2 Ağustos 2011 Salı

AVM’lerde ramazan mesaisi

Yazın kavurucu sıcaklarına denk gelen ramazan ayında alışveriş merkezlerinin bazıları saat 23.00’e kadar açık kalmayı seçti. Perakende sektöründen üç derneğin öncülük ettiği anketten ortak karar çıkmadı ama 50 kadar alışveriş merkezinin başlattığı uygulama hem markaları hem tüketiciyi sevindirdi. Böylece iftardan sonra 2.5 saat alışveriş imkanı doğdu.

Ramazan ayı bu yıl yazın en kavurucu günlerine denk gelirken, bazı alışveriş merkezleri saat 23.00’e kadar açık kalarak, tüketiciye ve Arap turistlere iftar sonrası alışveriş olanağı sunacak. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve Tescilli Markalar Derneği (TMD) bir araya gelerek perakendeciler üzerinde bir anket yaptı. Ramazan ayı boyunca, AVM’lerin sabah 10.00 yerine 11.00’de açılıp, akşam da 22.00 yerine 23.00’te kapanması fikrine perakendecilerin bir bölümü sıcak baktı. Konu AVM’lerin yönetimlerine aktarıldı. AVM’ler ise çoğunlukla ‘sabah 10.00’da açılıp, gece 23.00’te kapanma’ uygulamasını seçti. Ramazan boyunca 50’nin üzerinde AVM’de, iftar sonrası 2.5 saat alışveriş imkanı doğdu.


Arap turist etkisi de var
50’nin üzerinde gece saat 23.00’e kadar açık olacak AVM’ler arasında Capacity, Forum İstanbul, İstinyePark, Kozzy, Optimum, Torium, StarCity, Via/Port’u saymak mümkün. Gece bir saat daha fazla açık kalmak isteyen AVM’lerin büyük kısmının çok sayıda Arap turist ağırlayanlar arasında yer alması ise dikkatlerden kaçmadı.

Katılım gönüllülüğe bağlı
AMPD Başkanı Mehmet Nane, her bölgede alışveriş merkezlerinin kendi müşteri profiline ve konumuna göre karar aldığını belirterek, “Konuyu kiracılarıyla oturup müzakere ettiler. En uygun olacak şekilde açık kalmaya çalışıyor hepsi. Gönüllülük esasıyla ramazan ayı boyunca hem kendi tüketicimize hem de turistlere daha iyi hizmet vermeyi amaçlıyoruz” dedi.

Yabancı markalar da istedi
Perakende sektöründe bazen Türk ve yabancı markalar fikir ayrılığına düşse de ramazan ayı süresince AVM’lerin daha geç saatlere kadar açık kalması konusunda fikir birliğine vardılar. TMD Başkanı Füsun Çevikel, “Bir hafta önce üç dernek konuştuk ve karar verdik. Konu tamamen tavsiye niteliğindeydi. Çoğu AVM de kabul etti. Hem Türk hem de Ortadoğu ağırlıklı müşterilere uygun olan bu” diye konuştu.

Şehirde sıcaktan kaçan AVM’lerde serinliyor
Temmuz ayının, ramazan öncesi tatil yapmak isteyenlerin şehri terk etmesi sonucu Temmuz ayının durgun geçtiğini belirten Mehmet Nane şöyle konuştu: “Temmuz Haziran’a göre durgundu. Tatilciler gidince şehirler boşaldı. Hem de AVM’ler hem de mağazalar daha tenhaydı. Ağustosla birlikte şehre dönüş başladı. Hareketli bir piyasa bekliyoruz. Ağustosun ilk haftası, iftara alışma ve baş ağrısı sorununu atlattıktan sonra, cirolarda artış bekliyoruz. Ekonomik veya politik farklı bir gelişme olmazsa çok iyi bir 5 aya girdik.”

Mehmet Nane sıcakların AVM’lerin ziyaretçi sayısını artırdığına dikkat çekerek şu değerlendirmeyi yaptı: “Nefes alma, dinlenme, bir yerlere gidip içme, sıvı tüketme ihtiyacı yazın artıyor. En rahat nefes alınabilecek yerlerden biri de AVM’ler. Park, bahçe yeterince olmadığı için şehirde kurtuluş AVM’lerde.

Kaynak: Demet Cengiz Bilgin / Hürriyet

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik