26 Temmuz 2011 Salı

Ramazan Harcamaları Artıyor

Ramazan'da harcamalar yüzde 20 artıyor, en çok kırmızı et alıyoruz.

Beş yılda Ramazan ayı boyunca hızlı tüketim ürünlerine harcadığımız para 2.3 milyar TL'den 4.5 milyar TL'ye çıktı. Ramazan boyunca yılın ortalama bir ayına göre yüzde 20 daha fazla harcama yaparken, en çok kırmızı ve beyaz et alıyor, gazlı içecek ve maden suyu içiyoruz.

Ramazan ayına sayılı gün kala, perakende sektörü hareketlenirken, Ipsos KMG'nin araştırmasına göre, son beş yılda Ramazan ayında yapılan hane tüketim harcamasının 1.5 kat arttığı ortaya çıkıyor. Türkiye'de her yıl Ramazan döneminde ortalama bir aya kıyasla hızlı tüketim ürünlerine yaklaşık yüzde 20 daha fazla para harcanırken, yılın geneline kıyasla et ürünleri daha fazla pay alıyor. Süt ve yağ ürünlerinin harcaması ise Ramazan'da düşerken, yılın geneline kıyasla payı en çok artan ürün gazlı meşrubat oluyor.


2008'DE TASARRUFA GİTTİK
2005 yılında Ramazan ayı boyunca hızlı tüketim ürünleri için 2.779 milyar TL harcama yaparken, bu rakam 2010 itibarıyla 4.486 milyar TL'ye ulaştı. Türkiye'de her yıl Ramazan döneminde ortalama bir aya kıyasla hızlı tüketim ürünlerine yaklaşık yüzde 20 oranında daha fazla para harcandığını belirten Ipsos KMG Genel Müdürü Kıvanç Bilgeman, 'Bu durum ekonomik krizin etkisiyle sade 2008'de değişmişti. Bir önceki yıl 3.370 milyar TL olan hızlı tüketim ürünleri harcaması 3.712 milyar TL'ye gerilemişti. 2010 Ramazan dönemindeki harcama ise genel trende paralel bir performans gösterdi ve yaklaşık yüzde 19 arttı' dedi.

HAZIR ÇORBA TÜKETİMİ PATLIYOR
Ramazan'da yılın geneline kıyasla et ürünlerinin daha fazla pay aldığını belirten Bilgeman, süt ve yağ ürünlerinin harcamasının ise gerilediğini belirtti. Geçen Ramazan'da beyaz et tüketimi yüzde 11 artarken, kırmızı etteki artış ise yüzde 59 oldu. Şarküteri ürünleri ise yüzde 10 geriledi. Hazır çorba da bu dönemde payını artıran ürünlerden oldu. Hazır çorbaların payı yüzde 56 artarken, makarna, puding, reçel, salça, margarin, tereyağ, peynir ve sütün tüketimi geriliyor.

İLK DURAK İNDİRİM MARKETLERİ
İndirim marketleri her yıl harcamanın önceki yıla göre daha yüksek olduğu kanal olurken, yerel zincirlerin ise 2009 yılında da görülen yükselen trendini devam ettiremediğini belirten Kıvanç Bilgeman, 'Tekil süpermarketlerin harcama trendi artmaya devam ederken, 2010 Ramazan döneminde bu kanalların harcamadan aldıkları pay yılın genelindeki paydan daha yüksek. Ayrıca bu kanalların harcamadaki payı 2009 Ramazan döneminin de üzerinde' diye konuştu.

Gazlı içecekle serinleyip maden suyuyla hazmettik
2010 Ramazan döneminde harcamadan ayrılan payın yıl geneline kıyasla en çok arttığı içecek kategorisinin önceki yıllarda olduğu gibi gazlı meşrubatlar olduğuna dikkat çeken Kıvanç Bilgeman, 'Gazlı içeceklerin payı yüzde 54 artarken, onu yüzde 53 ile maden suları izledi. Ardından ise su, meyve suyu ve ayran geldi' dedi. Bayram öncesi alımların etkisiyle Ramazan ayında hediyelik çikolata ve şeker payının da tavan yaptığını belirten, 'Dondurma da Ramazan'ın yaza denk gelmesiyle ön plana çıktı' dedi. Geçen yıl dondurmanın payı yüzde 84, hediyelik çikolatalar ise yüzde 259, şekerler ise yüzde 197 artmıştı.

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik