2 Ağustos 2011 Salı

Türkiye yatırımını öne çekti

Dünya genelinde 153 yapı marketi bulunan bauMax, Ukrayna ve Sırbistan pazarına girmeyi erteleyerek Türkiye’deki yatırımlarına ağırlık verecek.

Dokuz ülkede, hizmet veren yapı market mağazası bauMax, Türkiye’deki yatırımlarına öncelik erecek. bauMax, Başkanı Martin Essl, bauMax’ın faaliyet gösterdiği sektörde “Avrupa’nın bilinirliği en yüksek firması” olduğunu belirtti. 30 yıl önce faaliyetine Avusturya’da başlayan bauMax’ın, bugün 11 bin çalışanı, 9 ülkede 153 mağazasıyla “uluslararası bir aile firması” olduğunu anlatan Essel, 2010 yılı cirolarının 1.5 milyar euro olarak gerçekleştiğini söyledi.


3 bin kişiye iş imkanı
Essl, “Türkiye harika bir ülke, geçen yıl iyi iş yaptık. Türkiye’de Samsun, İzmir ve İzmit mağazalarında 500 kişiye iş imkanı sağladık. Bu mağazadaki ürünlerimizin yüzde 75’ini Türkiye’den tedarik ediyoruz. Avrupa’da 2,5-3 ayda tedarik edeceğimiz bir malı, Türkiye’de 3-4 günde sağlıyoruz.”

Ukrayna ve Sırbistan pazarına girmeyi ertelediklerini ifade eden Essl, Türkiye’deki yatırımlara ise ağırlık verme kararı aldıklarını bildirdi. Essl, “10 yıl içinde 30’u Türkiye’de çeşitli ülkelerde 72 bauMax mağazası açmayı hedefliyoruz. Türkiye’deki mağazalarda 3 bin kişiye istihdam sağlamayı planladık” diye konuştu.

Türk halkının isteği farklı
Martin Essl, firmasının Avusturya’nın yanı sıra Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Macaristan, Slovenya, Hırvatistan, Romanya, Bulgaristan ve Türkiye’de yapı, teknik, ev ve bahçe ürünleriyle, araç gereçlerini “her gün en ucuz fiyat” kavramıyla müşterilerine sunduklarını dile getirdi. Bazı ürünleri müşterilerine sorarak ürettiklerini açıklayan Essl, “Türk insanının isteğiyle diğer ülkelerdeki istekler çok farklı. Türk halkı, kendine özgü ürün kullanmıyor. Türkiye’deki sattığımız birçok ürünün montajını da biz yapıyoruz” dedi.

Kaynak: Bugün

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik