Türkiye ekonomisindeki hareketlilikle birlikte perakende sektörünün önemli markaları mağazalaşma yarışına girdi.
Ekonomideki hareketlilik ve artan rekabet, özellikle perakende sektöründe büyük bir mağazalaşma yarışına sahne oluyor. Birbiri ardına yeni mağazalar açan perakende sektörünün önde gelen firmaları teker teker mağaza sayılarını artıracaklarını açıklıyor.
Bağlarbaşı, Mimarsinan ve Tuzla’da da mağaza açarak hizmet noktası sayısını 42’ye çıkaran Uyum Hipermarketleri, yılsonuna kadar 31 mağaza daha açacak. 2010’da yüzde 30 hissesini halka arz eden Uyum, halka arzdan gelen 52.5 milyon liralık kaynağı yeni mağazaların açılışında kullanacağını, 33 olan mağaza sayısını 73’e çıkaracağını açıklamıştı.
10 milyon dolarlık yatırım
Kim Marketler Zinciri de mağaza yatırımlarına hız verdi. Ramazan ayı öncesinde 3 mağaza birden açan firma, 57 mağazaya ulaştı. Yılsonuna kadar 25 yeni mağaza daha açacaklarını söyleyen Genel Müdür Hamit Akçay, şehir merkezlerinde Kim Pratik markasıyla 20 mağazaya ulaşacaklarını söyledi. Bundan sonraki yatırımlarında Kim Pratik’i ön plana çıkaracaklarını ifade eden Akçay, "Marmara bölgesindeki yayılma politikamıza hız vereceğiz. Yalova, Tekirdağ ve Bursa’da fizibilite çalışmalarına başladık. Yılsonuna kadar 10 milyon dolarlık bir yatırım yapacağız" dedi.
Kriz yok büyümeye devam
Çağrı Hipermarketleri Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Kara ise 23 olan mağaza sayısına yılsonuna kadar 7 tane daha ekleyerek 30 mağazaya ulaşacaklarını açıkladı. 23 mağazanın 6’sının Avrupa yakasında 1 tanesinin de Kocaeli’de olduğunu hatırlatan Kara, "Kocaeli’ye 2 tane daha mağaza açacağız. Avrupa yakasında çalışmalarımız devam edecek. Bunun dışında öncelikle Adapazarı ve Yalova gibi Marmara Bölgesi’nin önemli şehirlerine gitmeyi düşünüyoruz" diye konuştu.
Metro Toptancı Marketleri, 15.5 milyon euro’luk yatırımla 20’nci mağazasını Mersin’de açtı. Öncelikli yatırım ülkelerinden biri olarak Türkiye’yi gören firma, Türkiye’de yeni mağazalarla büyümeye devam edeceğini açıkladı. Genel Müdür Kubilay Özerkan, "Metro’nun Türkiye’ye olan inancı artarak devam ediyor. Yatırımlarımız hız kesmeden devam edecek. 2011 sonuna kadar 6 yeni mağaza açacağımızı söylemiştik. Bunların ikincisini Mersin’de açtık. Yılsonuna kadar 4 mağaza daha açacağız" şeklinde konuştu.
BİM 350 mağaza açacak
BİM Marketleri 2011’de 200 milyon liralık yatırımla Türkiye’de 350 mağaza daha açacak. BİM İcra Kurulu Üyesi ve CFO’su Haluk Dortluoğlu, cirosal anlamda sektörde Türkiye’nin bir numarası olduklarını ifade ederek, 2010’da yüzde 24 büyüdüklerini, 2011’de de çift haneli bir büyümeye ulaşacaklarını söyledi.
Migros Grubu da 2011’in ilk 6 aylık döneminde 26 Migros mağazası açtı. CarrefourSA ise 2011’in başından bu yana 14 mağazayı daha hizmete sunarak 206 süpermarket, 27 hipermarkete ulaştı.
2 günde 7 Beko mağazası açtı
Beyaz eşya sektörünün önemli oyuncularından Arçelik, Beko markasıyla konsept mağaza formatını yaygınlaştırarak büyümeye devam ediyor. Antalya ve Bursa’nın ardından İzmir’de 2 günde 7 mağazayı hizmete geçiren firma, 2011 yılında Türkiye’nin birçok noktasında konsept mağazalar açmaya devam edeceğini duyurdu.
Kaynak: Zeynep Ceylan / Bugün