4 Temmuz 2011 Pazartesi

Dockers® Ticari Direktörü Benin Haznedar

Hindistan’da “toz” anlamına gelen khaki ile özdeşleşen Dockers®, San Francisco’da başladığı yolculuğunun 25’inci yılını kutluyor. Hafta içi iş yaşamında formal, hafta sonunda ise ‘casual’ giyim alternatifleri sunan Dockers®, özgürlüğüne ve rahatlığına düşkün erkeklerin markası. Dockers® Ticari Direktörü Benin Haznedar, ABD’de her 10 erkekten 8’inin gardırobunda bulunan Dockers®’ın Türkiye’de de aynı başarıyı yakalayacağını belirtiyor.

Dockers®’ın Türkiye operasyonu ne zaman başladı, Türkiye oluşumu ile ilgili bilgi alabilir miyiz?
1986 yılında San Francisco’da kurulan Dockers®, tarihteki en hızlı büyüyen markalar arasında yer alıyor. Markamızın ürünleri 1994 yılından itibaren ABD dışında da satılmaya başlandı. 1998 yılından beri ise Dockers® markası Türkiye’de toptan ve perakende mağazalarında satılıyor. Genel olarak büyük şehirlerde, alışveriş merkezlerindeki mağazalarımız ile YKM ve Boyner’lerde olmak üzere yaklaşık 350 noktada tüketicilerle buluşuyoruz. Dockers®’ın Türkiye’de sadece erkek koleksiyonu bulunuyor.
Dockers®, neler vaat ediyor, nasıl bir iddiayı ortaya koyuyor, şehirli hayatlar için?
Dockers® 1986 yılından beri, hem ofis yaşantısında takım elbisenin yerini alacak hem de günlük hayatta kullanılabilecek konforlu ve stil sahibi alternatifler sunarak modern erkeğin favorisi haline geldi. Dockers® Khaki pantolonları ise yeni bir giyim tarzının öncüsü oldu ve dünya erkeklerini takım elbise zorunluluğundan kurtardı. İş hayatında birçok iş kolunda rahatlıkla giyilebilen çok yönlü kıyafet yelpazesi ile Dockers®, sanayi devrimi sonrasında erkeklerin dünyasına renk kattı. Bir erkeğin günlük yaşantısının her anında ve her ortamda rahatlıkla giyilebilen Dockers® ürünlerimizle hem iş hem de sosyal hayatta erkekler için ideal bir giyim tarzı sunuyoruz. İş yaşantısında takım elbilse ile erkekler, kendi çizgilerini yansıtmak konusunda sınırlandırılmış oluyorlar. Ancak, Dockers® ürünlerimiz, stil sahibi bir erkeğin iş hayatında da kendi duruşunu yansıtabileceği benzersiz bir alternatif sunuyor. Aynı Dockers®’larla iş çıkışında sosyal yaşantısını devam ettirebilmek ise aktif yaşantısı olan günümüz modern erkeği için özgürlük anlamına geliyor. Ürünlerimiz rahatlık, fonksiyonellik, moda ve stili bir araya getiriyor. Dockers® markasının duruşunu açıklamak için Dockers®’la özdeşleşen khaki pantolonların ortaya çıkış hikâyesini ve sonrasında erkeklerin hayatlarına nasıl girdiğini anlatmak gerekiyor. Hindistan’da “toz” anlamına gelen khaki’nin tarihi, bu ülkedeki İngiliz kolonisine kadar uzanıyor. Khaki, yani toz rengi pantolonlar resmi olarak ilk kez 1867’de Britanya askerleri tarafından giyildi. Daha sonra bütün Britanya Krallığı ordularının ve ABD’nin 1. Dünya Savaşı’na katılan birliklerinin üniforması khaki oldu. İkinci Dünya Savaşı’nda ise ABD askeri gücünün khaki üniformalarının rengi yeşile döndü ve bu olay orijinal khaki pantolon fikrinin temelini oluşturdu. Bu tarihten sonra khaki bir rengin ötesinde bir pantolon tarzı oldu. Ardından gelen dönemde militer giyim tarzı Hollywood’da hızla yayıldı. 1950’lere gelindiğinde ise khaki artık üniversitelere girmişti. 1980’lerin ortasında ise ‘Wall Street’ giyim tarzında “Cuma günleri serbest giyinme modası”yla iş dünyasında yeni bir rüzgâr esmeye başladı. Dockers®’ın sunduğu khaki pantolonlar da bu akımın yaratılmasında başrolü oynadı. Khaki bir pantolondan fazlası. Bir tavır, bir duruş ve bir yaşam stili oldu. Dockers® olarak cesur ve çağdaş kesimlerimiz ile smart-casual giyim tarzının lideri ve çok başarılı bir temsilcisi olarak öne çıkıyor; özgür ruhlu dünya erkeklerini takım elbise zorunluluğundan kurtarıyoruz. Hafta içi iş hayatında “formal” hafta sonunda “casual” giyim alternatifleri sunan San Franscisco‘lu bir khaki pantolon markası olarak öne çıkıyoruz.
 
