Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, Sabancı'nın perakende sektörünü ana iş alanlarından biri olarak gördüğünü ve bu alanda büyümeye devam edeceklerini belirterek, bin mağaza sayısına 11 yılda geldiklerini, ancak 2 bin mağazaya
Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, Sabancı'nın perakende sektörünü ana iş alanlarından biri olarak gördüğünü ve bu alanda büyümeye devam edeceklerini belirterek, bin mağaza sayısına 11 yılda geldiklerini, ancak 2 bin mağazaya ulaşmak için bir 11 yıl daha beklemeyeceklerini dile getirdi. Dinçer, "Tahmin ediyorum, birkaç yıl içerisinde 2 bininci, daha sonra da 3 bininci mağaza sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Hedefimiz öncelikle henüz olmadığımız bölgelerden başlayarak yakın bir gelecekte tüm Türkiye'yi kapsamak" dedi. İSTANBUL (ANKA) - Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, Sabancı'nın perakende sektörünü ana iş alanlarından biri olarak gördüğünü ve bu alanda büyümeye devam edeceklerini belirterek, "Türkiye'de 200 binin üzerinde perakende noktası var. Bunun içinde organize olmayan perakende sektörünün de önemli bir yeri bulunuyor. Bu nedenle modern perakende için daha gidilecek önemli bir potansiyel var. Hedefimiz öncelikle, henüz olmadığımız bölgelerden başlayarak yakın bir gelecekte tüm Türkiye'yi kapsamak" dedi.
DiaSA'nın bininci mağazasının açılışı dolayısıyla düzenlenen ve Dia Grbunun üst düzey yetkililerinin de katıldığı basın toplantısında konuşan Haluk Dinçer, Sabancı ve Dia'nın 11 yıl önce elele vererek güçlerini birleştirdiğini ve DiaSA markasını yarattığını söyledi. Dinçer, 2004 yılında göre geldiğinde yaklaşık 200 civarında mağazaları ve bir tane depolarını bulunduğunu, yılda 40 market açtıklarını kaydetti. O zamanlar ilk defa franchise modeline başladıklarını dile getiren Dinçer, DiaSA'nın bugün geldiği noktada bin mağaza sayısına ulaştığını ve Türkiye'nin beş ayrı noktasında depoları bulunduğunu kaydetti. Dinçer, Güneydoğu Anadolu'ya da ulaştıklarını ve Diyarbakır, Urfa, Batman ve Mardin'de de mağazaları bulunduğunu ifade ederek, "Bugün DiaSA'nın bininci mağazasını açıyoruz. Türkiye'de organize perakendenin halen muazzam bir büyüme alanı olduğuna inanıyoruz. Organize perakende, Türkiye'nin büyük sorunlarından olan kayıt dışı ekonomiye karşılık da çok önemli bir güç. Bu noktada organize perakende yatırımlarında yaşanacak artış büyük önem taşımakta. Biz de Sabancı olarak bu konuda çok çalışıyoruz" diye konuştu. Bin mağaza sayısına 11 yılda geldiklerini, ancak 2 bin mağazaya ulaşmak için bir 11 yıl daha beklemeyeceklerini dile getiren Dinçer, "Tahmin ediyorum, birkaç yıl içerisinde 2 bininci, daha sonra da 3 bininci mağaza sayısına ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.
-"PERAKENDE BİZİM ANA İŞ ALANLARIMIZDAN BİRİ"-
Türkiye ekonomisi ciddi bir büyüme süreci içinde olduğunu ve bu süreçte perakende sektörünün de önemli bir rolü olduğunu vurgulayan Dinçer, "700 milyar dolarlık GSYİH içinde perakende sektörü 140 milyar dolarlık rakamla yüzde 20'lik bir paya sahip. Bu da ekonomik büyüme ve özel tüketim açısından önemli bir rolü olduğunu gösteriyor" dedi. Sabancı olarak perakendeyi ana ve stratejik iş alanlarından biri olarak gördüklerini belirten Dinçer, "Perakende de oldukça iddialıyız. Bu iddiamız bugün de sürüyor. Portföyümüzde üç şirket var. Biz Diasa'yı indirim market kategorisinde konumladık. Bizim işimiz sadece market açmak değil, tüketicinin ihtiyaçlarına göre kendimize şekil vermek, konumlamak. Marketlerimizin 320 tanesinde franchise dediğimiz iş ortaklarımız var" diye konuştu.
Toplantıda soruları da yanıtlayan Dinçer, Ülker'in de indirim market sektörüne girmesine yönelik bir soruya, "Ülker bizim aynı zamanda tedarikçimiz. Biz tüketicilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini raflarımıza yansıtmak zorundayız. İki konu ayrı yönetilmesi gereken bir konu. Bu dünyada ilk defa olmuyor" şeklinde yanıt verdi.
Dia Grup CEO'su Ricardo Curras da bu soruya başka ülkelerde benzeri durumlar olduğunu söyleyerek, "Dia'nın faaliyet gösterdiği başka ülkelerde de benzeri durumlar yaşandı. Biz bu ilişkiyi gayet başarılı bir şekilde yönetmeyi biliyoruz" dedi.
-"TÜRKİYE BİZİM STRATEJİK ÖNCELİĞİMİZ, YATIRIMLARIMIZ ARTARAK SÜRECEK"-
Curras, 3 kıtada 7 ülkede faaliyet gösteren, 10.5 milyar Euro satış geliri olan ve 6 bin 373 mağazasında 47 bin 817 çalışanı bulunan uluslararası bir grup olduklarını söyledi. Curras, gelecek yıl 350 milyon Euro'ya yakın yatırım yapmayı düşündüklerini açıkladı. Dia'nın bir perakendeci olduğunu ve her zaman müşterilerin ihtiyaçlarına cevap verecek ürün sepeti ile en iyi kalite - fiyat ilişkisini sağlamak için çalıştıklarını belirten Curras, "Bu bizim taahhüdümüzdür. Çalıştığımız tüm ülkelerde bu bizim prensibimizdir" dedi. Dia markasının, stratejik dayanaklarından biri olduğunu ifade eden Curras, "Dia markalı ürünler, toplam satışlarımızın yüzde 50'sini oluşturuyor. 2010 yılında, 5 milyar Euro'dan fazla Dia marka ürün sattık. Diğer ülkelere baktığımız zaman da Dia markaları ürünlerin çok satıldığını ve tutulduğunu görüyoruz" diye konuştu. Curras, Türkiye'nin yatırımlar açısından stratejik bir ülke olduğunun da altını çizerek " Her yıl ortalama 30 milyon Euro yatırım yapıyoruz. Önümüzdeki yıllarda da bu artarak devam edecek" açıklamasını yaptı.
-"SABANCI İLE MÜKEMMEL UYUM İÇİNDEYİZ"-
Curras, Türkiye'de ise 1999 yılında Sabancı ile olan güçlü ortaklıkları sayesinde bugün bininci mağazayı açtıklarını vurgularken, Türkiye'nin, kendileri için ana stratejik ülkelerden biri olduğunun, yüksek büyüme potansiyeli dolayısıyla büyük önemi bulunduğunun altını çizdi. Curras, "Türkiye'de, önümüzdeki yakın gelecekte daha da güçlenebileceğimizi, hem güçlü, hem karlı bir işletme olacağımıza inanıyoruz. Türkiye ekonomide hızlı bir büyüme hızına ve 18 milyon genç nüfusa sahip. O nedenle Türkiye, bizim de stratejik önceliklerimizden biri" dedi. Türkiye'nin, Dia'nın franchise verdiği ikinci ülke olduğunu açıklayan Curras, "Mağaza sıralamasında üçüncüydük, ancak bugün ulaştığımız bininci mağaza sayısı ile ikinci sıraya geldik. Bu rakamlar, Türkiye'nin bizim için ne kadar önemli olduğunu kanıtlıyor ve bizim portföyümüzdeki ülkeler arasında da çok önemli bir yeri bulunuyor" ifadelerini kullandı.
Curras, Sabancı ile ilişkilerini değerlendirirken de "Stratejik bakış açılarımız ve ortak anlayışta fevkalade bir uyum içindeyiz. Başka ülkelerde de bu tür ortaklıklarımız var. Ancak Sabancı ile başından beri devam ortaklığımızdan gerçekten gurur duyuyoruz. İçimiz çok rahat. Bu ilişkinin gelecekte de devam etmesini diliyoruz" dedi.
Curras, genel olarak organik bir büyüme yaklaşımı içinde olduklarını, ancak karşılarına çıkan fırsatları da her zaman ayrıntılı olarak inceleyeceklerini söylerken, "Dia olarak öncelikle mevcut pazarlarda güçlü büyümeye odaklandık. Brezilya, Arjantin, Türkiye gibi büyük ülkelere yönelik güçlü bir büyüme programımız var. Bu nedenle kaynaklarımızı yeni pazarlara açılmaktan ziyade mevcut ve güçlü olduğumuz pazarlara odaklandırmayı tercih ediyoruz" dedi.
-"YENİ BÖLGELERE DE GİRECEĞİZ"-
Toplantıda konuşan DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza ise, 2011 yılında da yatırımlarına devam eden DiaSA'nın, tüm Türkiye'de yeni mağazalarını faaliyete geçirmek için çalışmalarını hızlandırdığını, Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu ve Güneydoğu Anadolu'nun yanı sıra diğer bölgelerdeki tüketicilere de ulaşmayı hedeflediklerini, yıl sonuna kadar mağaza sayısını daha da artırmayı planladıklarını ve hem francihe hem de kendi mağazaları olarak Türkiye çapında genişlemeye devam edeceklerini söyledi. Fernando Gonzalez Somoza şu bilgileri verdi:
"DiaSA olarak müşterilerimize daha modern bir mağaza konsepti ile tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri geniş ürün yelpazesi sunuyoruz. Fiyat, kalite ve yakınlık DiaSA'yı oluşturuyor. 700'den fazla Dia marka ürünü ile en çok market markalı ürün sunan indirim marketi olarak toplam 200 bin metrekareye yakın satış alanına sahibiz. 1999'dan bu yana 200 milyon TL'yi aşan yatırım, 5 lojistik platform ve 58 bin metrekare lojistik alan oluşturan DiaSA, 33 şehirde 50 milyon kişiye hizmet veriyor. Bu rakam Türkiye nüfusunun yüzde 70'ini oluşturuyor. Her yıl 120 milyondan fazla müşteri DiaSA'yı ziyaret ediyor."
Somoza et-tavuk, meyve sebze gibi ürünlerden oluşan çok geniş bir taze ürün ağı sunduklarını belirterek, sadakat programı çerçevesinde ise Club DiaSA Kart programı kapsamında 2 milyon kart sahibi bulunduğunu, Temmuz ve Ağustos ayı süresince de 10 milyon kupon dağıtmayı hedeflediklerini kaydetti.(ANKA)
(NÇ/ÖMR)