28 Eylül 2011 Çarşamba

McDonald’s Genel Müdürü oldu, paspas yaparken 8 çizdi

McDonald's'ın yeni Türkiye Genel Müdürü Dilek Başarır, “Göreve eğitimle başladım. Restoranlarda paspas bile yaptım. Paspasın 8 çizerek yapıldığını öğrendim” dedi.

ANADOLU Holding’e bağlı McDonald’s Türkiye’nin Genel Müdürlüğüne Efes Türkiye Pazarlama Direktörü Dilek Başarır atandı. Başarır’a görevi devreden Hakan Serim, McDonald’s sistemi içinde bir görev alacağını söyledi. Dilek Başarır ise, “McDonald’s’ı yönetmek için şu anda eğitimlerim sürüyor. Bu dönemde Hakan Bey bana destek olacak. Eğitime restoranlarda paspasla başladım. Paspası sekiz çizerek yapmak gerektiğini öğrendim” dedi.


Her kademeyi bileceksin
McDonald’s Türkiye’deki görev değişimi nedeniyle Hakan Serim’le Dilek Başarır, ortak sohbet toplantısı düzenledi. Boğaziçi Üniversitesi’nden 1993 yılında mezun olduktan sonra çeşitli şirketlerde çalışmanın ardından 1999 yılında Efes Pilsen’e geçen Başarır, burada 12 yıl görev yaptı. Başarır, McDonald’s’la ilgili ilk deneyimlerini şöyle anlattı: “Genel müdür olsam da her kademeyi iyi bilmek gerekiyor. Bu yüzden restoranlarda eğitime dönük çalışmalar yapıyorum.”

Evdeki gibi çitiledi
Dilek Başarır, restoranlarda ilk öğrendiği işin paspas yapmak olduğunu ifade ederek, şunları dile getirdi: “Restoran müdürü bana, ‘Hadi, bugün paspas yapacaksın’ dediğinde yerleri evdeki gibi çitilemeye koyuldum. Müdür hemen, ‘Öyle olmaz. Böyle hem belini ağrıtırsın, hem de çok oyalanırsın’ uyarısı yaptı. Meğer paspas yaparken yerde sekiz çizmek gerekiyormuş. İşin tekniği oymuş.”

Malezya’ya eğitime uçtu
Başarır, kendisi için eğitim döneminin henüz tamamlanmadığını vurgulayarak, şöyle konuştu: “Hafta başı itibarıyla Malezya’da olacağım. Malezya’da da genel müdürlük görevini çok başarılı bir kadın yönetiyor. Belki orada da farklı restoranlarda görev yapacağım. Singapur ve Dubai’ye de eğitim çalışması amacıyla gideceğim. McDonald’s Türkiye için birinci hedefimiz, ivme kazanan büyümeyi sürdürmek. Restoranlarımızda 4 bin 300 kişi çalışıyor. Restoranlarımızdaki ürünlerin tamamına yakını Türkiye’den tedarik ediliyor.”

McDonald’s herkesi zirveye taşıyabiliyor

GÖREVİNİ Dilek Başarır’a devreden Hakan Serim, “Ürün ve hizmetleriyle değer sunan McDonald’s’ta çalışanlar da aynı değer anlayışıyla karşılaşırlar. İnsan kaynakları sistemimizde yüzde 100 fırsat eşitliği var. İlerlemek isteyen ve dürüstçe çalışan herkes kariyer yapabilir ve zirveye çıkabilir. Benim kariyer yolculuğum bunun en iyi kanıtıdır” dedi. Serim, 1979’da Londra’da dil eğitimi sırasında McDonald’s restoranında çalışmaya başlayan Serim, bir soru üzerine bundan sonra McDonald’s sisteminde yurtdışında görev alacağını belirtti.

Patates kanola yağıyla kızarıyor

HAKAN Serim, McDonald’s’ta temel ürünlerin hepsinin aynı lezzette olmasına titizlik gösterildiğini vurguladı. Serim, bir soru üzerine restoranlarda patates kızartmasında kanola yağı kullanıldığını ifade etti. Serim, “Kanola yağımızı Marsa’dan alıyoruz” dedi.

Kaynak | Hürriyet

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik