazar olduğunu vurguladı. Laura, “Türkiye’nin bölgedeki gücüne inanıyoruz. Bu bağlamda Hasbro Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgeleri de daha kapsamlı yatırım yapmak ve gelişirmek üzere Türkiye’ye bağlanıyor” diye konuştu.

Türk moda sektörü CPI’da çıtayı yükseltti

2023’e kadar yurt dışında 20 bin mağaza ile 20 milyar dolar perakende geliri elde edilecek

Moda fuarcılığının yeni markası Collection Premiére İstanbul (CPI) vizyonunu hazır giyim perakende sektörünün dünya hedeflerine odakladı.

CNR Holding Fuarcılık Grup Başkanı Ali Bulut: "CPI Fuarları ile Cumhuriyetimizin 100. Yılında, yurtdışında 20.000 mağaza adedine ulaşmayı hedefleyen Türk hazır giyim ve moda sektörünün tüm dünyada önünü açmayı hedefliyoruz.” dedi.

McDonald’s Genel Müdürü oldu, paspas yaparken 8 çizdi

McDonald's'ın yeni Türkiye Genel Müdürü Dilek Başarır, “Göreve eğitimle başladım. Restoranlarda paspas bile yaptım. Paspasın 8 çizerek yapıldığını öğrendim” dedi.

ANADOLU Holding’e bağlı McDonald’s Türkiye’nin Genel Müdürlüğüne Efes Türkiye Pazarlama Direktörü Dilek Başarır atandı. Başarır’a görevi devreden Hakan Serim, McDonald’s sistemi içinde bir görev alacağını söyledi. Dilek Başarır ise, “McDonald’s’ı yönetmek için şu anda eğitimlerim sürüyor. Bu dönemde Hakan Bey bana destek olacak. Eğitime restoranlarda paspasla başladım. Paspası sekiz çizerek yapmak gerektiğini öğrendim” dedi.

Karaca porselen mağazaları yenilendi...

640 m2 ile Türkiye ve dünyada bir ilk olan ‘Karaca Porselen Konsept’ mağazası Ankara Gordion’da açıldı
 
Türkiye genelinde seçkin alışveriş merkezlerinde bulunan 55 Karaca Porselen mağazası hem dekorasyon hem ürün çeşitliliği açısından yenilendi aynı zamanda m2 olarak büyüdü.
Mağaza zincirine eklenen 640 m2 ile konsept bir mağaza olan Ankara Gordion’da açılan ‘Karaca Porselen Konsept’ mağazası ise şimdiye kadar görülmemiş tarz ve dekorasyonda. Bir yaşam alanı halinde tasarlanan mağazada hem keyifle alışveriş yapabilir, hem en son mufak trendlerini görebilir, hem de yemek okulunda farklı yemekleri uygulamalı olarak öğrenebilirsiniz.

ONUR Uzunköprü mağazası açılıyor

çılış 29 Eylül 2011 Perşembe günü saat 11.00'de gerçekleşecek
 

Rusya’da alışveriş merkezleri rekor kırabilir

Rusya’da, tüketicilerin alışverişlerini artırmasıyla birlikte, inşa edilecek alışveriş merkezi sayısının rekor kıracağını belirtildi


Ülkede yılın ilk yarısında 400 bin metre kareyi kapsayacak şekilde, dokuz adet alışveriş merkezi haberi tamamlandı. New York merkezli bir emlak araştırmaları şirketi, geçen yıl bunun yarısının bile inşa edilmediğini belirtti.

AVM kiralarında TL-dolar pazarlığı

AVM'lerde kira maliyetlerinin yüzde 25 artması, TL pazarlığını yeniden gündeme getirdi. Ancak AVM'ler dövizde ısrar ediyor.

Dövizdeki dalgalanma nedeniyle kira maliyetleri yüzde 25 artan alışveriş merkezi kiracıları isyan ediyor. Markalar “Kirada TL’ye dönelim” talebiyle son dönemde sık sık AVM yatırımcılarının kapısını çalıyor ancak istedikleri yanıtı alamıyor. AVM yatırımcılarıyla son dönemde çok sık görüştüklerini belirten Birleşik Markalar Derneği (BMD) Yılmaz Yılmaz, “TL önerimizi sürekli dile getiriyoruz ancak dövizle fonlandıkları için TL’ye dönmek istemiyorlar” dedi. Yılmaz’a göre, artık kazananı olmayan bir oyuna dönüşen kiraların TL ile düzenlenmesi gerekiyor. 87 AVM yatırımının bulunduğu İstanbul’da ortalama metrekare kiraları 35 dolar.

AMPD Perakende Endeksi Ağustos sonuçları açıklandı

Organize perakende sektörü ciroları Ağustos 2011’de aylık %5 artış gösterdi.
Organize Perakende Ciroları
Organize perakende sektörü ciroları Ağustos 2011’de aylık %5 artış gösterdi. Yıllık bazda değişim de %6 oldu. 2010 yılı Ağustos ayındaki yıllık ciro gelişimi ise %8 olmuştu.


A101 Fırsat Ürünleri(29 Eylül 2011) İndirim Broşür Listesi

A101 marketlerinde fırsat ürünleri devam ediyor. 29 Eylül 2011 Perşembe gününden itibaren A101 market mağazalarında indirimli ürünler satışa sunulacaktır. Lisanslı Yazı Tahtası 24.95 TL fiyatla ve Ülker Coco Pops Kakolu Kremalı Buğday Pipet 12′li 2.45 TL fiyatındadır.

A101 Fırsat Ürünleri(29 Eylül 2011) İndirim Broşür Listesi

Bim Aktüel Ürünler (30 Eylül 2011) İndirim Broşürü Listesi

Bim Aktüel Ürünler
Bim marketlerde aktüel ürünler fırsatı devam ediyor. Bu hafta 30 Eylül 2011 Cuma günü satışa sunulacak aktüel ürünler listesini ve inserti aşağıda bulabilirsiniz. Casıo QR 100 Digital Fotoğraf Makinesi 179 TL fiyatla satışa sunulacak, Bim 30 Eylül 2011 Cuma İndirimli Ürünler

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik