Japonya'da perakende satışlar, mayıs ayında yıllık bazda yüzde 1,3'le beklentilerin altında geriledi.
Ekonomistler, perakende satışların geçen ay yüzde 2,2 düşeceğini tahmin ediyordu.
Japonya Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre, büyük ölçekli perakende satışlar mayıs ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,4 geriledi.
Perakende satışlar, mart ayında yüzde 8,3, nisan ayında ise yüzde 4,8 gerilemişti.
Perakende satış verileri, 11 Mart'ta meydana gelen deprem ve tsunami felaketinin ardından ekonominin toparlanmaya başladığının işareti olarak değerlendirildi.
Shinkin Asset Management Company'den Hioshi Miyazaki, ekonomideki daralma hızının yavaşlamaya başladığını, bunun da arz zincirlerindeki hızlı toparlanmadan kaynaklandığını belirtti.
Popüler Yayınlar
-
Perakende sektöründe kullanlılan terimler ve anlamları. 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( F...
-
“Yüksek indirim" olarak açıklanabilecek bu felsefeyle, 1929 buhranından sonra ABD merkezli olarak doğan süpermarketçilik anlayışının gü...
-
Hard discount’lar PL üzerine iki sebepten yoğunlaşır. Bunlardan ilki düşük maliyet, dolayısıyla düşük fiyata kaliteli ürün satabilmelerine o...
-
15 Temmuz-26 Ağustos tarihleri arasında Migros Sanal Market’ten tek seferde 100 TL ve üzeri alışverişinize haftalık 50 TL/125 dk. konuşma he...
-
Nutella ve Kinder markalarının üreticisi olan 7 milyar avroluk cirosuyla dünyanın 4. büyük çikolata ve şekerleme devi İtalyan Ferrero Grubu’...