Her 10 erkekten 8’i Dockers® giyecek

Dockers®’ın ürün gamı hakkında bilgi alabilir miyiz, hangi ürünler sunuluyor Dockers® müşterileri için?
Dockers® dünyanın en çok sevilen ve en rahat “khaki” pantalon markası. Dockers® markasının D-fitlerini bir kere deneyen ve alan bir daha vazgeçemiyor. Günümüzde pek çok erkeğin gardırobunda çoktan yerini alan Dockers® Khaki’lere ister kumaş pantolon, ister jean muamaelesi yapabilirsiniz. Her okazyona uyum sağlayacak olan khaki pantolonları, istediğiniz tarz üst ve ayakkabı ile rahatlıkla kombinleyebilirsiniz. D-fit pantolonlarımız D0, D1 ve D2 modelleri ile farklı kumaş alternatifleri ile geniş bir koleksiyonumuz var. Özellikle renkli pantolonlar bu senenin en trend ürünlerinden. Khaki pantolon üstüne khaki gömlek giyilmesi, Dockers® Yaz 2011 sezonunun başlıca trendi olarak öne çıkıyor. Beyaz bir tişört ya da khaki kumaştan bir gömlek ile kombinlenen Dockers® Khaki pantolonu bu trende iyi bir örnek oluşturuyor. Yaz 2011 sezonu için yenilenen dar kesim Dockers® Khaki pantolonlar ise bu yazın favorisi olacak. Ayrıca, teknolojik kumaş ile üretilen “never iron” ütü istemeyen pantolonlarımız ve gömleklerimiz de erkeklerin gardırobundaki vazgeçilmez parçalar arasında yer alıyor. Bu sene çok geniş bir şort koleksiyonumuz da mağazalarda yer alıyor. Hem şık hem spor alternatifleri ile şortlar bu sene çok moda. Düz, çizgili ve kareli kumaşlar ile herkesin zevkine göre bir şort bulması mümkün. İki sezondur çok beğenilen yıkamalı “Laundered Shirts” gömlek koleksiyonumuz ile her sezon bizi takip eden sadık Dockers® müşterisinin karşısına bu yaz da çok farklı detayları ile çok geniş bir gömlek seçeneği sunuyoruz. Ayrıca ofiste çok uzun saatler oturarak çalışan ve çok seyahat eden Dockers® müşterilerimiz için “never iron” ütü istemeyen ve zor buruşan pantolon ve gömlek koleksiyonlarımıza yaz renklerini ekleyerek devam ediyoruz.

2010 yılı için büyüme hızınız ne oldu? Beklentilerinizi karşılayabildiniz mi?

2010 yılı içerisinde yeni açılan satış noktalarımızla Türkiye ve Orta Doğu pazarlarında büyümeye devam ettik. Bu sene markamızın 25’inci yılını kutluyoruz ve bugün ABD’de her 10 erkekten 8’in dolabında Dockers® pantolon var. Biz de Dockers® Türkiye olarak, ürünlerimizle Türkiye’de çok daha fazla erkeğin gardırobunda yer almayı hedefliyoruz. Maalesef rakam veremiyoruz ancak, bu hedef doğrultusunda başarılı adımlarla ilerlediğimizi ve 2010 yılı hedeflerimizi gerçekleştirdiğimizi söyleyebilirim.

Mağaza yatırımlarında lokasyon seçiminizde neler etkili oluyor? Dockers®’ı daha çok AVM’lerde görüyoruz. AVM’lerin avantajları nelerdir size göre?
Mağaza ve satış noktalarımız için lokasyon belirlerken müşteri kitlesi, mağazanın yeri ve etrafında bulunan diğer marka portföyü seçimlerimizi etkiliyor. AVM’lerde müşteri kitlemize ulaşmayı sıklıkla tercih ediyoruz çünkü bu mekânlar modern hayatımızda uğrak noktaları haline geldi. AVM’ler insanların uzun zaman geçirdikleri; aileleri ve arkadaşları ile buluştukları ve sosyalleştikleri alanlar oldu. Bunun yanı sıra insanlar için beğendikleri ve alışveriş yapmaktan zevk aldıkları tüm markaları aynı çatının altında bulmak büyük kolaylık. AVM’ler, olumsuz hava koşullarından etkilenmeyen mekânlar olarak da tercih ediliyor. Dolayısıyla, mağaza ve satış noktalarımız için lokasyon belirlerken potansiyel müşteri sirkülâsyonu yüksek, geniş bir kitleye ulaşabileceğiniz ve mağazaların daha geç saatlere kadar açık kaldığı yerler olarak AVM’leri tercih edebiliyoruz.

Özgürlüğüne düşkün erkeklerin markası


Üretim süreçleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz? Türkiye’de mi üretim yapılıyor? Vitrinlere kadar gelen ürünler hangi aşamalardan geçiyor?
Dockers® global bir marka, dolayısıyla koleksiyon tek merkezden yaratılıyor, fakat farklı lokal ihtiyaçlar mutlaka dikkate alınıyor. Dizayn ekibimiz SanFrancisco’da bulunuyor. Öncellikle onlar koleksiyon temalarını belirleyip temalara uygun olarak her sezon 3 farklı koleksiyon tasarlıyorlar. Tüm sene boyunca mağazalarımıza toplam 6 farklı koleksiyon gönderiyoruz. Tasarımlar daha sonra tüm dünyada olan üreticilere gönderilerek numuneler üretiliyor. Numuneler ile bayilerimizden siparişleri alıyoruz, daha sonra bu siparişler dünyanın birçok yerinde olan üreticilere sipariş olarak geçiliyor. Türkiye’de de Dockers®’ın hem alt hem de üst giyim üreticileri bulunuyor.

Müşteri profilinizi hangi yaş grubu oluşturuyor. Dockers® müşterisi kimdir?
Müşteri profilimizi yaş gruplarına göre ayıracak olursak 25–35 yaş ve 35–55 yaş grubu erkekler şeklinde iki farklı grupta toplayabiliriz: Bu iki grup için farklı tarz ürünler sunuyoruz. Birinci grup, yani 25–35 yaş arası erekler, kendi modasını yaratıyor. İkinci grubu oluşturan 35–55 yaş grubu erkekler ise özellikle rahatlığa önem veriyor. Ancak şu da var ki, eskiden yaş grupları ile hedef kitle belirlenirken artık hedef kitle daha çok yaşam tarzı ile öne çıkıyor. Hem iş hem de sosyal hayatında aktif, modern ve kentli erkekler müşteri profilimizi meydana getiriyor. Dockers® ürünleri başta ABD’de olmak üzere dünyanın bütün ülkelerinde modern erkeklerin gardırobunun başköşesini ele geçirmiş durumda diyebiliriz. Rahat ve kullanışlı Dockers® ürünleri, cesur ve çağdaş kesimleri ile smart-casual giyim tarzının lideri ve çok başarılı bir temsilcisi olarak tercih ediliyor. Şehirde yaşayan, takım elbise giymeyi tercih etmeyen, özgürlüğüne ve rahatına düşkün, kendine güvenli, kendini genç hisseden tüm dünya erkekleri hedef kitlemizdir diyebiliriz. Bu sene markamızın 25’inci yılını kutluyoruz ve ABD’de her 10 erkekten 8’in dolabında Dockers® pantolon var. Biz de Dockers® Türkiye olarak, Türkiye’de bunu hedefliyoruz.

2011 yılı hedefleriniz nelerdir? 2011’de kaç mağaza daha açmayı hedefliyorsunuz?
Şirket olarak bu bilgileri maalesef veremiyoruz. Ancak, hızlı büyüme hedefimiz olduğunu belirtebilirim.

Bu röportaj Mağaza dergisinden alınmıştır.

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik