Türk ekonomisinin son yıllarda gösterdiği yüksek büyüme performansıyla birlikte kişi başına düşen gelirdeki artış, özel sermaye fonlarının radarını Türkiye’ye çevirdi.
Son dönemde yurt içi ve yurt dışı pazarlarda büyüme potansiyeli yüksek ve kaliteli üretim yapan Türk hazır giyim firmalarını yakın takibe alan fonlar aynı zamanda yaygın mağaza ağına sahip giyim perakendecilerini de izliyor. Edinilen bilgiye göre çeşitli özel sermaye fonları ile görüşen hazır giyim firmaları arasında Kiğılı Giyim, Koton, Collezione, Roman, Herry Hazır Giyim ve Silk&Cashmere yer alıyor.
Giyim perakende sektöründe faaliyet gösteren YKM Mağazacılık da aralarında Actera, Carlyle Group, QInvest, Bridgepoint, Turkven, Esas Holding ve KKR’ın yer aldığı özel sermaye fonları ile stratejik oranda hissesinin satışı için görüşüyor. Koton ise Bridgepoint, QInvest ve Blackstone ile görüşmeler yapıyor. Önceki dönemde hazır giyim sektöründeki yatırımların arasında Turkven’in hazır giyim perakende zinciri Mavi’den; Kuveyt merkezli Global Investment House’ın giyim ve aksesuar firması Yargıcı Konfeksiyon’dan ve Citigroup Venture Capital International’ın Beymen’den hisse alımları yer alıyor.
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Cem Negrin, ilginin karşılıklı olduğunu düşündüğünü belirterek, "Özel sermaye fonları Türkiye’yi Avrupa’nın gelişen pazarı olarak görüyorlar. Onların pazar arayışı açısından Türkiye doğru karar. Türk şirketleri de sermayelerini kuvvetlendirerek büyümek istiyor, bu da şirketleri hisselerinin bir kısmını fonlara satmaya yönlendiriyor" dedi. Bir tekstil sektörü analisti, özel sermaye fonlarının Türkiye pazarında ve yurt dışında büyüme potansiyeli olan firmalara yöneldiğini, hazır giyimde özellikle bazı ürünlerde önemli ihracat artışı olduğunu belirterek, Türkiye’nin avantajlarını daha çok kullandığını söyledi.
Kaynak: Reuters
Popüler Yayınlar
-
Hard discount’lar PL üzerine iki sebepten yoğunlaşır. Bunlardan ilki düşük maliyet, dolayısıyla düşük fiyata kaliteli ürün satabilmelerine o...
-
“Yüksek indirim" olarak açıklanabilecek bu felsefeyle, 1929 buhranından sonra ABD merkezli olarak doğan süpermarketçilik anlayışının gü...
-
Bim Market'leri her hafta düzenlemiş olduğu Aktüel Ürünler kampanyası Yoğun ilgi görmeye devam ediyor. Bim Market Her hafta Cuma gününde...
-
Perakende sektöründe kullanlılan terimler ve anlamları. 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( F...
-
Perakende de sık kullanılan kelimeler 1+1 BEDELSİZ : Bir ürün alana aynı ürünün diğeri bedelsiz ( ücretsiz )3P: Price ( Fiyat), Pr...