29 Haziran 2011 Çarşamba

Soft discount nedir?

Hard discount’lar PL üzerine iki sebepten yoğunlaşır. Bunlardan ilki düşük maliyet, dolayısıyla düşük fiyata kaliteli ürün satabilmelerine olanak tanımasıdır. İkinci neden ise; PL’in hard discount marketlere tedarikçiler konusunda sağladığı esnekliktir. Bu sayede marketler tedarikçileri kolaylıkla değiştirme imkânı bulurlar zira discount marketler PL’lerin sadece sahibidir, üreticisi değil. 
 
Soft discount’lar, hard discount’lar kadar çok bilinmiyor çünkü birbirlerinden ayrıldıkları sadece birkaç nokta var. Temel prensipler ikisi için de aynı. Bu yüzden ikisi de discount kategorisinde değerlendirilir. Buna karşın soft discount’larda PL’lerin payının bir nebze daha az olduğu söylenebilir. Bunun sebebi PL’lerin avantaj ve dezavantajlarından ziyade diğer markalara da yer verme isteğidir. Soft discount’lar, hard versiyonlarına nazaran daha geniş bir ürün yelpazesi sunmayı amaçlarlar. Bu yüzden de Lidl marketi Aldi’ye göre bir parça daha “soft” sayılabilir ama temel noktalar benzer olduğundan bu marketler arasında çok keskin bir ayrıma gitmek çok da doğru olmayabilir. 
 
Soft discount’lar raf ve ürün düzenlemelerine, ürün çeşitliliğine hard versiyonlarına nazaran biraz daha önem verseler de örneğin bir Tesco gibi olmaları beklenemez. Soft veya hard hiçbir discount market, Tesco gibi içerisinde cafe gibi yerler barındırmaz. Amaç, müşterinin mümkün olduğunca çabuk alışverişini yapması ve gitmesidir.

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik