Japonya'da perakende satışlar, mayıs ayında yıllık bazda yüzde 1,3'le beklentilerin altında geriledi.
Ekonomistler, perakende satışların geçen ay yüzde 2,2 düşeceğini tahmin ediyordu.
Japonya Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre, büyük ölçekli perakende satışlar mayıs ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,4 geriledi.
Perakende satışlar, mart ayında yüzde 8,3, nisan ayında ise yüzde 4,8 gerilemişti.
Perakende satış verileri, 11 Mart'ta meydana gelen deprem ve tsunami felaketinin ardından ekonominin toparlanmaya başladığının işareti olarak değerlendirildi.
Shinkin Asset Management Company'den Hioshi Miyazaki, ekonomideki daralma hızının yavaşlamaya başladığını, bunun da arz zincirlerindeki hızlı toparlanmadan kaynaklandığını belirtti.
Popüler Yayınlar
-
Perakende sektöründe kullanlılan terimler ve anlamları. 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( F...
-
Hard discount’lar PL üzerine iki sebepten yoğunlaşır. Bunlardan ilki düşük maliyet, dolayısıyla düşük fiyata kaliteli ürün satabilmelerine o...
-
“Yüksek indirim" olarak açıklanabilecek bu felsefeyle, 1929 buhranından sonra ABD merkezli olarak doğan süpermarketçilik anlayışının gü...
-
Adese ve Adesemlerde 4x1L Pepsi ve Yedigünler 300gr Dates Hurma Hediyeli! Kampanya 23 Temmuz - 8 Ağustos 2011 tarihleri arasında geçerlid...
-
Mopaş, geçtiğimiz günlerde hizmet halkasına 2 mağaza daha ekledi. Erenler ve Adatepe şubeleriyle birlikte Mopaş’ın toplam mağaza sayısı 82’y...