28 Haziran 2011 Salı

HANGİ FİRMA NELER YAPTI

Ülker, krize şerbetli
Ülker Grubu'nun ana şirketi olan Yıldız Holding, krize rağmen 2008 yılı için öngördüğü ve açıkladığı yatırımlarda herhangi bir değişiklik öngörmeden büyüme sürecini devam ettiriyor. 2009 yılında Yıldız Holding yine büyüme hedefiyle yola çıkıyor. Gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında yeni tesis yatırım ve açılışları, yerli yabancı şirketlerle ortaklıkların devam ettirilmesi planlanıyor. Bu hedefi yeni kriz döneminin koşullarına uygun modellerle ulaşmayı hedefleyen şirket, daha önce yaşadığı krizler, müşterilerin görüş ve beklentilerine verdiği önem ve dönemin ihtiyacına uygun ürün konseptleri geliştirme kapasitesiyle bu kriz dönemini de sorunsuz aşmayı hedefliyor. Yaklaşık 220 bin noktaya ulaşan dağıtım ağının firmaya avantaj kazandıracağını düşünüyor.
Unilever, reklamda hız kesmedi
Unilever, kriz dönemini atlatmak için planlama ve pazarlama alanında çeşitli tasarruf tedbirleri aldı. Ekonomik krize rağmen reklam yatırımlarına hız kesmeden devam ettiklerini ve bunun geri dönüşünü aldıklarını söyleyen Unilever Türkiye Gıdadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin, kriz ortamında tüketicilerin seçiciliklerinin arttığını, bu nedenle reklamların daha da değer kazandığını vurguladı. Bununla birlikte büyümenin yavaşlamasının ciro üzerindeki etkisini kategorilerinde kısmen pazar payı alarak, kısmen inovasyonlarla ve her keseye hitap eden kuvvetli portföyü sayesinde en aza indirdiklerini belirten Seçkin, "Böylece artan kurlardan doğan ekstra maliyetleri, kısmen düşmeye başlayan hammadde fiyatları nedeniyle ve kaliteden fedakârlık etmeden yaptığımız tasarruflarla karşılayarak fiyat stratejimizi değiştirmeyi düşünmüyoruz. Öte yandan planlama sistemimizde 'Dinamik Planlama' olarak adlandırdığımız kısa vadeli planları yapıyoruz. Bu sistemde çeyrekler itibariyle piyasa dinamiklerine göre esnek bir yapılanma ile ilerliyoruz" diye konuştu.
Tat, fiyatla rekabetçi olacak
Nakit akışında sıkıntı yaşadıklarını belirten TAT Genel Müdürü Güçlü Toker, "Gıda genel olarak krizden çok fazla etkilenmedi. Çünkü direkt ihtiyaçlara yönelik. İnsanlar mümkün olduğunca stok aşamasında da tüketim aşamasında da erteleme eğiliminde. Biz de daha çok günlük tüketime yönelik üretim yapıyoruz. Bu nedenle biz de az etkilendik. Ancak nakit akışında sıkıntılar yaşıyoruz" dedi. Sektörde kayıtdışının yüksek olduğunu, onlarla mücadele ettiklerini belirten Toker, tüketicinin marka alışkanlığı ve tercihi çok değişmese de rekabetçi olmak gerektiğini vurguladı. Bu yıl mahsulün iyi olduğunu, bu nedenle ekim ayında itibaren fiyatların daha iyi olmasını beklediklerini aktaran Toker, "Şu ana kadar aldığımız önlemlerden biri hammadde fiyatlarına göre fiyatlarda düzenleme yapmak oldu" diye konuştu.
Sezon farklı pazarlara yöneldi
Sezon Pirinç, farklı pazarlara yönelerek krizi aşma çabasında. Sezon Pirinç Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Erdoğan, global krize rağmen Ürdün, Suriye ve Suudi Arabistan'a 5 bin ton pirinç ihraç ettiklerini söylüyor. Türkiye'nin pirinç ihracatçı bir konumda olmadığını ancak konjonktürün ihracata ortam hazırladığını belirten Erdoğan, "Türkiye pirinçte klasik bir ihracatçı olamaz ama bundan sonra bu tip fırsatlar çok çıkabilir. Çünkü geçen yılki gıda krizinin ardından pirinç ve buğday en önemli stratejik gıda maddesi olarak öne çıktı. Global ekonomik kriz de bu ortamı iyice hazırladı. İlk defa Ortadoğu'daki yatırım şirketlerinden Sezon Pirinç olarak çok büyük talep görüyoruz. Çok ciddi yatırım teklifleri alıyoruz. Dünyadaki sermaye hareketlenmeleri son derece kısıtlandığı halde bize teklif getiriyorlar. Gıdanın kendisi zaten stratejik, Ortadoğu ülkeleri de kendileri için birinci derecede stratejik olan bu alana girmek istiyorlar. Çünkü, sermaye yapıları iyi ama üretimleri düşük" dedi.
Gıda ve İçecek Sanayi İhracat, İthalat Miktarları
ve Karşılama Oranları (milyon dolar)

2000
2005
2006
2007
2008
İhracat
1.836
4.272
4.399
5.161
6.474
İthalat
1.156
2.114
2.453
2.661
3.763
Karşılama Oranı
158,8
202,1
176,9
193,9
172,0

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik