19 Temmuz 2011 Salı

Yerli firmalar AVM’lere isyan etti

Hızla çoğalan ve tartışma konusu olan alışveriş merkezleri yabancı markalara öncelik verince, yerliler isyan etti.

Türkiye’nin hemen her yerinde hızla çoğalan AVM’ler bugünlerde yerli markaların tepkisini çekiyor. Özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir gibi kentlerde merkezi yerlerde bulunan alışveriş merkezlerinin yabancı markaları tercih edip kapılarını yerlilere kapattığı iddiaları sektörde yeni bir tartışmayı da beraberinde getirdi.

“Mağazalar boş tutuluyor”
Alışveriş merkezlerinin yabancılar için mağazaları boş tutup, onlardan daha az kira istediklerinden yakınan yerli marka temsilcileri, "Bizi almamak için ellerinden geleni yapıyorlar. Bu da globalleşmeyi önlüyor" görüşünde. Bunun için gazetelere ilan vereceklerini söyleyenler bile var. Alışveriş merkezleri yatırımcıları ise seçimin yerli-yabancı olarak değil, ciroya göre yapıldığını öne sürüyor.


Yenilerin işi zorlaşıyor
Kiğılı Genel Müdürü Hilal Suerdem: "Bazı AVM’ler yabancı markalara kolaylık sağlıyor. Bu durum yerli markalara globalleşme yolunu kapatıyor. Eğer biz yeni bir marka olsaydık bugünkü gibi büyük olmamız zordu."

Ankara’ya mektup
Pames Yönetim Kurulu Üyesi Mesut Sağın: "AVM yatırımcıları mağazaları boş bekletip yabancıya veriyor. Bize metrekaresi 70 euro ise, yabancıya 35 euro. Başbakan’a mektup yazıp anlatacağız. Bu AVM’leri de gazete ilanıyla deşifre edeceğiz."

Yabancı gözde
Süvari Genel Müdürü Fatih Coşkun: "Bazı AVMler, yabancıya ’Yeri siz seçin’ derken, yerliye de ’Ancak şuraya açabilirsiniz’ teklifi yapıyor. Onlara inşaat ve dekor yardımı ya da kira desteğinde bulunuyorlar."

Biz birlik olmalıyız
Ayakkabıcılar Derneği (AYAD) Başkanı Alpaslan Selçuk: "Bu durum, yabancıların gücünden değil, yerli firmaların birlik içinde olmamalarından kaynaklanıyor. Yabancılar, AVM yöneticilerini zor durumda bırakmadıkları için öne çıkıyor."

Kıstas cirodur
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği Başkanı Hakan Kodal: "Sektör adına böyle bir şey yapılıyorsa bu doğru değil. Ancak markaların ’Her AVM’de olacağım’ mantığı da yanlış. Hangi firma daha iyi ciro yapabilecekse kıstas budur AVM’ler için. Eskiden yerli-yabancı ayrımı olabilir ama artık böyle bir şey yok."

Kaynak: Takvim

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik