20 Temmuz 2011 Çarşamba

DiaSa 1000'inci mağazasını açtı

Dia Grup Üst Yöneticisi (CEO) Ricardo Curras, Sabancı Grubu ile işbirliği sayesinde Türkiye’nin Dia için ana stratejik ülkelerden biri olduğunu belirterek, "Yakın gelecekte daha da güçleneceğimize inanıyorum" dedi.

DiaSa’nın Türkiye’deki 1000. mağazasının Kozyatağı’nda açılışı dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Curras, Dia’nın Türkiye pazarına bağlılığını kanıtladığını belirterek, büyüme stratejilerinde Türkiye’nin önemli olduğunu söyledi.

7 ülkede faaliyet gösteren Dia’nın kendini kalite ve fiyat konularına adadığını ifade eden Curras, grubun 10,5 milyar avro satış geliri ve 6 bin 373 mağazası bulunduğunu bildirdi.

Bu yıl 350 milyon avro yatırım planları bulunduğunu belirten Curras, Türkiye’ye de her yıl 30 milyon avro yatırım yaptıklarını bunun önümüzdeki yıllarda artarak devam edeceğini söyledi.


Dia markalı ürünlerin firmanın stratejik dayanak noktalarından biri olduğunun altını çizen Curras, toplam satışlarının yüzde 50’sini Dia marka ürünlerin oluşturduğunu, bu ürünlerin satış değerinin ise 5 milyar avrodan fazla olduğunu kaydetti.

Türkiye’de 1999 yılından bu yana Sabancı Grubu ile güçlü bir ortaklıkları bulunduğunu ifade eden Curras, "İşbirliğimiz sayesinde Türkiye bizim için ana stratejik ülkelerden biri oldu" dedi.

Tüm Dia ülkeleri arasında Türkiye’nin mağaza sıralamasında üçüncü, franchise sıralamasında ise ikinci sırada yer aldığını belirten Curras, Türkiye’nin taşıdığı yüksek potansiyel dolayısıyla Dia için önemli olduğunu anlattı.

Curras, "Yakın gelecekte daha da güçlenebileceğimize inanıyoruz" dedi.

Gazetecilerin Sabancı Grubu ile ortaklıklarına ilişkin sorusu üzerine üzerine, iki grubun ortak anlayışla hareket ettiğini belirten Curras, "Ortaklığımızla gurur duyuyoruz. İçimiz çok rahat. Bu ortaklığı gelecekte de sürdürebileceğimizi düşünüyoruz" dedi.

Dia’nın global büyüme stratejisi konusunda ise Curras, organik büyüme stratejileri bulunduğunu, Türkiye’de bugün başka şirketlerle ilgilenmediklerini, ancak fırsatlar olduğu takdirde ayrıntılı olarak inceleyebileceklerini söyledi.

-"2 BİN MAĞAZAYA ULAŞMAK İÇİN 11 YIL DAHA BEKLEMEYECEĞİZ"-

Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer de 11 yıl önce yaratılan DiaSA markasının bir başarı hikayesi olduğunu, 7 yıl önce göreve geldiğinde 200 civarında mağazaya ve 1 depoya sahip olduklarını, bugün gelinen noktada 1000. mağazayı açtıklarını, 5 ayrı yerde depoları bulunduğunu söyledi.

Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine yayılan DiaSA’nın kendileri için gurur kaynağı olduğunu ifade eden Dinçer, "11 yılda 1000 mağazaya ulaştık. 2 bin mağazaya ulaşmak için 11 yıl daha beklemeyeceğiz. Birkaç yıl sonra 2 bininci mağazamızın kutlamalarını yapacağız" diye konuştu.

Türkiye ekonomisinin gelişimine dikkati çeken Dinçer, bu gelişiminde organize perakende sektörünün de önemli olduğunu hatırlattı.

Organize perakendenin gelişiminin kayıt dışı ekonomiye karşı büyük bir güç olduğunu anlatan Dinçer, Sabancı Grubu’nun da bu sektörde çok iddialı olduğunu, perakendeyi ana iş alanı olarak gördüklerini ve bu iddialarının bundan sonra da süreceğini kaydetti.

Dinçer, bin mağazanın 320’sinin franchise modeliyle işletildiğini bildirdi.

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Dinçer, tedarikçilerinden Ülker’in sektörde rakipleri olmasına ilişkin bir soru üzerine, "DiaSA olarak tüketicinin ihtiyaçlarını raflarımıza yansıtmak zorundayız. Tedarikçimizin perakende alanına girmesi ilk kez olmuyor. Eminim bu konu ayrı ayrı yönetilecektir" dedi.

Dinçer, mağaza hedeflerine ilişkin bir soruyu da "Kesin rakam veremiyoruz. Ancak DiaSA her üç yılda bir kendisini katlayacak şekilde büyüyor" dedi.

DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza ise DiaSA’nın müşterilerine daha modern bir mağaza konsepti ile tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek geniş ürün yelpazesi sunduğunu belirterek, fiyat, kalite ve yakınlığın DiaSA’yı oluşturan unsurlar olduğunu söyledi.

700’den fazla Dia markalı ürün ile en çok market markalı ürün sunan indirim marketi olarak toplam 200 bin metrekareye yakın satış alanına sahip olduklarını ve 1999 yılından bu yana 200 milyon lirayı aşan yatırım yaptıklarını bildiren Somoza, DiaSA’nın 33 şehirde yaklaşık 50 milyon kişiye hizmet verdiğini kaydetti.

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik