20 Eylül 2011 Salı

AVM yatırımı yapacaklar dikkat

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, alışveriş merkezi yatırımları açısından temkinli olmak gerektiğini belirterek, “Kira seviyeleri ve cirolar henüz istenilen düzeyde değil. Yeni yatırım yapmayı düşünenlerle derneğimiz kanalıyla bilgi paylaşmaya hazırız” dedi
 

Kodal, her ay düzenli yayınlanan AVM Endeksi’ne göre Temmuzda AVM cirolarının yüzde 11 arttığını, ziyaretçi sayısında da artış olduğunu, bu artışın beklentilerinin üzerinde seyrettiğini söyledi. Bugün piyasalarda Temmuz ayının tedirginliğinin kalmadığını, tüketicinin daha bilinçli ve soğukkanlı olduğunu ifade eden Kodal, hem Ağustos hem de Eylül’ün AVM’ler açısından hareketli geçtiğini, geçen senenin aynı dönemine göre ciro ve ziyaret sayısında artış söz konusu olduğunu kaydetti. Hakan Kodal, “Bu sene AVM’lerde metrekare ciro artış tahminlerimiz geçen yıla göre yüzde 15 yukarıdaydı, ilk 6 ayda yüzde 15’i zaten tutturduk. Yılın ikinci 6 ayında da yüzde 15’in üzerinde bir beklentimiz var. İkinci 6 ay ilk 6 aya göre çok daha iyi olur. Ağustos’ta cirolarda yüzde 10-15 artış bekliyoruz. Eylül de bu paralelde gidecektir” dedi.
Teşvik mekanizmaları
AVM yatırımları açısından temkinli olmak gerektiğini düşündüğünü dile getiren Kodal, şunları kaydetti: “Bu tip yatırımların hepsi döviz bazında yapılan yatırımlar. Bu tür çalkantılı dönemlerde özellikle yabancı yatırımcılar çok daha hassas oluyorlar. Geliştirme tarafında bir takım projelerin devam ettiğini biliyoruz ama özellikle çok temkinli olmamız gerektiğini düşünüyorum. Çünkü kira seviyeleri ve cirolar henüz istenilen düzeyde değil. Cirolar artsa bile döviz bazında gelirlerde bir artış söz konusu değil. Biz mümkün olduğu kadar yeni yatırım yapmayı düşünen ya da proje geliştirmeyi hedefleyenlere derneğimiz kanalıyla veri anlamında bilgi paylaşmaya hazır olduğumuzu söylüyoruz ki yanlış yatırımlar da hayata geçmesin. AVM yatırımlarının geri dönüş süreleri 10-15 yılı alıyor. Yeni yapılacak projelerde dikkatli olmak lazım. Perakende kanadında henüz yeterli marjlar yakalanmış değil.”

 
Türkiye ekonomisindeki gelişmelere de değinen Kodal, Türkiye’nin bundan sonra koruma değil teşvik mekanizmalarıyla politikasını yönlendirmesi gerektiğini düşündüğünü, Türkiye’nin bundan sonraki açılımının üretim değil marka ekonomisinden geçtiğini, korumacılık değil teşvik mekanizmaları ile Türkiye’nin rekabetini artırmak gerektiğini belirtti.

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik