4 Temmuz 2011 Pazartesi

Yunan Fourlis, Intersport’a 80 milyon lira yatıracak

Yunan Fourlis Group ile 2005 yılından bu yana Türkiye’de Intersport’un ürünlerini satan Sporting Güngör A.Ş, Intersport Atletik A.Ş. adıyla yeni bir şirket kurdu. Türkiye’de 5 sene içinde 50 mağaza açmayı düşünen firma, toplam 80 milyon liralık bir yatırım yapacaklarını açıkladı

Yüzde 75’i Fourlis Group’a, yüzde 25’i de Sporting Güngör A.Ş’nin kurucusu Yarcan ailesine ait olan Intersport Atletik A.Ş, Türkiye’deki Intersport perakende ağını geliştirmek için franchise haklarını elde etti.


Intersport’un ürünlerini satmak için Sporting Güngör A.Ş. ile ortak şirket kuran Yunan Fourlis Group Başkanı Vassilios Fourlis, ekonomik olarak çok iyi bir yolda ilerleyen Türkiye’de ciddi bir pazar olduğunu belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türkiye’de 5 sene içinde 50 mağaza açmayı düşünüyoruz. Başta 20, sonra 60 milyon olmak üzere toplam 80 milyon liralık bir yatırım yapacağız. Türkiye’de olmaktan çok mutluyuz. İnsanlar ve pazarın potansiyeline çok güveniyoruz. Firmamızın 60’ıncı kuruluş yılını kutladık. 60 yıl boyunca organizasyonu 3 ayak üzerine kurduk. Saygı, verimlilik ve beraber hareket... Bu üç unsurla Türkiye’de de çok iyi işler yapacağımıza inanıyorum.”

43 ülkede faaliyette
1968 yılından bu yana işin içinde olduklarını, 43 ülkede faaliyet gösterdiklerini, 5 bin 320 mağaza ile hizmet verdiklerini ve 10 milyar Euro gelirleri olduğunu söyleyen Intersport International CEO’su Franz Julen, şöyle konuştu: “Birçok Avrupa ülkesinde pazar lideri ve pazarın yüzde 20’sine hakimiz. Intersport franchise yöntemiyle çalışıyor. 5 bin 320 satış noktasının sahibi Intersport değil. Yaklaşık 1.5 milyar dolar pazar payına sahip olan özel markaları önemsedik. Mağazalarda yüzde 75 büyük markalara, yüzde 25 de kendi markalarımıza yer vermeyi düşünüyoruz. Şu andaki oran yüzde 70’e yüzde 30.”

Birleşmenin Türkiye’deki en büyük birleşme olacağını belirten Julen, şöyle konuştu: “İki ortak birbirlerine çok uygun düşüyorlar. Bir taraftan Yarcan ailesi var, şu ana kadar Türkiye pazarında mükemmel iş çıkardılar, pazarı, tüketiciyi ve lokasyonları biliyorlar. Fourlis Group, çok başarılı bir perakendeci. Aynı zamanda borsada kayıtlı bir firma... Yatırım yapmaya gönüllü. Harika bir birleşme. Fourlis çok güvenli, öngörülebilir bir partner. Diğer pazarlara, kültürlere ve tüketicilere saygı duyan bir partner. Bundan dolayı Intersport Türkiye için çok umutluyum. Harika büyük bir pazar ve insanlar ileride daha çok spor yapacaklar.”

4 yıl boyunca flört ettik
Bir süre spor markaların Türkiye distribütörlüğünü yaptıklarını anlatan Sporting Güngör A.Ş CEO’su Levent Yarcan, şunları söyledi: “2001 yılında Intersport’u Türkiye’ye getirmek için çalışmalara başladık. 4 sene flörtümüzden sonra 2005 yılında bize inandılar ve güvendiler. Güçlü bir sermayemiz yoktu ama bize inandılar. 5 yılda Türkiye’de çok farklı olan spor pazarını değiştirdik. Gelecekte Fourlis ailesiyle markanın global, finans gücü Türkiye’de bizi çok farklı bir yere getirecek.”

Kaynak: Hürriyet

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik