Nisan ayında başlayan yükseliş trendi hız kesmeden Mayıs ayında da devam etti, endeks 7 puan artarak 115 puana ulaştı
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Mayıs ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 14’lük artış gösterdi.
Ciro endeksi artışında Anadolu AVM’leri İstanbul’a göre daha yüksek olan seyrini bu ayda sürdürdü. Mayıs ayı ciro endeksi geçen yılın rekoru olan Aralık ayı seviyesine yükselerek 122 puan ile bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 17, bir önceki aya göre ise yüzde 10 artış gösterdi.
Mayıs 2011’de tüm kategorilerde artış yaşandı…
2010 yılı başından itibaren giyim / aksesuar; ayakkabı / çanta; hipermarket / süpermarket / şarküteri; yiyecek / içecek; teknoloji market / elektrikli eşyalar ve diğer (AVM içerisindeki diğer mağazalar) olarak kategorize edilen endeksin Mayıs 2011 sonuçlarına göre tüm ürün grubu kategorilerinde yükseliş yaşandığı görülmektedir.
Geçen yılın aynı dönemine göre 2011 Mayıs ayında AVM’lerdeki ayakkabı ve çanta kategorisi ciroları yüzde 14, yiyecek-içecek alanlarının ciroları yüzde 14, giyim ve aksesuar ciroları yüzde 13, teknoloji market ve elektrikli eşyalar cirolarında yüzde 7, hipermarket, süpermarket ve şarküteri cirolarında ise yüzde 4’luk bir artış yaşanmış oldu. Son olarak AVM içerisindeki diğer mağazaların cirolarında da geçen yılın Mayıs ayına göre yüzde 17’lik bir artış yaşandı.
Özetle, söz konusu kategorilerin hepsinde geçen senenin Mayıs ayına göre artış yaşandı.
2010 Mayıs ayına göre AVM’lerdeki ziyaretçi sayısı da yüzde 8 oranında artış göstererek 100 puana ulaştı.
AVM Endeksi Mayıs ayı sonuçlarını değerlendiren AYD yönetimi “Mayıs’ da havaların ısınması ile birlikte cirolar yükselişe geçti. Daha da olumlusu ziyaret sayılarındaki yüzde 8’lik artış. AVM’ler Türk halkının sadece alışveriş değil, eğlence, kültür ve sosyalleşme açısından vazgeçilmezi oldu.”
Popüler Yayınlar
-
Hard discount’lar PL üzerine iki sebepten yoğunlaşır. Bunlardan ilki düşük maliyet, dolayısıyla düşük fiyata kaliteli ürün satabilmelerine o...
-
“Yüksek indirim" olarak açıklanabilecek bu felsefeyle, 1929 buhranından sonra ABD merkezli olarak doğan süpermarketçilik anlayışının gü...
-
Bim Market'leri her hafta düzenlemiş olduğu Aktüel Ürünler kampanyası Yoğun ilgi görmeye devam ediyor. Bim Market Her hafta Cuma gününde...
-
Perakende sektöründe kullanlılan terimler ve anlamları. 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( F...
-
Perakende de sık kullanılan kelimeler 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( Fiyat), Pr...