Sosyal medya pazarlama dünyasında Facebook ve Twitter en etkin aktörler. Fakat Pivot Conference'da yürütülen araştırmaya göre; YouTube, LinkedIn ve Foursquare önümüzdeki yıl reklamlara ağırlık vererek bu dünyada daha net bir yere sahip olacaklar.
Araştırmada, şirketlerin üçte ikisi sosyal medyayı çoktan kullanmaya başladıklarını belirtirken, yüzde 18'i önümüzdeki yıl sosyal medya kampanyası hazırlamayı düşündüğünü dile getiriyor. Sosyal medya kampanyalarının başarısı konusunda ise henüz bir açıklık yok. Sosyal medyada reklam yapanların yüzde 54'ü kampanyalarının başarısıyla tatmin olduğunu belirtiyor.
Araştırmaya katılanların yüzde 93'ü Facebook'da bir kampanya üretmiş, yüzde 78'i ise Twitter'da.
Araştırma Youtube, LinkedIn ve Foursquare'da reklam yayınlamak için yapılan harcamanın arttığına dikkat çekiyor. Araştırmaya katılanların yüzde 20'si önümüzdeki yıl bu platformlarda reklam yapmayı planladığını belirtmiş.
Araştırmaya katılanların yüzde 50'sinden fazlası MySpace, Meebo, Gowalla, Mylife ve Tagged'da asla reklam yapmadıklarını ve yapmayı planlamadıklarını dile getirmiş.
Araştırmanın en önemli bulgularından biri şirketlerin artık Facebook ve Twitter dışındaki sosyal mecralarda da reklam yapmaya yöneldiklerini göstermesi. Yukarıda eMarketer'dan alınan grafikte Foursquare'ın verileri bu noktada dikkat çekici.