Bu devlerle çalışabilmek için öncelikli adımı genellikle tedarikçilerin atmaları gerekiyor. Yani tedarikçilerin proaktif olanları tercih ediliyor. Sezona ve talebe göre tedarikçi sayılarının değişiklik gösterebiliyor.
Öte yandan Türkiye’de son yıllarda mal alımında değişen bir trend gözleniyor. Tedarikçilere göre dev zincirlerin Türkiye’den mal alımlarında düşük adetler ve çoğalan modeller dönemi başladı. Çünkü pazarlama açısından daha fazla çeşit ürün ve daha az mal, esnek bir çalışma ortamı yaratıyor. Türkiye’nin Avrupa’ya olan yakınlığı ve Türk tedarikçilerin hızlı üretimleriyle çeşit sunabilme özellikleri sayesinde zincir marketlere kolaylıkla mal satabildikleri söyleniyor.
Bu hızlı sirkülasyonda, yeni desenler ve çeşitlerin numuneleri alım ofislerinde inceleniyor. Bu ürünler gerekirse yurt dışındaki merkezlere gönderiliyor. Merkezler, diğer ülkelerdeki satın almacıları davet ediyor. Ve ortak bir kararla herkes siparişini veriyor.
Zincir marketlere mal vermenin ne iyi yollarından biri de uygun fiyat. Ancak fiyat ve kalite ilişkisini iyi bir dengeye oturtmak gerekiyor. Fakat kırmak, kaliteden ödün verilerek yapılıyorsa, o zaman istikrarlı bir ticaretten söz etmek mümkün olmuyor.
Popüler Yayınlar
-
Hard discount’lar PL üzerine iki sebepten yoğunlaşır. Bunlardan ilki düşük maliyet, dolayısıyla düşük fiyata kaliteli ürün satabilmelerine o...
-
“Yüksek indirim" olarak açıklanabilecek bu felsefeyle, 1929 buhranından sonra ABD merkezli olarak doğan süpermarketçilik anlayışının gü...
-
Bim Market'leri her hafta düzenlemiş olduğu Aktüel Ürünler kampanyası Yoğun ilgi görmeye devam ediyor. Bim Market Her hafta Cuma gününde...
-
Perakende sektöründe kullanlılan terimler ve anlamları. 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( F...
-
Perakende de sık kullanılan kelimeler 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( Fiyat), Pr...