29 Temmuz 2011 Cuma

AVM’lerde verimlilik yükseliyor

AYD, geleneksel yıllık yarıyıl değerlendirme toplantısını gerçekleştirdi. AYD Başkanı Hakan Kodal, kiralanabilir alan artışına rağmen AVM’lerde verimlilik yükseliyor.

AYD Başkanı Hakan Kodal’ın (Krea) ev sahipliğinde, Başkan Yardımcıları Hulusi Belgü (Multi D.), Nuri Şapkacı (Ece Türkiye) ve Yönetim Kurulu Üyeleri’nin de katılımıyla geleneksel “AYD İlk Yarı Yıl Değerlendirme ve 2012’ye Bakış Toplantısı” Taksim The Marmara Otel’de yapıldı.


AYD Başkanı Hakan Kodal, 2011’in ilk altı ayının geçmiş yıllara dönük değerlendirmesini yaptı. Daha sonra dünya, bölge ve ülkedeki hızlı sosyal değişim ve açılımlar paralelinde artık toplum tarafından benimsenen vazgeçilmez sosyo-ekonomik yatırım ve işletmeler haline gelen AVM’lerin Türkiye geneli ve bölgesel değerlendirilmeleri ele alındı. “2011’in ilk 6 ayında ziyaretçi ve ciro hedeflerine ulaşıldığı, tüketici harcamalarında da düşüş olmadığı belirtildi.” Ramazan ayı için de AVM’lerde ziyaretçilere dönük büyük hazırlıklar yapıldığını söyleyen Kodal “Tüm AVM’lerde ramazan ayı kutlamalarına dönük her yaştan ziyaretçiye hitabeden çok çeşitli organizasyonlar hazırlanıyor. Ayrıca her AVM yönetimi açılış ve kapanış saatlerini mağaza karmaları ve bölgesel taleplere göre kendisi belirliyor. Artık ramazanda AVM’lerde yaşananlar toplumsal katma değerler olarak kültürel bir model oluşturuyor” dedi.

Alışverişin yeni merkezi: Türkiye
Kodal; “Bu yıl İstanbul’da Mart-Nisan aylarında ilk defa yapılan “İstanbul Shopping Fest” hem İstanbul için önemli bir organizasyon oldu, hem de tüm şehrin ticaretini besledi. İstanbul, önümüzdeki yıllarda turist açısından yeni alışveriş merkezi haline gelerek alışverişte marka şehir olacaktır” dedi.

AYD Başkanı Hakan Kodal; Türkiye genelinde AVM yatırımlarının artık daha dikkatli seçilen şehirler ve semtlerde gerçekleştirilmekte olduğunu belirterek, yapılan araştırmalarda doğru yerde açılan yeni AVM lerle kiralanabilir metrekare alan artışına paralel ciroların da artmakta olduğunu, Anadolu’da AVM’lere dönük talebin her geçen gün arttığını, ve ciroların da buna paralel büyüyerek bunu doğruladığını vurguladı. “Önemli olan doğru lokasyonda doğru konsept ve mağaza karmasına sahip AVM’yi hizmete açmaktır. 2011’in ilk yarısında açılan 17 AVM ile sektöre 585 bin metrekare daha kiralanabilir alan eklendi, böylece kiralanabilir toplam alan 7.1 milyon metrekareye ulaşmıştır” dedi. Bu büyüme ile birlikte metrekare verimliliklerinin de yükseliyor olması sevindiricidir. Ayrıca her AVM yatırımı ve işletmesi ülkemizdeki nitelikli genç-işsiz sorununa dönük ciddi çözüm sağlamaktadır. AVM’lerde, mağazalarda, tedarikçilerde artan yatırımlara paralel iş alanı açılmaktadır.Bugüne kadar gerçekleştirilen yatırımlarla ülke genelinde sağlam nitelikli istihdam 350 bin’e ulaştı.

“Daha fazla kredi kartlı alışveriş yaptık”
Türkiye AVM sektörünün artık Avrupa ve dünyaya örnek olan proje ve uygulamalarla gerek yatırım gerekse perakende kanalları açısından çok önemli bir konumda olduğunu belirten Kodal global krizden en az etkilenen bir ülke olarak yeni proje geliştirilmesinde ve mevcutların işletilmesinde çok özenli kararlar verilmesi halinde ileride çok daha iyi konumda olunabileceği görüşünü iletti. Hakan Kodal; “Organize perakendenin süratle gelişmesine çok büyük katkıları olan AVM lerin tümüyle kayıt altına alınmış olan kredi kartlı satışların 2011 yılındaki artışındaki yeri tartışılmaz artık” dedi. BKM verilerine dayanan Türkiye genelinde kredi kartlı satışların ilk altı ayda, bir önceki yıla göre yabancılarda yüzde 38, yerlilerde yüzde 23 oranında büyümüş olması bunun en çarpıcı göstergesidir yorumunu yaptı.

Sektörde büyüme yavaşlayarak da olsa devam ediyor
Kodal, “Türkiye genelinde 81 ilimizin ancak 48’inde AVM var, demek ki fizibiliteler el verdiğinde pek çok ilde halen AVM yatırımı yapılabilir, böyle bir ihtiyaç doğabileceğini rahatlıkla söyleyebiliriz” diye devam etti. AYD Akademetre işbirliği ile gerçekleştirilen AVM Endeksi verilerine göre hesaplanan 2011 yılı 1. yarıyıl AVM toplam cirosunun 17.4 milyar TL. olduğunu, bu cironun 616 milyon ziyaretçi ile gerçekleştiğini belirten Kodal ilk yarıyılda Ziyaretçi Endeksi ortalamasının ise 97 olduğunu belirtti.

“2. Yarıyılda ciro hedeflerimizi aşarız”
Kodal, ikinci yarıyıl da, ramazan Ayı, ramazan bayramı, dkulların açılışı, kurban bayramı ve yeni yıl hazırlıklarının tüm piyasaya ve AVM’lere de pozitif canlılık sağlayacağını, ziyaretçi sayısıyla birlikte cirolarda da artma beklendiğini belirterek, ikinci yarı yılda da AVM-Perakendeci çalışmalarının eşgüdüm içinde devam edeceğini belirtti.

“Model Ülke Türkiye”
AVM yatırımlarıyla artık Türkiye’nin AVM sektöründe model alınan bir ülke haline geldiğini yineleyerek belirten Kodal, özellikle Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler’deki yatırımcıların hem AVM yatırımlarını, hem işletmelerini ve özellikle de kısa sürede AYD tarafından titizlikle gerçekleştirilen bilimsel projelere ve araştırmalara dayalı verileri kaynak aldıklarını söyledi. Hakan Kodal, “AYD ve üyeleri hem Anadolu’daki hem de içinde ülkemizin de bulunduğu bölgedeki yabancı yatırımcı ve işletmecilere kaynak oluşturmaktadır. AYD, yabancı yatırımcının başvuru kaynağı haline gelmeyi 2.5 yıl gibi çok kısa sürede başarmıştır” dedi.

AVM Endeksi - 2011 verileri

1. Türkiye’de henüz 81 kentin 48’inde AVM bulunuyor.
2. Toplam GLA’in yüzde 41’i İstanbul’da (100 AVM), yüzde 59’u ise Anadolu’da (183 AVM) yer alıyor.
3. 2011 yılının ilk yarısında açılan AVM’lerin yüzde 48’i Ankara ve İstanbul’da bulunuyor.
4. 2011 yılının ilk yarısında açılan 17 AVM ile sektöre toplam 585 bin metrekare alan eklenerek toplam kiralanabilir alan 7.1 milyon metrekareye ulaştı.
5. 283 AVM’de 7.1 milyon metrekare kiralanabilir alan ile 1.000 kişi başına düşen kiralanabilir alan 97 metrekareye ulaştı.
6. 2011 ilk yarı ciro endeksi ortalaması: 111. 2011 yılının en yüksek değeri: 119 olarak Haziran 2011’de ulaştı.
7. AVM ciroları 2011 Haziran ayında 2010 yılı Haziran ayına göre yüzde 17 artış gösterdi. 2011 yılı ilk yarıyılı ortalaması ise 2010 yılının ilk yarı yıl ortalamasına göre yüzde 12 daha yüksek gerçekleşti.
8. Cirolar 2011 Haziran’da 2010 Haziran ayına göre Anadolu’da yüzde 18, İstanbul’da ise yüzde 15 arttı.
9. 2011 yılı ilk yarı gerçekleşen ciro rakamı: 17.4 milyar TL
10. 2011 yılı ilk yarı gerçekleşen ziyaret: 616 milyon

Popüler Yayınlar

Markente RSS

RSS Takip Et Technorati Profile Add to Technorati Favorites Besserer Pagerank Türkçe İçerikli Web Siteleri
Sitetistik