4 Temmuz 2011 Pazartesi

Market Satın Almalarında Tam Gaz

Ülker’in Şok marketlerini satın almasının ardından perakende sektörü hareketlendi. Makro Market Başkanı Şeref Songör, perakende sektöründe satın almaların hızlanarak devam edeceğini söyledi.

Ülker’in Şok’u almasının ardından perakende sektörü hareketlendi. Sektörde yeni satın almalar da bekleniyor. Perakende sektörünün önemli isimlerinden Makro Marketleri Başkanı Şeref Songör, Ülker’in Şok’u satın almasını ’sektörün gelişimi için organize ve modern perakende olma yolunda değişim sürecini tamamlama yönünde bir adım’ olarak değerlendirdi. Songör, yerel marketlerde de inorganik büyümelerin yaşanacağını ifade etti.
Satın almaların devamı gelir
Söz konusu satışın tamamen ticari bir faaliyet olduğunu kaydeden Songör, rekabet açısından bir tehlike oluşturmadığını söyledi. Songör, "Ülker sadece Şok’tan ibaret değil. Toptan satışta da var. Bunun dışında daha önce BİM’de de ortaklığı vardı ve hiçbir sorun olmamıştı" dedi. Sektörde satın almaların hızlanarak devam edeceğini ifade eden Songör, genellikle büyük firmaların küçük ölçekli zincirleri satın aldığını ancak, büyük firmalar arasında da konsolidasyonun başladığını belirtti. Bu süreçte Migros’un tavrının da önemli olduğunu kaydeden Songör, Migros’un hala sektörde belirleyici pozisyonda olduğunu sözlerine ekledi.
 
Migros hala belirleyici

Benzer hareketliliğin yerel zincirlerde de yaşandığını dile getiren Şeref Songör şöyle konuştu: "Türkiye büyüyen bir ekonomi. Yapılan kentsel dönüşüm çalışmaları ile yeni yerleşim alanları ortaya çıkıyor ve yeni hizmet alanları oluşuyor. Ancak yine de organik büyümede artık 10 yıl öncesinin rahatlığı yok. Bu nedenle küçük zincirlerde de inorganik büyüme kaçınılmaz görünüyor." Kendilerinin de Makro Marketleri olarak yakın zamanda Karadağlar’ı satın aldığını hatırlatan Songör, inorganik büyüme konusunda çalışmalarının sürdüğünü ifade etti.

Yabancılar Türkiye’ye koşuyor
Avrupa ve dünya pazarlarında düşen alışveriş harcamaları ile tıkanan uluslararası perakendeciler gözünü Türkiye’ye çeviriyor. Carrefour’un en büyük rakibi Fransız perakende devi Auchan ve Alman indirim market zinciri Lidl da rotasını Türkiye’ye kırdı. Fransız perakendeciler, özellikle Carrefour’un Türkiye’de olumlu sonuçlar almasını referans kabul ederek Türkiye pazarındaki yerel zincirleri inceliyor. Auchan sahip olduğu 574 hipermarket ve 747 süpermarket ile 2010’da 41.1 milyar Euro ciro elde etmişti. Firmada 256 bin kişi çalışıyor.

Almanya’nın 27 ülkede 7 bin 200’den fazla mağazası ile hizmet veren discount devi Lidl’ın son olarak Bulgaristan pazarına girmesi sektörün uzmanları tarafından ’Lidl, Bulgaristan’dan sonra Türkiye’ye gelecek’ şeklinde yorumlanıyor. Firma 2008 yılında 59 milyar Euro ciro elde etmişti.

Kaynak: Zeynep Ceylan / Bugün

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik