29 Haziran 2011 Çarşamba

Perakendeciler Tedarikçileri Nasıl Seçiyor?

Tedarikçi şirketler, ya kendileri direkt olarak bu dev zincirlerle iletişime geçiyor ya da devler onları keşfediyor. Hazırlanan ürün kataloguyla alım ofislerine başvuran tedarikçilerin, şirket bilgileri ve ürün grupları incelendikten sonra, 3 kademeli bir prosedür uygulanıyor.

İlk kademede, tespit edilen şirketler ziyaret ediliyor, daha sonra ön teknik denetim ve uygunluk değerlendirmeleri yapılıyor. Son olarak da konularında uzman denetim şirketleri tarafından tanımlanan etik ve teknik denetimler gerçekleştiriliyor. Tüm bu kademelerde olumlu sonuçlar elde edilmesi durumunda tedarikçilerle çalışılmaya başlanıyor.
Zincir marketlerin hemen hepsinde olmazsa olmaz dediği kriterler var. Öncelikle zincire girmek isteyen şirketin bir pazarlama bütçesi sunması, mağazaların satın alma departmanlarıyla irtibata geçip, sözleşme yapmaları gerekiyor. Sözleşme koşullarına harfiyen uyulması çok önemli bir koşul.

Perakendecilikte marka haline gelmiş şirketler, ürünün fiyatının yanında pek çok kriteri göz önünde bulunduruyor. Mesela şirketlerin büyük bir çoğunluğu görüşmelerde kalite kontrol süreçleri ve ticari koşullar üzerinde yoğunlaşıyor. Her zincirin ödeme vadesi de değişik. Ödemeler genel olarak 70 – 90 gün arasında değişiyor.

Tabii, şirketlerin üretim hızı, malı zamanında gönderip göndermeyecekleri ve kalite diğer önemli unsurlardan bazıları. Bir de uygun bir fiyat politikası tercih ediliyor.

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik