25 Temmuz 2011 Pazartesi

Koton’un yüzde 20’si için ‘büyük fonlar’ devrede

Perakendede hazır giyim pazarının yerli oyuncusu Koton’un yüzde 20’si için üç fon devrede. Pazarlığı yürüten isim ise yatırımcı liginin yerli oyuncusu Ventura Partners.

Mayıs ayı sonunda İspanya’nın Barcelona kentinde yapılan perakendeciler zirvesinde Abdullah Kiğılı “markasının peşinde yabancı fonların” olduğunu söylemişti. O toplantıda Collezione’nin sahibi Ekrem Akyiğit de bir fonla görüşme halinde olduğunu duyurmuştu.

Geçen hafta YKM’nin yüzde 63’ü için dünyanın önde gelen fonlarının talip olduğu haberi gelmişti. Sektörde fonlarla görüşen son isim ise Koton. Gülden Yılmaz ve eşi Yılmaz Yılmaz’ın 1988 yılında Kuzguncuk’ta küçük bir sokakta başlayan girişimi bugün 24 ülkede 76 mağazaya ulaşan 500 milyon doların üzerinde cirosuyla iddialı bir marka.

Aktüre operasyonu

İşte bu markanın yüzde 20’si için şu anda üç fon devrede. Bu kez yüzde 20’lik kısmın pazarlığını yürüten “uluslararası bir aracı kurum” değil. Türkiye’den sektörün yakından tanıdığı bir isim bu pazarlığı yürütüyor. O isim Ventura Partners’dan Şenol Aktüre. Koton’un taliplilerine gelince. Aslında onları teklif verdiği diğer markalardan da mesela son olarak YKM teklifinden de biliyoruz. Bu fonlar Bridgepoint ki TÜVTÜRK’ün yüzde 33’ünü almıştı. Qinvest Katarlı bir fon. Bir de 128 milyar dolarlık aktife sahip iddialı ABD’li bir fon da Koton’un peşinde. Bu fon Blackstone.

İşte markanın başarı hikâyesi

25 metrekarelik mağaza ihraç fazlası giysileri satarken 260 mağazalık zincire dönüşen Koton bir başarı hikayesi. 1995 yılında atölye tutup imalata başladılar. Koton konseptli ilk mağaza İstanbul Profilo’da açıldı. Ardından franchise vermeye başladı. 8 yıl sonunda ilk yurt dışı toptan satış mağazası Almanya’nın Münih kentinde faaliyete geçti. Bugün büyük bedenden deniz koleksiyonuna, aksesuardan çocuk giyimine, parti koleksiyonundan ev kıyafetlerine farklı segmentler var.
Koton 2008 yılında Winmax adlı ikinici bir mağaza konsepti daha yarattı. Markanın çıkış noktası ucuz yabancı markalara karşı rekabet etmek olarak açıklanmıştı.

Kaynak | Eylem Türk | Milliyet

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik