Transformers, Monopoly, Tabu, Jenga, Playskool gibi markaları bünyesinde bulunduran oyuncak üreticisi Hasbro’nun Güney Avrupa Başkanı Pierre Laura, dünya ve Avrupa’daki işlerini Türkiye vasıtasıyla büyüteceklerini söyledi. Laura, “Türkiye’de yatırım yapmak istiyoruz. Ülkede pozitif bir trend var. Üretime olumlu bakmamak için neden yok” dedi.
Türkiye’de potansiyel var
Oyuncakta Batı Avrupa ülkelerinin doygunluğa ulaştığına dikkat çeken Laura, şunları söyledi: “Brezilya, Rusya ve Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde potansiyeli görüyoruz. Türkiye büyük potansiyele sahip. Örneğin, İstanbul’a ne zaman gelsem yeni bir alışveriş merkezi görüyorum. Türkiye’de bu alanda güçlü yerli bir marka da bulunmuyor.”
Ortadoğu’da merkez olacak
Laura, genç nüfusu, hızlı büyüyen ekonomisi ve stratejik konumuyla Türkiye’nin Hasbro için önemli ve gelecek vaat eden bir pazar olduğunu vurguladı. Laura, “Türkiye’nin bölgedeki gücüne inanıyoruz. Bu bağlamda Hasbro Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgeleri de daha kapsamlı yatırım yapmak ve gelişirmek üzere Türkiye’ye bağlanıyor” diye konuştu.
İlk beş ülke arasında
Pierre Laura, Türkiye’de 1984’den beri faaliyet gösterdiklerini hatırlatarak, şunları dile getirdi: “Dünyada 2010’u 4.1 milyar dolarlık ciroyla kapadık. Türkiye’de de yüksek büyüme hedefine başarıyla ulaştık. Türkiye ana markalarda en hızlı büyüyen ülkeler arasında yer aldı. Türkiye, Hasbro’nun dünyada gelişen pazarlar kategorisinde ilk beş ülke arasında.”
Markalı eğlence şirketi
Pierre Laura, Hasbro’nın artık markalı eğlence şirketi vizyonunu benimsediğini de dile getirerek, şunları anlattı: “Bugüne kadar ana odağımız oyun ve oyuncaklardan oluşuyordu. Bundan sonra odağımızın yüzde 85’i bu yönde olacak. Geriye kalan yüzde 15-20’i ise yeni platformlarımız olan dijital medya, lisanslama, çizgi film ve sinema filmlerimiz oluşturacak.”
Çizgi filmle satışı artıracak
PIERRE Laura, bugüne kadar çizgi film ve sinema filmleriyle desteklenen marka satışlarının yüzde 25 civarında olduğunu hatırlatarak, şunları söyledi: “Yakın gelecekte bunu yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bundan sonra tüketicilere sadece oyun ve oyuncaklar sunmakla kalmayacağız. Bu oyun ve oyuncak markalarını, sinema filmleri, çizgi diziler, televizyon programları, lisanslı ürünlerle destekleyip 360 derecelik bir eğlence dünyası yaratacağız.”
Her yıl iki haneli büyüyor
HASBRO Türkiye Genel Müdürü Canan İlter, Hasbro’nun Türkiye’de 25 yıldan fazla bir süredir faaliyet gösterdiğini ve hala iki haneli büyüme rakamını koruduğunu kaydetti. İlter, “Tüketiciye her modelde, isteyebilecekleri her yerde çok boyutlu bir marka tecrübesi yaşatmak istiyoruz” dedi.
Popüler Yayınlar
-
Hard discount’lar PL üzerine iki sebepten yoğunlaşır. Bunlardan ilki düşük maliyet, dolayısıyla düşük fiyata kaliteli ürün satabilmelerine o...
-
“Yüksek indirim" olarak açıklanabilecek bu felsefeyle, 1929 buhranından sonra ABD merkezli olarak doğan süpermarketçilik anlayışının gü...
-
Perakende sektöründe kullanlılan terimler ve anlamları. 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( F...
-
Bim Market'leri her hafta düzenlemiş olduğu Aktüel Ürünler kampanyası Yoğun ilgi görmeye devam ediyor. Bim Market Her hafta Cuma gününde...
-
Perakende de sık kullanılan kelimeler 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( Fiyat), Pr...