Son birkaç yıldır izlediği büyüme stratejisiyle önemli atılımlar yapan Makro, pazarlama ve satış hedeflerini gerçekleştirmek için sağlam adımlarla yol alıyor.
Bu strateji dahilinde, uzun yıllar önemli firmalarda başarılı operasyonlara imza atan Ahmet Yontar, Makro’nun Satınalma ve Pazarlama Direktörlüğü görevine getirildi. Daha önce Mustafa Songör’ün yetki alanı içerisindeki görevlerden biri olan satınalma ve pazarlama sorumluluğu, Songör tarafından diğer yetki ve görevlerinden bağımsız olarak Yontar’a devredildi.
Son yıllarda birçok farklı kentte yatırımlarını sürdürerek Türkiye perakende sektöründe önemli bir oyuncu haline gelen Makro, yakın zamanda İstanbul’a yaptığı yatırımlarla dikkatleri bir kez daha üzerine çekmişti. Uzun zamandır Ulusal Market klasmanında yer alan Makro, kurumsal yapısını günden güne geliştirmeye devam ederken; profesyonel kadroları yer açmaya başladı. Yontar, Makro çatısı altında profesyonel yaşamını üst düzey yönetici olarak sürdürmeyi, üretime ve yeni projelere dönüştürecek bir ekibi yönetmeyi hedeflemektedir. Yeni ürün ve proje takımlarına liderlik etme ve yetenekli çalışanların potansiyellerini ortaya çıkarabilme konusunda başarlı bir yöneticidir. Sektörel deneyimini; bu alanda kariyer yapmak isteyen gençlere aktarmak ve onların fikirleriyle zenginleştirmek de kişisel sosyal sorumluluk olarak gördüğü bir diğer hedeftir. Ahmet Yontar; devir aldığı görev kapsamında dürüst çalışma ilkesi çerçevesinde tedarikçilerle büyümeyi ve hatta yeni tedarikçileri Makro’ya kazandırmayı hedefliyor.
Ahmet Yontar Hakkında
Organize perakendeciliğin ilk yıllarından itibaren sektörün içinde yer alan ve perakendecilik alanının kıdemli yöneticilerinden biri olarak gösterilen Ahmet Yontar, Türkiye’de Private Label pazarı dendiğinde de akla gelen ilk isimlerden biridir.
Ahmet Yontar’ın 1989 yılında başlayan perakende yolculuğu; yurt dışındaki Metro, Tesco, Sainsbury's, Aldi, Carrefour gibi şirketlerle çalışması sayesinde Türkiye’deki Private Label pazarının ilk uygulamalarını gerçekleştirmiştir.
1995 yılından itibaren, Penguen Gıda’da profesyonel kariyerine devam eden Yontar, yurtdışındaki perakendecilere Private Label üretim yapan firmanın Türkiye’de PL pazarının oluşması yönündeki ilk çalışmaların temellerini attı. Ayrıca Türkiye’de ilk olarak, konserve ürünlerini cam kavanoza koyan, yılların konserve markalarını bir hamlede geride bırakan, közlenmiş kırmızı biber konservesi ürünü ile de bir ilke imza atan Penguen Gıda’da tüm pazarlama ve pazarlama iletişim operasyonunu yönetmiştir.
Ardından 1999’da Kipa’da Satınalmadan Sorumlu Ticaret Müdürü olarak göreve başlayan Ahmet Yontar, Kipa’da başlattığı Private Label projesi performansıyla Türkiye’de aynı pazarda başarılı çalışmalar yapmıştır. Satınalma operasyonunun ve Private Label ürün gamının başarısı, Kipa’nın ekonomik market algısının oluşmasında da önemli bir rol oynamıştır. Tesco birleşmesiyle bu sorumluluklara eklenen Tesco marka müdürlüğünü de başarıyla sürdüren Yontar, sonrasında 1 yıl da Tedarik Zinciri Yöneticisi olarak çalışmış ve 2006’da görevinden ayrılmıştır.
Ahmet Yontar, daha sonra, Türkiye’de ilk kez uygulanan bir operasyonun yöneticisi olarak, farklı bir göreve başladı: PERDER’e üye, toplam 74 marketin katılımıyla eşit hisseli, 11 milyon sermayeli Fayda A.Ş.’nin kuruluşu. Amaç, küçük ve orta ölçekli marketlerin satınalma güçlerini birleştirmeleri, tüketiciye daha uygun fiyatlarla ulaşmaları ve dolayısıyla rekabet şanslarını artırmalarıydı. Proje başarıyla hayata geçirildi.
Fayda A.Ş.’nin faaliyete geçmesinin ardından, gelen teklifle tam zamanlı danışman olarak Muratbey Peynirleri için Naturena projesinin yönetimine başlayan Yontar, pazarın da yakından takip ettiği üzere, bu proje ile hem yeni markaya hem de ana marka olan Muratbey markasına, başarı öyküsü olarak nitelendirilebilecek bir ivme kazandırdı.