14 Temmuz 2011 Perşembe

A101 bir bölüm hissesini yabancı bir fona satmak için Goldman Sachs ile Çalışıyor

A101, büyüme finansmanında kaynak yaratmak için bir bölüm hissesini yabancı bir fona satmayı planlıyor. Konuyla ilgili Goldman Sachs görevlendirildi.
A101 marketler zincirinin sahibi Yeni Mağazacılık A.Ş. de bugünlerde azınlık hissesini bir yabancı gruba satmaya hazırlanıyor. Goldman Sachs danışman olarak seçildi. Bir private equity fon A101’i radarına aldı. Bu yıl bitmeden hisse devrinin gerçekleşmesi bekleniyor. A101’de hisselerin yüzde 52’si Aydın Ailesi’nde. Aydın Ailesinin English Home, Memorial Hastanesi, Aydın Örme gibi faaliyetleri var. Şirketin yüzde 22’si ise Bank Asya’da. Diğer hisseler ise 5 farklı yatırımcı grubun kontrolünde. Erhan Bostan, “Mal kıymetli. Biz bu satışı sadece büyümeyi finanse etmek için yapıyoruz” diye konuştu.


‘Hanımdan’ tatlısı efsane olma yolunda

Ucuzluk marketlerinde, sadece o markette bulabileceğiniz, zincirin kendi adını taşıyan private label ürünler dikkati çeker. ‘A101’in böyle bir ürünü var mı?’ diye soruyorum. Erhan Bostan, şöyle yanıt veriyor: “Bizim de Hanımdan markalı tatlı ürünlerimiz dillenmeye başladı. 1.5 TL’ye satılan bu ürünler için Ekşi Sözlük’te bile müthiş iltifatlar alıyoruz. Şu an bizde raflarda markalı ürünler yüzde 70, private label ürünler yüzde 30 pay alıyor. Hedefimiz bunu 50-50 noktasına götürmek.”

Her perşembe ‘Kral ürün’ yok satıyor

A101’DE her hafta perşembe günleri ‘Kral ürün’ uygulaması var. Bir ya da iki ürün o haftanın en ucuzunun da ucuzu olarak öne çıkıyor. Örneğin piyasada 169 TL’den daha aşağı bulamayacağınız HP’nin 12 megapiksel fotoğraf makinasını 99.95 TL’den satmışlar. Son 3 ayda 2 kez navigasyon cihazı, Led TV haftanın kral ürünü olarak öne çıkmış. A101’de iPhone bile satmışlar. A101’de geçen haftanın kral ürünü ise 55 TL’den satılan motorlu şişebilen yatak oldu.

Minimum kaynakla iş çevirme sanatı

Erhan Bostan ucuzluk marketlerin iş yapış biçimini “Minimum kaynakla iş çevirme sanatı” olarak tarif ediyor. Bu modelin tüm dünyada kabul görmüş formatı olduğunu yeni bir şey keşfetmediklerini de söyleyen Bostan, ucuzluğun formülünü ise şöyle izah etti: “Hiç çalışanı olmayan bir marketin sattığı ürünün endeksini 100 kabul edelim. Biz bir vardiyada 2 eleman çalıştırırız. Endeks 105 olur. 1 ekstra eleman çalıştırsak rekabet edemeyiz. Çünkü ekstra eleman ile bizdeki 105 birimlik malın fiyatı bir anda 115’e çıkar. Bizim mağazalarımızda 2, vardiya değişiminde ise 3 kişi görürsünüz. Her bir markette 2 vardiyada toplam 4 eleman vardır. 11 bölge müdürlüğümüzle birlikte 5 bin 300 elemanımız var. Yani mağaza başına eleman sayımız 5 bile değil. Bu yapı ucuzluğun ana formülüdür. Yoksa ben hiçbir marketin ilk satın almada birbirinden çok da farklı fiyatlar aldığını düşünmüyorum. Yani tüm rakipler 100 endeks ile başlıyor, personel ve kira giderlerinin çokluğuna göre o ürünün 100 olan endeksi her zincirde başka başka yerlere gidiyor.”

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik