Alışveriş Merkezi ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane, Türkiye’nin perakende sektöründe bir marka olduğunu ve artık fason beyaz t-shirt üretiminden, markalı t-shirt üretimine geçmesi gerektiğini söyledi.
Küresel ekonomik krizin ardından ortaya çıkan değişim hareketinin, şirketler tarafından nasıl yönetildiğinin tartışıldığı 14’üncü Araştırma Zirvesi’nde konuşan Mehmet Nane, “Tüketicinin ne hissettiğini bire bir vücudumuzda yaşadığımız bir sektördeyiz. Gelişmekte olan ülkelerde, enflasyondan daha önemli bir rakam var: Perakende endeksi” dedi. Nane Şöyle devam etti: “Tüketicinin ruh halini gösteren ve onları aylık enflasyon tahminlerinden çok daha verimli bir şekilde izlememizi sağlayan bu endeks, araştırma Türkiye’de de oluşmuş durumda.”
Perakendede ilk 10’dayızDünyada toplam perakende ticaretinin 12 ila 15 trilyon dolar büyüklüğe sahip olduğunu belirten Nane, “Türkiye dünyanın 16’ncı büyük ekonomisi olmasına rağmen, perakende sektöründe 10’uncu sırada yer alıyor. Avrupa’da ise 7’nci sırada. Perakende sektörümüz, Türkiye ekonomisinden daha hızlı gelişiyor” dedi. Nane, 2010 yılında Türkiye’de en çok istihdamı perakende ve inşaat sektörünün sağladığını hatırlatarak, sadece perakendenin 2010’da 100 bin kişiye iş imkanı yarattığını söyledi. Eskiden mağazaya giren yaşlı müşteriyle parası fazla diye daha çok ilgilenildiğini anlatan Mehmet Nane, şu değerlendirmeyi yaptı: “Artık dönem değişti ve trendi gençler belirlediği için gençler hedef kitle haline geldi. Uluslararası trendleri çok iyi takip edip yerelleştirmek gerekiyor. Türk tüketicisinin alışveriş alışkanlığının sokaktan AVM’lere kaydığı doğru değil. Satışların yarıdan fazlası hâlâ sokaktaki mağazalarda gerçekleşiyor. Türk insanı caddeden de AVM’den de internetten de alışveriş yapıyor.”
Kulak yerine gözVodafone Türkiye CEO’su Serpil Timuray ise şöyle konuştu: “Bilgi paylaşımı hiç olmadığı kadar seri bir sürece girecek ve varlıklar Asya’ya kayacak. İletişimde en çok kullanılan organ olan kulak, yerini gözle değiştirecek. 5 milyar kişinin cep telefonu kulandığını ve bunun yüzde 20’sinin 3G teknolojisinden faydalandığını görüyoruz. İki yıl içinde de akıllı cep telefonu satışları, bilgisayarları geride bırakacak. Mobil para kullanımı nakit paranın yerine geçebilir. Hedefleri belirlememizde en önemli faktör araştırma şirketleri oluyor.”
Amerikalılar Kapalıçarşı’yı kopyalayacak
DÜNYANIN ilk alışveriş merkezi örneğinin Eminönü’ndeki tarihi Kapalıçarşı olduğunu söyleyen Mehmet Nane, yabancıların modern mağaza konseptinin dışına çıkarak Kapalıçarşı’nın bir kopyasını ABD’de gerçekleştireceklerini belirtti. Nane şöyle konuştu: “3 Nisan’da Kapalıçarşı’nın 550’nci yılını kutlayacağız. Aslında bu toplaklar AVM’nin temelinin atıldığı yer. Kapalıçarşı 3 bin markaya ev sahipliği yapıyor. ABD’de bir şirket Kapalıçarşı’sının aynısını oraya yapmak için çalışmalara başladı.” Geçen yıl günde 20 mağaza açılan Türkiye’de 48 bin satış noktasına ulaşıldığını belirten Nane, ”Türkiye, 2013 yılında 350 AVM’ye ulaşacak. İstanbul’da 92 tane AVM var. 50 proje de inşa haline” dedi.
Popüler Yayınlar
-
Hard discount’lar PL üzerine iki sebepten yoğunlaşır. Bunlardan ilki düşük maliyet, dolayısıyla düşük fiyata kaliteli ürün satabilmelerine o...
-
“Yüksek indirim" olarak açıklanabilecek bu felsefeyle, 1929 buhranından sonra ABD merkezli olarak doğan süpermarketçilik anlayışının gü...
-
Bim Market'leri her hafta düzenlemiş olduğu Aktüel Ürünler kampanyası Yoğun ilgi görmeye devam ediyor. Bim Market Her hafta Cuma gününde...
-
Perakende sektöründe kullanlılan terimler ve anlamları. 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( F...
-
Perakende de sık kullanılan kelimeler 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( Fiyat), Pr...