29 Haziran 2011 Çarşamba

Discount Marketlere Örnek:Lidl

Alman discount market zinciri Lidl’ın dünya çapında 8 bin şubesi bulunuyor. Firmanın tam ismi Lidl Stiftung & Co. KG. Lidl aslında Schwarz holding yapısındaki şirkete ait. Bu şirket aynı zamanda Handelshof ve Kaufland zincir marketlerinin de sahibi.

Lidl, en büyük rakibi Aldi ile benzer konseptte kurulmuş bir market zinciri. 1930’larda Schwarz ailesi tarafından kurulmuş olsa da bugünkü haline benzeyen ilk dükkânın kurulduğu yıl 1973’tü. 1930’da meyve toptancısı Josef Schwarz’ın Südfrüchte Großhandel Lidl & Co. firmasına ortak olmasıyla başlayan süreç firmanın giderek büyümesi ve güçlenmesiyle devam etti. 1977 yılına gelindiğinde şirketin yönetimi Josef Schwarz’un oğlu Dieter Schwarz’da iken, Schwarz-Gruppe, discount marketler, daha büyük supermarketler ve cash and carry marketler üzerine odaklanmaya başladı. İlk Lidl discount market 1973 senesinde, aynı ülkede faaliyet gösterdiği Aldi discount marketinin konseptini kopyalayarak kuruldu. 1977 yılına gelindiğinde Lidl zincir marketleri 33 discount marketle hizmet veriyordu. Şu anda ise 20’yi aşkın ülkede faaliyet gösteren bir zincir...
Lidl giderek büyür ve güçlenirken, iş ve işçi sendikaları Lidl’ın uyguladığı personel politikalarını eleştiriyor. Çalışanlara kötü muamele yapılması, çalışma saatlerinin fazla olması gibi konular nedeniyle Lidl marketleri eleştiri oklarına hedef oluyor. Avrupa’daki standartlara ve Avrupa’nın personel politikalarına uygun olmamakla suçlanıyor. “Schwarz Perakende Firmasının Kara Kitabı” adlı yayın da bu konuyu aydınlatıyor. İngiltere ve İrlanda’da çalışanlarının sendikalara katılmasına izin vermemesiyle de tepki çekiyor.

Lidl, Aldi’den daha fazla “her gün düşük fiyat” bazlı promosyon kullanıyor ve müşteri trafiğini artırmak için gıda dışı ürün promosyonları yapıyor. Lidl’ın ürün kalem sayısı (SKU) Aldi’den daha geniş. Bin 200 ürün arasında daha fazla markalı ürün var. Lidl ayrıca tedarikçiler üzerindeki baskısı ile meşhur, tüketici taleplerine daha hızlı reaksiyon veriyor. Lidl’ın cirosu 2008 yılı itibarıyla 59 milyar Euro olarak açıklandı.

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik